Мета:Шляхом теоретичних та практичних вправ виявити знання студентів за даною темою, розвиваючи послідовність думки, логічне мислення, мовлення, грамотність.
Обладнання:схеми, таблиці-опори.
Завдання для виконання.
Завдання 1. Складіть і запишіть 5-7 речень, у яких займенник виступав би в ролі підмета, присудка, додатка.
Завдання 2. Запишіть речення, поставивши займенники у потрібному за змістом відмінку. (Якесь) невиразне бажання й поривання заворушилися в душі молодого князя.(І.Нечуй-Левицький). Він [Тихонов] закоханий в життя, в (він) співучі барви. (М.Рильський).
Завдання 3. Підкреслити означальні займенники.
Українська пісня може кожне серце полонить.(Рильський). Дерева стоять зачаровані, жоден листок не тремтить.
Завдання 4. Підкреслити особові, вказівні, присвійні займенники.
Не проповзе гадюкою у житі війна до нас, - ми в цьому поклялись. Я славлю службу піснею своєю, красу і силу сторони моєї.
Завдання 5. Наведіть 6 прикладів речень з заперечними займенниками у питальних (непитальних) реченнях, виносити - виносити, спиратися - спертися, записувати -записати, читати - прочитати, зашивати - зашити, гуляти - погуляти, випікати -випекти, говорити - сказати, дати - давати.
Завдання 6. Установіть, від яких дієслів можна утворити лише просту форму майбутнього часу, а від яких - складну і складену. Утворіть і запишіть ці форми (1-ша особа однини) Мріяти, посадити, зігріти, дивитись, тремтіти, залити, забути, шукати, виносити, винести, викосити, заробляти, заробити.