Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема:Лексико-граматичні групи прикметників.

Мета: Навчитися визначати лексико-граматичні групи прикметників. Поглибити знання про лексико-граматичні групи прикметників. Систематизувати загальні знання про групи прикметників.

Обладнання:підручники, посібники з української мови.

Завдання для виконання:

Завдання 1.Замініть непрямі відмінки іменників відповідними прикметниками. Укажіть спосіб їх утворення. Уведіть речення три словосполучення, визначте синтаксичну роль прикметників.

Зразок: ділянка при школі – пришкільна ділянка.

Пора перед жнивами, бульвар біля моря, кімната для вчителів, сік з лимона, хвилі Дніпра, гілка калини, пух тополі, перехід під землю, кавуни з Херсона, вода з джерела, кампанія перед виборами.

 

Завдання 2. Переписуючи речення, визначте, які з відносних прикмет­ників відносяться до проміжних розрядів.

1. Гуде над буряковими плантаціями літак, оббризкую­чи буряки хімікалією від довгоносика і совки. 2. Давид дивиться, як молоток і молот місили, червоний шмат заліза. Вже буряковий він, темнішає. 3. У нього міцні руки й волові жили.. 4. Мефодій тут же скинув свою напівоблізлу баранячу шапку. 5. Шепелявий Гаврило перелякано дивився на нього п'яни ми баранячими очима. 6. Олдрідж одягнений був у бархатний костюм, розшитий золотом.

 

Завдання 3. У поданих реченнях визначте лексичне значення прикметників і їх синтаксичну роль.

I. 1. Ненависть до тирана одвічна, грізна і тяжка (Тич.). 2. Не повернуться часи криваві і неправди чорної віки, Київ трудівничий шле Варшаві потиск незрадливої руки (Рильськ.). 3.. Хто йшов до Перемоги по дорогах, встелених вогнем, крізь люті заметілі й спеку, крізь конц­табори, партизанські ліси і героїчні піхотинські окопи, той знає, якою ціною дісталася перемога, скільки героїчної крові запеклось у її підвалинах (Гончар). 4. Михайло Гордійович був уже немолодий, середнього зросту, круглолиций і засмаглий (Збан.). 5. Вільний степ передо мною, повний чистої краси (Граб.). 6. Чорне море в тиху погоду ласкаве, ніжне, безкрає, біля берега вода смарагдова, далі вона зе­ленкувата, а ще далі — голуба (Цюпа). 7. Розвідники жи­ли в низенькій землянці, тіснуватій, але зручній і теплій (Збан.).

II. 1. Сміле слово — то наші гармати, світлі вчинки — то наші мечі (Граб.). 2. Під гнітом царської сваволі, у темну ніч, у ніч глуху, до світлої ішла я волі (Тич.). 3. Суботніми довгими вечорами вони говорили про все на світі, але найбільше цікавив батька його рідний завод (Скобко). 4. Загорний — високий, масивний, незмінно спо­кійний, завжди надійний друг (Собко). 5. Біля школи він помітив високого русявого чоловіка — в пальті з караку­левим коміром, .у хутряній шапці (Світл.). 6. З хмарами він дружбу вічну мав, приятель він дощам голубим,— і в пшеничнім пишнім урожаї лісовий таїться сизий дим (Рильськ.).

Завдання 4. Випишіть прикметники і визначте розряд, групу відміню­вання, рід, число, відмінок. Поясніть правопис відмінкових форм.

I. 1. На просторому шкільному подвір'ї по-весня­ному привітно світить сонце. На старих липах відчайдушно чубляться галасливі горобці (Столб.). 2. У цеху ряди верстатів — фрезерних, токарних чи розточувальних, біля кожного робітник (Собко). 3. Ступаємо на старогородську землю, виходимо на вулицю, яка веде до Тимошевої хати (Збан.). 4. Сонце наближалося до горизонту, і заокруглена тінь трибуни лягла на поле, а сама залі­зобетонна споруда скидалася на .велетенський літак (Собко). 5. На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміло заспівала (Л. Укр.). 6. З тихим плескотом на берег рине хвилечка перлиста; править хтось малим човенцем, в'ється стежечка злотиста (Л. Укр.). 7. Мати вчила його читати і писати: попросила у знайомих старі підручники для першого класу і стала домашнім педа­гогом (Хиж.).

II. 1. З-за музичного павільйону назустріч їм іде учи­тель фізики тутешньої школи (їв.). 2. Веселі додому вер­талися ми в свіжій вечірній імлі (Рильськ.). 3. Зупиниться автобусик біля степового аеродромчика, люди постоять край злітного поля, дивлячись, як літаки місцевих авіалі­ній беруть розгін, залишаючи після себе хвіст ранньої вес­няної куряви (Гончар). 4. Гори були прозорі й легкі в оці останні дні ясного гірського літа (Гончар). 5. Дощі ваші дрібненькії обернуться в перли дрібні, проломляться яс­ненькії блискавиці ваші срібні (Л. Укр.). 6. Тільки корот­козорі можуть припускати, що всі чари жінки —- у зовніш­ній красі чи модному платті (І. Вільде).

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 493

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.