МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація інтерактивних методів навчанняСуть інтерактивного навчання Інтерактивне навчання – це діалогове навчання, яке заперечує домінування як одного виступаючого, так і однієї думки над іншою. Воно передбачає: • постійну, активну взаємодію, взаєморозуміння учителя та всіх учнів класу – учасників процесу навчання; • вирішення загальних, але значущих для кожного учасника завдань, проблем; • рівноправність учителя й учнів як суб'єктів навчального процесу. Інтерактивне навчання має на меті: • створення умов для залучення всіх учнів класу до процесу пізнання; • формування у молодших школярів як предметних, так і загально-навчальних компетентностей; • надання можливості кожному учню розуміти і рефлексувати з приводу того, що він знає і думає; • вироблення життєвих цінностей; • створення атмосфери співпраці, взаємодії; • розвиток комунікативних якостей і здібностей; • створення комфортних умов навчання, які б викликали у кожного учня відчуття своєї успішності, інтелектуальної спроможності, захищеності, неповторності, значущості. Інтерактивне навчання передбачає:моделювання життєвих ситуацій; вирішення творчих завдань; використання розминок (енергізаторів); використання рольових ігор; спільне розв'язання проблем тощо. ПИТАННЯ: ЩО Ж ДАЄ ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДІВ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ РІЗНИМ СУБ'ЄКТАМ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ? Для кожного конкретного учня: • усвідомлення залучення до спільної праці; • розвиток особистісної рефлексії; • становлення активної, суб'єктної позиції у навчальній (чи іншій діяльності). Для навчальної мікрогрупи: • розвиток навичок спілкування і взаємодії у малій групі; • формування ціннісно-орієнтаційної єдності групи; • заохочення до гнучкої зміни соціальних ролей залежно від ситуації; • прийняття морально-етичних норм і правил спільної діяльності. Для учнівського класу: • формування класного колективу як групової спільноти; • підвищення пізнавальної активності учнів класу; • розвиток навичок аналізу і самоаналізу в процесі групової рефлексії. Для зв'язку «клас – учитель»: • нестандартна побудова навчального процесу; • багатомірне засвоєння навчального матеріалу; • формування мотиваційної готовності до міжособистісної взаємодії у навчальних та позанавчальних ситуаціях. В основу класифікації інтерактивних методів навчання науковцями покладені ті чи інші ознаки цих методів. Так, М. Кларін класифікує інтерактивні методи навчання за принципом активності: • фізична (зміна робочого місця, виконання записів, малювання тощо); • соціальна (ставлення запитань, формулювання відповідей тощо); • пізнавальна (доповнення відповідей, виступ, самостійний пошук розв'язання проблеми тощо). О. Пометун і Л. Пироженко об'єднують форми інтерактивного навчання у чотири групи, залежно від мети уроку та форм організації навчальної діяльності учнів: • кооперативне навчання (робота в парах, трійках, карусель, робота в малих групах, акваріум тощо); • колективно-групове навчання (мікрофон, незакінчені речення, мозковий штурм, «навчаючи – вчуся», «ажурна пилка» та ін.); • ситуативне моделювання (імітаційні ігри, рольова гра, драматизація та ін.); • опрацювання дискусійних питань (метод ПРЕС, «займи позицію», «дискусія» тощо). М. Скрипник у свою класифікацію інтерактивних методів навчання поклала такий принцип навчання, як взаємодія – діалог. Дослідниця визначає наступні інтерактивні методи навчання: • інформаційні («Моє ім'я», «Весела Віра», «Перше знайомство», «Хвилина мого життя», «Паперові літаки», «Мені подобається...», «Іменні жетони»); • пізнавальні («Від А до Я»); • мотиваційні («Мої очікування», «Лист до самого себе», «Самооцінка», «Інтерв'ю»); • регулятивні («Виробимо правила»). Учителю на замітку Важливим аспектом інтерактивного навчання є почуття групової належності, що дає слабким, невпевненим у собі учням змогу почуватися безпечно, вселяє впевненість у можливості подолання труднощів. Навчання разом дає дітям відчуття суттєвої емоційної та інтелектуальної підтримки. Це відчуття допомагає високо піднятися за рамки їхнього нинішнього рівня знань і вмінь. Читайте також:
|
||||||||
|