Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ремонт валів

Ремонт валів і шпинделів

Ремонт трубопроводів

Сучасні верстати мають трубопроводи для подачі МОР (мастильно-охолоджуючої рідини), повітря або масла. Труби роблять твердими з металу (чавуна, сталі, міді, латуні і алюмінію) і гнучкими - з гуми, прогумованих тканин і ін.

Мідні і алюмінієві труби, а також труби з крейдобензостійкої гуми застосовують для подачі мастильних матеріалів; чавунні - для відводу від верстатів виробничих відходів.

Для інших потреб застосовують сталеві труби, що працюють під великі тиском.

Часто при ремонті обладнання роблять заміну трубопроводів і для цього необхідно робити гибку труб (сталевих). Гибка може вироблятися вручну або на спеціальних верстатах.

Ручна гибка труб здійснюється в спеціальному пристрої (див. рис. 12) для труб до діаметра ЗО мм. Пристрій встановлюють у тисках бобишкою 7, важіль 1 відкидається - під кутом 90° щодо основи 6, труба вставляється між роликами 2 і 3 і закріплюється гачком 4 і притиском 5, плавним рухом важеля роблять гибку на необхідний кут.

Гибка може здійснюватись в холодному чи нагрітому стані. Нагрівання труби роблять у місці вигину. Мідні і латунні труби перед гибкою відпалюють щоб забезпечити пластичність матеріалу. Для гибки труб порівняно великих діаметрів їх заповнюють піском, а для малих - d 12-15 мм гибку роблять без наповнювача.

З'єднання труб роблять муфтами, гайками, за допомогою фланців, а також газовим і електричним зварюванням. При з'єднанні труб муфтами і гайками необхідно на кінцях труб нарізати різьбу. Різьбу нарізають вручну плашками, на токарно-гвинторізних чи трубо різних верстатах.

 

 

 

 

Рисунок 4.27— Пристрій для гибки труб вручну.

У процесі експлуатації у валів зношуються посадкові шийки, шпонкові канавки, шліци, ушкоджується різьба і центрові отвори, вал отримує згин.

Спосіб ремонту зношеного вала вибирають після того, як відповідною перевіркою встановлюють характер і ступінь зносу. Шийки вала, що мають знос або ушкодження (подряпини, забоїни, риски і ін.) ремонтують шліфуванням. Попередньо виправляють ушкодження центрових отворів (забоїни, вм'ятини) і правлять вал, якщо мається згин.

Якщо посадкові шийки мають значний знос або ушкодження, тоді роблять спочатку обточування, а потім шліфування. Допускається зменшення діаметра шийок на 5-10% у залежності від характеру сприймаємих валом навантажень. У тих випадках, коли потрібно відновити первісні розміри на шийки, після їх обточки напресовують втулки, які потім обробляють точінням чи шліфуванням. Іноді зношені поверхні піддають нарощуванню металом вібродуговим наплавленням, металізацією, хромуванням і ін., з наступною механічною обробкою на заданий розмір.

Погнуті вали виправляють холодним чи гарячим способом. Гарячому виправленню піддаються вали з діаметром більш 60 мм. Холодне виправлення валів може виконуватись вручну чи за допомогою гвинтових скоб або важелів, але частіше виправлення роблять на пресах - гвинтових чи гідравлічних.

При ручному виправленні застосовують молотки з міді, латуні, свинцю і "о дерева.

При холодному виправленні пресом або скобою вал розташовують на і х опорах - скобах вигнутою стороною до навантаженого пристрою -: виту, і навантажують так, щоб вал зігнувся в протилежний бік. Результати виправлення перевіряють биттям за допомогою індикатора.

На рисунку 13 зображена схема виправлення зігнутості вала на гвинтовому пресі з встановленням вала на скоби.

 

 

Рисунок 4.28— Повірка валів на згиб:

а- на плиті; б- при допомозі струни, натягу мої по кінцям вала в чотирьох позиціях; в- металічною лінійкою; г- в центрах токарного верстата пр допомозі індикатора.

 

 

Рисунок 4.29— Правка вала без нагріву при допомозі чеканки і домкрата.

