Мета:Шляхом теоретичних та практичних вправ виявити знання студентів за даною темою, розвиваючи послідовність думки, логічне мислення, мовлення, грамотність.
Обладнання:схеми, таблиці-опори.
Завдання для виконання.
Завдання 1. Складіть і запишіть 3-6 речень, у яких займенник виступав би в ролі додатка, означення, обставини.
Завдання 2. Запишіть речення, поставивши займенники у потрібному за змістом відмінку.
Хай не заховається від (наш) ока ні явний, ні притаєний ворог.(Г.Тютюнник). А в (він) - добрі вуса, велике чоло, ясні, спокійні очі.(Ю.Яновський). Відкіля (я) (ти) виглядати? Чи з темного гаю, А чи від Дунаю.(Б.Лепкий).
Завдання 3. Запишіть фразеологізми. З'ясуйте їх значення. Визначте відмінки займенників. З 2-4 фразеологічними зворотами (на вибір) складіть речення.
Дбати про свою шкуру. Жити на свою руку. Не тієї співати. Сам на при собі. Ні в сих, ні в тих. коли підріс і став (школяр), батько навчив його вирізати з (дерево) (птахи) і (звірятка).
Завдання 4. Випишіть з уривка іменники, ті, що вживаються тільки у множині.
У печі плавав вогонь і червоним язиком лизав челюсті. В маленькій хаті було поночі, по кутках стояли діди. На постелі лежала стара жінка й стогнала. Се Харитина мати. Шість тижнів минуло, вмер її чоловік, батько Харитин і відтоді бідна вдова тужить, та слабує, а це вже другий день, як зовсім злягла. Злягла саме в жнива, в гарячий час, коли всі, хто вміє жати, подались на ниву збирати на зиму хліб. І вдовине жито поспіло, та нема кому його жати; сиплеться спіле зерно на землю, а вдова лежить недужа: тяжка слабість спутала руки й ноги, прикувала до постелі... Лежить бідна мати Харитина та б'ється з думками...
Завдання 5. Напишіть лист другу (подрузі), використовуючи кличний відмінок. Поясніть написання закінчень у кличному відмінку.