Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ремонт валів

Ремонт валів і шпинделів

Ремонт трубопроводів

Сучасні верстати мають трубопроводи для подачі МОР (мастильно-охолоджуючої рідини), повітря або масла. Труби роблять твердими з металу (чавуна, сталі, міді, латуні і алюмінію) і гнучкими - з гуми, прогумованих тканин і ін.

Мідні і алюмінієві труби, а також труби з крейдобензостійкої гуми застосовують для подачі мастильних матеріалів; чавунні - для відводу від верстатів виробничих відходів.

Для інших потреб застосовують сталеві труби, що працюють під великі тиском.

Часто при ремонті обладнання роблять заміну трубопроводів і для цього необхідно робити гибку труб (сталевих). Гибка може вироблятися вручну або на спеціальних верстатах.

Ручна гибка труб здійснюється в спеціальному пристрої (див. рис. 12) для труб до діаметра ЗО мм. Пристрій встановлюють у тисках бобишкою 7, важіль 1 відкидається - під кутом 90° щодо основи 6, труба вставляється між роликами 2 і 3 і закріплюється гачком 4 і притиском 5, плавним рухом важеля роблять гибку на необхідний кут.

Гибка може здійснюватись в холодному чи нагрітому стані. Нагрівання труби роблять у місці вигину. Мідні і латунні труби перед гибкою відпалюють щоб забезпечити пластичність матеріалу. Для гибки труб порівняно великих діаметрів їх заповнюють піском, а для малих - d 12-15 мм гибку роблять без наповнювача.

З'єднання труб роблять муфтами, гайками, за допомогою фланців, а також газовим і електричним зварюванням. При з'єднанні труб муфтами і гайками необхідно на кінцях труб нарізати різьбу. Різьбу нарізають вручну плашками, на токарно-гвинторізних чи трубо різних верстатах.

 

 

 

 

Рисунок 4.27— Пристрій для гибки труб вручну.

У процесі експлуатації у валів зношуються посадкові шийки, шпонкові канавки, шліци, ушкоджується різьба і центрові отвори, вал отримує згин.

Спосіб ремонту зношеного вала вибирають після того, як відповідною перевіркою встановлюють характер і ступінь зносу. Шийки вала, що мають знос або ушкодження (подряпини, забоїни, риски і ін.) ремонтують шліфуванням. Попередньо виправляють ушкодження центрових отворів (забоїни, вм'ятини) і правлять вал, якщо мається згин.

Якщо посадкові шийки мають значний знос або ушкодження, тоді роблять спочатку обточування, а потім шліфування. Допускається зменшення діаметра шийок на 5-10% у залежності від характеру сприймаємих валом навантажень. У тих випадках, коли потрібно відновити первісні розміри на шийки, після їх обточки напресовують втулки, які потім обробляють точінням чи шліфуванням. Іноді зношені поверхні піддають нарощуванню металом вібродуговим наплавленням, металізацією, хромуванням і ін., з наступною механічною обробкою на заданий розмір.

Погнуті вали виправляють холодним чи гарячим способом. Гарячому виправленню піддаються вали з діаметром більш 60 мм. Холодне виправлення валів може виконуватись вручну чи за допомогою гвинтових скоб або важелів, але частіше виправлення роблять на пресах - гвинтових чи гідравлічних.

При ручному виправленні застосовують молотки з міді, латуні, свинцю і "о дерева.

При холодному виправленні пресом або скобою вал розташовують на і х опорах - скобах вигнутою стороною до навантаженого пристрою -: виту, і навантажують так, щоб вал зігнувся в протилежний бік. Результати виправлення перевіряють биттям за допомогою індикатора.

На рисунку 13 зображена схема виправлення зігнутості вала на гвинтовому пресі з встановленням вала на скоби.

 

 

Рисунок 4.28— Повірка валів на згиб:

а- на плиті; б- при допомозі струни, натягу мої по кінцям вала в чотирьох позиціях; в- металічною лінійкою; г- в центрах токарного верстата пр допомозі індикатора.

 

 

Рисунок 4.29— Правка вала без нагріву при допомозі чеканки і домкрата.

