Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система категорій діалектики

Якщо закон є філософською категорією, яка відображає необхідне, істотне, стійке, повторюване, всезагальне відношення між явищами об’єктивної реальності, то принцип тлумачиться як першопочаток, який лежить в основі певної сукупності фактів, теорії науки.

Принципи діалектики

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Всезагальними принципами діалектики є наступні:

           
   
 
   
 
 
 
   

 


Виокремлення та самостійний розгляд названих принципів може бути лише умовним, оскільки за об’єктивним змістом вони виступають різними аспектами єдиного процесу розвитку.

 

Категорії діалектики – це спосіб теоретичного мислення, який спирається на розумінні фундаментальних закономірностей розвитку матеріальної та ідеальної сфер життєдіяльності людини, природи та суспільства.

Діалектичні категорії являють собою опосередковані форми пізнання, у процесі якого віддзеркалюються не окремі частини предметів, а їх сутнісні самовизначення. Якщо закони діалектики показують джерело, механізм та направлення розвитку, категорії філософії виявляють те, яким чином розвиток опосередковується різноманітністю форм і яким чином він відображається у пізнанні. Отже, категорії філософії постають як ступені самовиведення людини з природи під час її практичного поглиблення у сутність всесвіту.

Категороіальне визначення реальності починається не з дефініцій реальності, а з розуміння суттєвих явищ та закономірностей певної сутності. Якщо такого розуміння немає і, відповідно, мислення не формується за логікою цього становлення, знання дефініцій тих чи інших явищ людині нічого не дають. Будь-яке поняття може стати категорією, якщо предмет розглядатиметься на рівні суттєвих зв’язків і розвитку.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 


______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 


_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 


______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


_________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

   
 
 
 

 

 



Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  4. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  5. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  6. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  9. VI. Узагальнення та систематизація знань
  10. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  11. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  12. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру




Переглядів: 597

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
План лекції 2 | План лекції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.