Мета: ознайомити студентів з означенням кількісних числівників, закріпити вміння з визначення розрядів кількісних числівників, розвивати вміння знаходити кількісні числівники, узагальнити знання за темою «Числівник».
Обладнання:підручники, посібники з української мови.
Завдання для виконання:
Завдання 1.3. Прочитайте і відгадайте загадки. Якими частинами мови є відгадки? Запишіть загадки. Виділіть у текстах слова, що називають кількість чи порядок предметів. Чи це числівники? Виділіть серед них власне кількісні, збірні, неозначено-кількісні.
1. Один всю роботу робить, другий господаря молоком поїть, третій хату стереже, 2. Сімсот солов'ят на подушці, сидять. 3. Два животи, четверо вух. 4. Сто один брат, всі в один ряд разом зв'язані стоять. 5. Однією ручкою всіх зустрічає, другою — проводжає. 6. Багато сусідів рядом живуть, та ніколи не бачаться. Нар. творчість.
Завдання 2. Прочитайте. Розгляньте розподіл кількісних числівників. Чи немає у ньому помилок? Якщо є, виправте і запишіть числівники за групами. Числа записуйте словами.
1. Числівники, що називають цілі числа: п'ятдесят зошитів, 150 центнерів, 1,5 тонни, 3 книжки, 16 годин.
3) Числівники збірні: троє коней, восьмеро курчат, чотири книжки, двоє відер, десятеро хлопців, 5 грибів.
Завдання 3. Прочитайте і запишіть замінюючи цифри словами. Словосполучення «дробовий числівник + іменник» провідмінюйте. Визначте, у якому зв’язку перебувають дробові числівники з іменниками.
1/4 кімнати, 1/3 ділянки, 12 1/7 кілограма, 5 ½ кілометрів.
Завдання 4. Прочитайте. Утворіть збірні числівники. Складіть словосполучення «збірний числівник + іменник» і введіть їх у речення. Запишіть.