МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Семінарське заняття №5Нація Питання для самостійної підготовки та обговорення на занятті: План: 1. Поняття „етнос”, „нація”, „народ”: спільне та відмінне. 2.Національна свідомість. 3. Нація і націоналізм. 4. Світовий досвід націєтворення.. 5. Формування української політичної нації. Література:
1.Юрій М.Ф. Людина і світ. - К.: Дакор, 2006. - 460 с.
5. Танчин I.3. Соціологія.Навчальний посібник.- К.: Знання. - 2008. - 351с.
6. Косенчук О.Л. Електронний посібник з предмету „Людина і світ”
Тема: Нація. Поняття нації. Нація як соціальний інститут. Нація етнічна та нація політична. Світовий досвід націєтворення. Нація і націоналізм. Мета: Методична - розвивати комунікативні здібності студентів, вміння аналізувати тексти навчальних посібників, виконувати завдання; формувати уміння аналізувати, робити висновки, встановлювати власну точку зору; формувати вміння вести дискусію; виробити у студентів навички публічного мовлення; Дидактична – поглибити й систематизувати знання учнів про історично сформовані спільноти людей; сформувати в учнів розуміння розмаїття спільнот людей, що живуть на Землі; ознайомити учнів з розвитком національного питання і форм міжнаціональної інтеграції в Україні; показати позитивні і негативні явища націоналізму; Виховна - виховувати негативне ставлення до національних і міжнаціональних конфліктів, толерантне до людей іншої нації, релігії, поглядів; сприяти формуванню свідомого протистояння молоді спробам маніпулювати ними; сприяти розвитку активної громадянської позиції; розвивати готовність стверджувати у своїй практичній політичній діяльності демократичні цінності та норми; виховувати творчі здібності та критичне мислення; навчити поважати точку зору інших. Основні питання семінарського заняття: 1. Поняття „етнос”, „нація”, „народ”: спільне та відмінне. 2. Національна свідомість. 3. Нація і націоналізм. 4. Світовий досвід націєтворення.. 5. Формування української політичної нації.
Тип:навчальний семінар; Форма проведення: семінар - диспут; Методи проведення :розгорнута бесіда , інтерактивна дискусія, виступи з доповідями Ключові терміни теми:соціальні спільноти, етнос, нація, національна свідомість, національний інтерес, націоналізм, міжнаціональний конфлікт, міжнаціональна інтеграція План проведення заняття: 1. Вступне слово викладача:У сучасному світі існують різні соціальні спільноти.Соціальні спільноти — це відносно стійка сукупність людей, що має більш-менш однакові ознаками умов і способів життя, масової свідомості, спільність соціальних норм, ціннісних систем і інтересів.Види спільнот: сім’я, рід, плем’я, класи, соціальна група, народності, нації, професійні спільноти, трудові колективи. Етнос — стійка сукупність людей, що історично склалася на певній території, яка має загальні, відносно стабільні особливості мови, культури і психіки, а також усвідомлює свою єдність і відмінність від інших подібних утворень.Нація — певна форма існування етносу, характерна для певного етапу історичного розвитку. Нація — історично сформована спільнота людей, якій притаманні спільні економічне життя, мова, території, певні ознаки психології, які виявляються в особливостях її культури, мистецтва та побуту. Ознаки нації: єдина раса, мова, релігія, звички, цінності, солідарність Для нашої багатонаціональної країни проведення продуманої демократичної національної політики - дуже важливе завдання. Справи в цій галузі треба вести так, щоб, з одного боку, забезпечити розвиток культурної самобутності кожного народу, з іншого боку - зберігати історично сформовану цілісність нашої держави. Основним документом, що визначає національну політику в нашій країні, є Конституція України. Основними принципами національної політики в Україні є: - рівність прав і свобод людини та громадянина незалежно від його раси, національності, мови, ставлення до релігії, приналежності до соціальних груп і громадських об'єднань; - заборона будь-яких форм обмеження прав громадян за ознаками соціальної, расової, національної, мовної чи релігійної приналежності; - збереження історично сформованої цілісності України; - гарантія прав корінних нечисленних народів відповідно до Конституції України, загальновизнаними принципами і нормами міжнародного права і міжнародних договорів Української держави; - право кожного громадянина визначати свою національну приналежність без будь-якого примусу; - сприяння розвитку національних культур і мов народів України; - своєчасне і мирне вирішення протиріч і конфліктів; - заборона діяльності, спрямованої на підрив безпеки держави, провокації соціальної, расової, національної і релігійної ворожнечі; - захист прав і інтересів громадян України за її межами, підтримка співвітчизників, що проживають у закордонних країнах, у збереженні і розвитку рідної мови, культури і національних традицій, у зміцненні їхніх зв'язків з Батьківщиною, відповідно до норм міжнародного права. Послідовна реалізація цих принципів відповідає інтересам усіх народів, що проживають в Україні, усього суспільства. Сьогодні ми з Вами спробуємо ближче розглянути національну ситуацію в Україні. Читайте також:
|
||||||||
|