МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема: Поняття про прикметник як частину мови. Специфіка граматичних категорій прикметника. Мета: ознайомити дітей з прикметником. Розвити уміння розрізняти прикметники у тексті, формувати поняття ознаки прикметників; поглибити і поширити знання дітей у розпізнаванні граматичних ознак прикметників. Узагальнити знання студентів за темою. Обладнання: підручник, таблиці. Завдання для виконання: Завдання 1. У поданих реченнях визначте лексичне значення прикметників і їх синтаксичну роль. 1. Сміле слово — то наші гармати, світлі вчинки — то наші мечі (Граб.). 2. Під гнітом царської сваволі, у темну ніч, у ніч глуху, до світлої ішла я волі (Тич.). 3. Суботніми довгими вечорами вони говорили про все на світі, але найбільше цікавив батька його рідний завод (Скобко). 4. Загорний — високий, масивний, незмінно спокійний, завжди надійний друг (Собко). 5. Біля школи він помітив високого русявого чоловіка — в пальті з каракулевим коміром, .у хутряній шапці (Світл.). 6. 3 хмарами він дружбу вічну мав, приятель він дощам голубим,— і в пшеничнім пишнім урожаї лісовий таїться сизий дим (Рильськ.).
Завдання 2. Прочитайте текст. Поширте кожне речення словами, що називають ознаку предмета. Простежте, як змінюється зображувана картина. Що цьому сприяє? РОЖА РОЖЕВА, АБО МАЛЬВА. У кожного народу е свої квіти. Мальва здавна була популярною на Україні, її стебла з квітками прикрашали мало не кожну садибу. Нарівні з нагідками і чорнобривцями мальва створювала національний колорит українського села. Складіть схеми першого і другого речень, визначте їх граматичні основи. Завдання 3. Складіть кілька речень, у яких би присудок був виражений прикметником. Графічно позначте члени речення в них. Зразок. Хати були великі, просторі. Зробіть лексичний аналіз двох будь-яких слів у реченнях.
Завдання 4. Прочитайте. Як називаються подані вислови? Випишіть із них прикметники. Визначте їх значення. 1. На печі, на печі Смачні та гарячі Пшеничні калачі. Хочеш їсти калачі — не сиди на печі. 2. Босий хлопець сіно косить, роса росить ноги босі. 3. Пошили синові шовкову сорочку. Старшому синові пошили синю свитину. Молодшому синові пошили сині штани. 1. Мурлика муркоче — Морозива хоче. Мурлико руденький,— змерзнеш, дурненький. Нар. творчість. Як вимовляються виділені слова? Яка група звуків у них змінюється у вимові, не збігається з написанням? У поданих скоромовках повторюються певні звуки. Назвіть їх.
Завдання 5. Прочитайте, дайте назву тексту. Перепишіть, вставляючи про пущені літери. Підкресліть прикметники як члени речении. Функція якого члена речення типова для прикметників? Пісня змінювала одна одну. Здавалося, ми хотілі п..р..співати все, що знали, всі пісні, якими б..гатий наш народ. Були тут і чумац..кі, і бурлац..кі, і давні козачі, овіяні смутком та журою. Були й бад..ористі та голосисті. Вони враз проливалися таким шалом і завзяттям, що навіть вогонь не в силі був змагатися з горін..ям тих пісень. На зміну старовинним мотивам приходили ніжні ліричні, на зразок нашої рідної зін..ківс..кої «Тихо над річкою в нічен..ку темную». Ітоді здавалося, що пісня народилася цієї миті, в цю ніч, так органічно впліталися в неї і б..рези сріблястії, що зітхають під зоряним небом, і зачарований ліс, повитий сном, і темні води, в яких купалися лілеї... І. Цюпа. Читайте також:
|
||||||||
|