Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КОГНІТИВНИЙ ПІДХІД

БІХЕВІОРИСТИЧНИЙ ПІДХІД

Чотири підходи до індивідуальних змін

Біохевіористичний підхід   Когнітивний підхід
Зміна поведінки   Досягнення результату
Психодинамічний підхід   Гуманістично-психологічний підхід
Зміна у внутрішньому світі   Потенціал отримання максимальної користі

Біхевіористичний підхід, як і припускає його назва, полягає в зміні однієї людини іншими за допомогою заохочень і покарань для досягнення певних результатів.

Якщо результати не досягнуті, аналіз поведінки індивідуума допоможе розуміти, що зроблено не так. Щоб добитися потрібної поведінки, необхідно заохочувати людину діяти відповідно і перешкоджати іншій поведінці. Згідно з біхевіористичним підходом увагу треба приділяти поведінці персоналу і керівництва. Мета — зміна поведінки. Поліпшення процесів, в ідносин або залучення людей до постановки цілі зовсім не обов'язкові, нікому не цікаво, як на зміни реагують конкретні індивідууми.

Якщо Ви підходитимете до змін з погляду біхевіоризму, то, швидше за се, застосуєте теорію X Мак-Грегора: єдиний спосіб мотивувати і згуртувати робітників — це використовувати як заохочення, так і покарання. Ви витрачуватимете немало зусиль і часу, щоб виробити правильну стратегію заохочень і чітко прив'язати систему управління до поведінки конкретних людей. Херцберг припустив, що для мотивації важливі не тільки нагороди і штрафи, хоча його мотиватори цілком можна розглядати як заохочення за правильну поведінку.

Фахівців же з когнітивної психології більше цікавила здатність людини вирішувати проблеми. Вони вивчали мозкові процеси, які не враховуться біхевіористами.

Когнітивна теорія заснована на припущенні, що емоції і проблеми є результатом способу нашого мислення. Люди реагують на ситуацію у певний спосіб, залежно від того, як вони її оцінюють. Змінивши своє мислення можна змінити свою реакцію.

Теорія системи переконань виникла у 1960-1970-х pp., її основоположник — Рокич. Він припустив, що особистий світогляд і набір цінної однаково важливий для переконань певної людини і є її щонайпершими детермінантами. Отже, індивідуальні цінності обумовлюють ці переконання, своєю чергою, обумовлюють відносини між людьми. Відносини ж впливають на відчуття і поведінку. З цих підходів сформувався новий погляд на зміни з погляду індивідуума. Спочатку людині необхідно усвідомити, як вона обмежує себе, дотримуючись застарілого способу думок, а потім замінити його новим.

Цей спосіб зосереджений на результатах, хоча вирішальний момент для їхнього досягнення — регулювання всього ланцюжка причин і наслідків. У когнітивному підході не враховуються зовнішні стимули і реакція на них, тільки індивідуальні способи досягнення мети.

У когнітивного підходу є недолік: у ньому не враховується емоційний внутрішній світ людини, його позитивний і негативний вплив.


Читайте також:

  1. III етап. Системний підхід
  2. IV етап. Ситуаційний підхід
  3. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  4. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  5. Асимптотичний підхід до порівняння оцінок
  6. Багатоаспектний підхід до прийняття управлінськихрішень
  7. Багаторівневий підхід. Протокол. Інтерфейс. Стек протоколів.
  8. Витратний підхід
  9. Віковий підхід і взаємодія різних рівнів соціального досвіду в діяльності різновікових дитячих об’єднань. Функції різновікової групи.
  10. Гібридний підхід
  11. Глобалітсика і глобальний підхід у науці
  12. Даний підхід передбачає, що покупець не заплатить за об»єкт суму, більшу вартості відомої йому власності, що має таку ж корисність.




Переглядів: 2989

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи оцінювання особистісного бренду | Модель Вірджинії Сатир

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.