 

 

 

 

Рисунок 4.30— Правка гнутого вала вінтовим пристроєм.

 

При виправленні валів діаметром понад 60мм нагрівання роблять газовим пальником по всій довжині або по окремим ділянкам. Після нагрівання вала Т=500...700°С прикладають навантаження і виправляють згин.

 

7.2 Ремонт шпинделів

 

До шпинделів верстатів висуваються особливо високі вимоги, тому від точності їх обертання залежить точність обробки деталей.

Посадкові шийки шпинделя 1 і 2 (див. рис. 15, а) оброблюють шліфуванням. Співвісність повинна бути витримана до 0.01 мм, некруглість шийок - 0.01 мм, не циліндричність - 0,003-0,005 мм. Таким же вимогам повинна відповідати поверхня 3. Конічні поверхні 4 і 5 шпинделя повинні бути концентричні шийкам, биття допускається 0,01-0,02 мм на довжині 300 мм.

Шпинделі, у яких знос шийок по діаметру складає 0,01-0,02 ремонтують притиранням на токарному верстаті спеціальним інструментом-жимком.

Жимок складається з кільця - хомутка 1, болта 2, втулки - пригарки З розрізом і рукоятки - державки (на малюнку не показана). Втулку-притир виготовляють з чавуна, міді або бронзи, а отвір у ній виконують по розмі оброблюваної деталі, (див. рис. -14 )

 

 

а б

Рисунок 4.31— Жимок для притирання шийок шпинделів

а) 1 - кільце; 2 - затискний болт; 3 - розрізна втулка; 4 – шийки шпинделя

б) жимок металевий

Для притирання шийок накладають на них тонкий шар дрібнозернистого наждакового порошку з маслом, після чого надягають жимок і злегка загвинчують болт 2. Процес обробки: шпиндель обертається зі швидкістю 10-20 м/хв., а жимок одержує подачу уздовж оброблюваної шийки. Періодично на поверхню шийки наносять порошок з маслом. Усунувши знос, шийку шпинделя і притир промивають гасом, а потім на шийку наносять тонкий шар доводочної пасти з гасом і завершують обробку.

При зносі шийок шпинделя більш 0,02 мм їх ремонтують шліфуванням з наступним притиранням під ремонтний розмір. Цей спосіб прийнятний у тому випадку, коли мається можливість змінити розміри отворів у підшипниках, що з'єднуються зі шпинделем. Якщо такої можливості немає, шийки шпинделя нарощують хромуванням або вібродуговим наплавленням, а потім обточують і шліфують.

Шийки шпинделів під підшипники ковзання відновлюють встановленням на клеї тонкостінних компенсаційних накладок або уставок (втулок). При цьому поверхні шийок сточують до 10-15% номінального розміру, потім установлюють на клей накладки або втулки і механічною обробкою доводять посадковий розмір. Компенсаційні накладки або втулки виготовляють з матеріалу, що відповідає матеріалу шпинделя.

Шийки шпинделя свердлильного верстата (рис. 15, б) відновлюють тонкостінними накладками 6 і 8, при цьому накладка 6 виконана з 2-х на пів втулок установлених на клеї і по краях зафіксованих двома штифтами 7.

 

 

 

Рисунок 4.32— Схеми ремонту шпинделів.

а - токарного верстата; б - свердлильного верстата; в - конічної поверхні 9 під роликопідшипник

 


Читайте також:

  1. Безпека під час обслуговування і ремонту автомобілей.
  2. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  3. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  4. Виготовлення колінчатих валів і осей.
  5. Виготовлення лемешів, відвалів, польових дощок плугів і лап культиваторів.
  6. Види і методи проведення ремонтів автомобілів
  7. Види ремонту
  8. Види технічного обслуговування і ремонту автомобілів
  9. Види технічного обслуговування і ремонту вагонів.
  10. ВИРОЩУВАННЯ РЕМОНТНОГО МОЛОДНЯКУ
  11. Витрати на ремонт устаткування
  12. Витратні матеріали для ремонту обмоток електричних машин




Переглядів: 1797

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ремонт шлицевих з'єднань | Ремонт підшипників ковзання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.