 

 

 

 

Рисунок 4.30— Правка гнутого вала вінтовим пристроєм.

 

При виправленні валів діаметром понад 60мм нагрівання роблять газовим пальником по всій довжині або по окремим ділянкам. Після нагрівання вала Т=500...700°С прикладають навантаження і виправляють згин.

 

7.2 Ремонт шпинделів

 

До шпинделів верстатів висуваються особливо високі вимоги, тому від точності їх обертання залежить точність обробки деталей.

Посадкові шийки шпинделя 1 і 2 (див. рис. 15, а) оброблюють шліфуванням. Співвісність повинна бути витримана до 0.01 мм, некруглість шийок - 0.01 мм, не циліндричність - 0,003-0,005 мм. Таким же вимогам повинна відповідати поверхня 3. Конічні поверхні 4 і 5 шпинделя повинні бути концентричні шийкам, биття допускається 0,01-0,02 мм на довжині 300 мм.

Шпинделі, у яких знос шийок по діаметру складає 0,01-0,02 ремонтують притиранням на токарному верстаті спеціальним інструментом-жимком.

Жимок складається з кільця - хомутка 1, болта 2, втулки - пригарки З розрізом і рукоятки - державки (на малюнку не показана). Втулку-притир виготовляють з чавуна, міді або бронзи, а отвір у ній виконують по розмі оброблюваної деталі, (див. рис. -14 )

 

 

а б

Рисунок 4.31— Жимок для притирання шийок шпинделів

а) 1 - кільце; 2 - затискний болт; 3 - розрізна втулка; 4 – шийки шпинделя

б) жимок металевий

Для притирання шийок накладають на них тонкий шар дрібнозернистого наждакового порошку з маслом, після чого надягають жимок і злегка загвинчують болт 2. Процес обробки: шпиндель обертається зі швидкістю 10-20 м/хв., а жимок одержує подачу уздовж оброблюваної шийки. Періодично на поверхню шийки наносять порошок з маслом. Усунувши знос, шийку шпинделя і притир промивають гасом, а потім на шийку наносять тонкий шар доводочної пасти з гасом і завершують обробку.

При зносі шийок шпинделя більш 0,02 мм їх ремонтують шліфуванням з наступним притиранням під ремонтний розмір. Цей спосіб прийнятний у тому випадку, коли мається можливість змінити розміри отворів у підшипниках, що з'єднуються зі шпинделем. Якщо такої можливості немає, шийки шпинделя нарощують хромуванням або вібродуговим наплавленням, а потім обточують і шліфують.

Шийки шпинделів під підшипники ковзання відновлюють встановленням на клеї тонкостінних компенсаційних накладок або уставок (втулок). При цьому поверхні шийок сточують до 10-15% номінального розміру, потім установлюють на клей накладки або втулки і механічною обробкою доводять посадковий розмір. Компенсаційні накладки або втулки виготовляють з матеріалу, що відповідає матеріалу шпинделя.

Шийки шпинделя свердлильного верстата (рис. 15, б) відновлюють тонкостінними накладками 6 і 8, при цьому накладка 6 виконана з 2-х на пів втулок установлених на клеї і по краях зафіксованих двома штифтами 7.

 

 

 

Рисунок 4.32— Схеми ремонту шпинделів.

а - токарного верстата; б - свердлильного верстата; в - конічної поверхні 9 під роликопідшипник

 


Читайте також:

  1. Безпека під час обслуговування і ремонту автомобілей.
  2. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  3. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  4. Виготовлення колінчатих валів і осей.
  5. Виготовлення лемешів, відвалів, польових дощок плугів і лап культиваторів.
  6. Види і методи проведення ремонтів автомобілів
  7. Види ремонту
  8. Види технічного обслуговування і ремонту автомобілів
  9. Види технічного обслуговування і ремонту вагонів.
  10. ВИРОЩУВАННЯ РЕМОНТНОГО МОЛОДНЯКУ
  11. Витрати на ремонт устаткування
  12. Витратні матеріали для ремонту обмоток електричних машин




Переглядів: 1724

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ремонт шлицевих з'єднань | Ремонт підшипників ковзання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.