МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема:Лексико-граматичні групи прикметників. Мета: Навчитися визначати лексико-граматичні групи прикметників. Поглибити знання про лексико-граматичні групи прикметників. Систематизувати загальні знання про групи прикметників. Обладнання:підручники, посібники з української мови. Завдання для виконання: Завдання 1.Замініть непрямі відмінки іменників відповідними прикметниками. Укажіть спосіб їх утворення. Уведіть речення три словосполучення, визначте синтаксичну роль прикметників. Зразок: ділянка при школі – пришкільна ділянка. Пора перед жнивами, бульвар біля моря, кімната для вчителів, сік з лимона, хвилі Дніпра, гілка калини, пух тополі, перехід під землю, кавуни з Херсона, вода з джерела, кампанія перед виборами.
Завдання 2. Переписуючи речення, визначте, які з відносних прикметників відносяться до проміжних розрядів. 1. Гуде над буряковими плантаціями літак, оббризкуючи буряки хімікалією від довгоносика і совки. 2. Давид дивиться, як молоток і молот місили, червоний шмат заліза. Вже буряковий він, темнішає. 3. У нього міцні руки й волові жили.. 4. Мефодій тут же скинув свою напівоблізлу баранячу шапку. 5. Шепелявий Гаврило перелякано дивився на нього п'яни ми баранячими очима. 6. Олдрідж одягнений був у бархатний костюм, розшитий золотом.
Завдання 3. У поданих реченнях визначте лексичне значення прикметників і їх синтаксичну роль. I. 1. Ненависть до тирана одвічна, грізна і тяжка (Тич.). 2. Не повернуться часи криваві і неправди чорної віки, Київ трудівничий шле Варшаві потиск незрадливої руки (Рильськ.). 3.. Хто йшов до Перемоги по дорогах, встелених вогнем, крізь люті заметілі й спеку, крізь концтабори, партизанські ліси і героїчні піхотинські окопи, той знає, якою ціною дісталася перемога, скільки героїчної крові запеклось у її підвалинах (Гончар). 4. Михайло Гордійович був уже немолодий, середнього зросту, круглолиций і засмаглий (Збан.). 5. Вільний степ передо мною, повний чистої краси (Граб.). 6. Чорне море в тиху погоду ласкаве, ніжне, безкрає, біля берега вода смарагдова, далі вона зеленкувата, а ще далі — голуба (Цюпа). 7. Розвідники жили в низенькій землянці, тіснуватій, але зручній і теплій (Збан.). II. 1. Сміле слово — то наші гармати, світлі вчинки — то наші мечі (Граб.). 2. Під гнітом царської сваволі, у темну ніч, у ніч глуху, до світлої ішла я волі (Тич.). 3. Суботніми довгими вечорами вони говорили про все на світі, але найбільше цікавив батька його рідний завод (Скобко). 4. Загорний — високий, масивний, незмінно спокійний, завжди надійний друг (Собко). 5. Біля школи він помітив високого русявого чоловіка — в пальті з каракулевим коміром, .у хутряній шапці (Світл.). 6. З хмарами він дружбу вічну мав, приятель він дощам голубим,— і в пшеничнім пишнім урожаї лісовий таїться сизий дим (Рильськ.). Завдання 4. Випишіть прикметники і визначте розряд, групу відмінювання, рід, число, відмінок. Поясніть правопис відмінкових форм. I. 1. На просторому шкільному подвір'ї по-весняному привітно світить сонце. На старих липах відчайдушно чубляться галасливі горобці (Столб.). 2. У цеху ряди верстатів — фрезерних, токарних чи розточувальних, біля кожного робітник (Собко). 3. Ступаємо на старогородську землю, виходимо на вулицю, яка веде до Тимошевої хати (Збан.). 4. Сонце наближалося до горизонту, і заокруглена тінь трибуни лягла на поле, а сама залізобетонна споруда скидалася на .велетенський літак (Собко). 5. На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміло заспівала (Л. Укр.). 6. З тихим плескотом на берег рине хвилечка перлиста; править хтось малим човенцем, в'ється стежечка злотиста (Л. Укр.). 7. Мати вчила його читати і писати: попросила у знайомих старі підручники для першого класу і стала домашнім педагогом (Хиж.). II. 1. З-за музичного павільйону назустріч їм іде учитель фізики тутешньої школи (їв.). 2. Веселі додому верталися ми в свіжій вечірній імлі (Рильськ.). 3. Зупиниться автобусик біля степового аеродромчика, люди постоять край злітного поля, дивлячись, як літаки місцевих авіаліній беруть розгін, залишаючи після себе хвіст ранньої весняної куряви (Гончар). 4. Гори були прозорі й легкі в оці останні дні ясного гірського літа (Гончар). 5. Дощі ваші дрібненькії обернуться в перли дрібні, проломляться ясненькії блискавиці ваші срібні (Л. Укр.). 6. Тільки короткозорі можуть припускати, що всі чари жінки —- у зовнішній красі чи модному платті (І. Вільде).
Читайте також:
|
||||||||
|