Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вибір матеріалу деталі

Мосяжі (латуні) – поділяють на подвійні /стопи Cu – Zn/ і складні, які додатково містять такі компоненти: оливо, кремній, марґанець, алюміній, залізо, нікель, цину. Мосяжі характеризуються доброю стійкістю проти корозій, електропровідністю, достатньою міцністю і особливо високими технологічними властивостями. Мосяжі позначаються літерою Л і мають позначення інших основних компонентів з числовими значеннями середнього вмісту у відсотках міді та інших компонентів. В марках подвійних мосяжів вказують лише одну цифру, яка відповідає вмісту міді, наприклад Л59.

Баббіти стопи на основі м’яких металів (цини, олива, кальцію), що застосовують як високоякісні антифрикційні вальницеві матеріали малої твердості, які допускають роботу зі значними швидкостями і тисками. Баббіти поділяють на такі групи: 1) високоцинові – стоп цини із сурмою і міддю (вміст цини більше 70%); 2) циново-олив’яні /містять 5÷20% цини, біля 15% сурми і 65÷75% олива; 3/ олив’яні, які містять більше 80% олива. Баббіти позначаються літерою Б і цифрою, що показує вміст цини у відсотках, або замість цифри містять літеру, яка характеризує додатковий компонент /Н – нікель, Т – телур, К – кальцій, С – сурма/.

Алюмінієві стопи, як деформівні, в порівнянні з ливарними вміщують меншу кількість леґівних компонентів і володіють кращими пластичними властивостями. Основне застосування має дюралюміній: стоп Al-Cu-Mg-Mn.

Біметали– металеві матеріали, що складаються з двох або більше шарів, наприклад зі сталі і кольорового стопу. Біметали задовільняють різні вимоги до серцевини виробів і до поверхневих шарів (наприклад, корозійної стійкості і антифрикційних властивостей).

Композиційні металічні матеріали, які становлять композиції з високоякісних волокон і основи (матриці) – з м'яких металів, зокрема алюмінію. Композиційні матеріали застосовують на металічній, полімерній і керамічній основах. В металічних композиційних матеріалах застосовують тонкі волокна вуглецю, бору, сапфіру Al2O3, карбіду кремнію, а також тонкий сталевий дріт. Основним недоліком композиційних матеріалів є зниження ефективності при складному напруженому стані.

Пластичні маси – це матеріали на основі високомолекулярних органічних сполук, які у певній фазі свого виробництва мають пластичність, що дозволяє формувати вироби.

Термореактивні шаруваті пластмаси. Текстоліт шаруватий матеріал з наповнювачем із бавовнопаперової тканини, випускається у вигляді листів, плит, труб та ін. Текстоліт має високу міцність і стійкість проти спрацювання, а також електроізолювальні властивості.

Гетинакс шаруватий матеріал з наповнювачем листів паперу, випускається у вигляді листів, плит, труб і т.ін. За своїми механічними властивостями поступається текстоліту.

Термореактивні композитні пластмаси: фенопласти (основа – фенолформальдегідна смола, наповнювач – деревинна чи кварцева мука/; текстолітовий дрібняк /наповнювач – обрізки тканини/; волокніт /наповнювач – рослинні волокна/.

Термопластичні матеріали. Орґанічне скло /яке не б’ється/ – прозора пластмаса, яка випускається у вигляді листів.

Поліетилен, що одержується в результаті полімеризації ґазу ацетилену – твердий рогоподібний матеріал, має вигляд парафіну. Виробляють з нього труби, ізоляції кабелів, листові та плівкові покриття, тонкі плівки.

Ґума – матеріал на основі натурального чи синтетичного каучуку, володіє особливими властивостями. Тверду ґуму, що вміщує 40÷60% сірки, називають ебонітом.

Графіт володіє доброю електро- і теплопровідністю, високою теплостійкістю, внаслідок чого він широко застосовується у промисловості.

Кераміка – полікристалічні матеріали на основі сполук неметалів один з одним чи з металами (металокераміка), отримувані спіканням з порошків. Дуже перспективний процес. Має велике майбутнє. Це показує досвід автомобілебудування Японії.

 

Вибір матеріалів деталей машин визначається: а) необхідністю забезпечити потрібну надійність деталі; б) економічними факторами та умовами виготовлення. Деталі, розміри яких визначаються умовами міцності, виконують з матеріалів з високими міцнісними характеристиками, переважно з покращуваної чи загартованої сталі і чавуну підвищеної міцності. Деталі, розміри яких визначаються жорсткістю, виконують з матеріалів з високим модулем пружності, які допускають виготовлення деталей досконалих форм. Деталі, які піддаються контактним напругам і спрацюванню в умовах котіння чи котіння з ковзанням, переважно виготовляють із загартованих до високої твердості сталей. Складні за формою деталі, наприклад корпусні, виготовляють з ливарних матеріалів (чавунів, брондз та інших). Деталі складної конфіґурації з тонкими стінками потребують застосування матеріалів з особливо високими ливарними властивостями. Деталі у формі листів, тонкостінних труб, профільних балок виготовляють з матеріалів, які допускають обробку тиском – прокатку і т. ін. Деталі форм, рам, що піддаються різанню, згинанню, виготовляють з низьковуглецевих сталей. Економічний критерій у виборі матеріалу, як і у виборі конструкцій, є найбільш загальним. Якби вартість матеріалів була малою, то в усіх випадках намагались би застосовувати високоякісні матеріали.

 


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  7. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  8. IV. Подання нового матеріалу
  9. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  10. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  11. V. Вивчення нового матеріалу.
  12. V. Виклад нового матеріалу




Переглядів: 977

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Короткі відомості про матеріали | Призначення і класифікація механічних передач

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.