МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Крива навчанняРоджерс і шлях до особистого зростання ГУМАНІСТИЧНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД Гуманістично-психологічний підхід зародився у вигляді руху в США в 1950-х роках XX століття. У гуманістичній психології є декілька ключових моментів: • Важливість суб'єктивного усвідомлення індивідуумом. • Важливість відповідальності за становище, що створилося, або принаймні припущення, що, яка б не була ситуація, у людини залишається вибір, як думати, відчувати і діяти. • Важливість людини як єдиного цілого (глобальний підхід), поняття "люди" не обмежене тільки думками і відчуттями або поведінкою. Людина існує в соціальному і культурному контекстах. Карл Роджерс — один із засновників гуманістичного підходу. Він багато писав про стадії, через які людина проходить на шляху до становлення особи. Проте він також цікавився процесом навчання, застосуванням влади і поведінкою людини в організації. Роджерс (1967) виділяв три основні умови успіху: • Щирість і узгодженість. Ви повинні усвідомлювати свої відчуття, бути справжнім, автентичним. Дослідження Роджерса показали, що, чим щирші і узгодженіші відносини, тим більша вірогідність зміни особи клієнта. • Безумовне позитивне ставлення. Справжнє бажання вислухати клієнта і прийняття будь-яких його відчуттів. Тобто під емоціями мається нормальна людина. • Розуміння і співпереживання. За словами Роджерса, "це всього лише моє сприйняття відчуттів і думок, які Вам здаються такими жахливими або такими слабкими, сентиментальними, дивними, — моє і ваше сприйняття, я приймаю їх і вас, Ви вільні досліджувати всі таємні закутки вашого внутрішнього і часто прихованого досвіду".
3. Взаємозв'язок навчання та поведінки особистості Бьюкенен і Хажінські (1985) визначили навчання як "процес набуття знань через досвід, що веде до змін в поведінцГ. Навчання — це не тільки набуття знань, але застосування їх для перетворення світу. Щоб зрозуміти суть будь-яких змін, можна спершу пригадати, як ми навчаємося чомусь новому. Припустимо, Ви вперше сідаєте за кермо нової машини. Для багатьох людей радість купівлі пов'язана з хвилюванням через першу поїздку. Ви сідаєте у крісло водія — це автоматична реакція, так само Ви здійснюєте і звичайні перевірки •— повертаєте ключ запалення і заводите двигун. Проте в новій машині всі важелі і панелі управління розташовані по- іншому. Ви визначаєте їхнє місцезнаходження методом проб і помилок або з благоговійною увагою читаєте керівництво для водія. Але це тільки початок, тому що за кермом може виникнути будь-яка ситуація, яка потребуватиме блискавичної дії у відповідь: сигналити, мигнути фарами, увімкнути дальнє світло або "двірники". Раніше Ви робили це машинально, а тепер доводиться думати. Роздуми вимагають не тільки часу, але і "психологічного простору", який не так легко створити на звичній швидкості руху. Додатково Ви, напевно, нервуєте, тому Що автомобіль — новенький і до нього треба уважніше ставитися, шоб, не дай Бог, не подряпати. Рис. 2. Крива навчання У глибині душі Ви розумієте, що Ваша ефективність зменшилася на якийсь час. І якщо визначити Ваш рівень самооцінки, швидше за все виявиться, що він теж впав. Природно, трохи пізніше хвилювання зникне. Це залежить від Вашої здатності засвоювати нову інформацію, регулярності зміни машин і частоти водіння. Читайте також:
|
||||||||
|