МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема:Займенник як частина мови. Співвідношення займенників з іншими частинами мови. Мета:Шляхом теоретичних та практичних вправ виявити знання студентів за даною темою, розвиваючи послідовність думки, логічне мислення, мовлення, грамотність. Обладнання:схеми, таблиці опори. Завдання до виконання: 1. Перепишіть, підкресліть займенники. З'ясуйте, із словами яких частин мови вони співвідносні і яку синтаксичну роль виконують у реченні? Визначте розряди займенників. 1. Цвіте мій сад - і меж його немає, у білім мареві вимріює плоди. Неначе тихі лебедині зграї з усіх земель злетілися сюди. 2. Безсмертя - хто поставить на коліна? Хто згасить сонце темрявою хмар? 3. Я єсть той, який щоденно на будові, на посту. 4. Батьківщино! Ти даєш мені сонце погоже, і повітря даєш, і снагу. Не вславляти тебе я не можу, отаку, як життя, дорогу, карті (М.Луків). 3) Знову я їхав по Вкраїні. По тих дорогах польових. Де вздовж цвітуть сокирки сині. Пливе гречок пахучий сніг. (З тв. М.Рильського). 2. Визначте дієслівні форми на -но, -то, з'ясуйте їх стилістичну роль. Розкажіть, які народні прикмети ви знаєте. Особливо багато прикмет пов'язано з рослинами. Нині вже незаперечно доведено наукою, що понад чотириста представників флори по-своєму реагують на зміни природи. Візьмемо для прикладу звичайну папороть. Якщо у неї скручене донизу листя - сподівайся на сонячний день. На дощ віщують згорнуте суцвіття кульбаба, сплюснуті пелюстки натичів. Неабиякими віщунами є бджоли. Здавна помічено: якщо восени льотки старанно заліплені воском чи прополісом - зима буде холодна (За В.Скуратівським). 3. На прикладі наведених груп дієслів доведіть, що дієслову властиві такі граматичні категорії (вид, стан, особа, час, спосіб), яких не мають інші частини мови. 1) Нести - принести, виносити - виносити, стукати - стукнути. 2) Беру, брав, братиму. 3) Співати, лопнути, вмиватися. 4) Дійду, дійдеш, дійде; любимо, любите, люблять. 5) Співаємо, співайте, співали б. 4. Визначте спосіб і час дієслів. Знайдіть слова, вжиті у переносному значенні. А ваші ж діди починали красиво, як день, Як ранок вселюдський, вони, молодці починали! Яких вони світові подарували пісень, Яку вони мову, розбивши закони у пень, Вписали в державні Богданові універсали! Вона своїх коней пустили не вчвал, а в галоп ... (Б.Олійник)
Читайте також:
|
||||||||
|