МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Крива навчанняРоджерс і шлях до особистого зростання ГУМАНІСТИЧНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД Гуманістично-психологічний підхід зародився у вигляді руху в США в 1950-х роках XX століття. У гуманістичній психології є декілька ключових моментів: • Важливість суб'єктивного усвідомлення індивідуумом. • Важливість відповідальності за становище, що створилося, або принаймні припущення, що, яка б не була ситуація, у людини залишається вибір, як думати, відчувати і діяти. • Важливість людини як єдиного цілого (глобальний підхід), поняття "люди" не обмежене тільки думками і відчуттями або поведінкою. Людина існує в соціальному і культурному контекстах. Карл Роджерс — один із засновників гуманістичного підходу. Він багато писав про стадії, через які людина проходить на шляху до становлення особи. Проте він також цікавився процесом навчання, застосуванням влади і поведінкою людини в організації. Роджерс (1967) виділяв три основні умови успіху: • Щирість і узгодженість. Ви повинні усвідомлювати свої відчуття, бути справжнім, автентичним. Дослідження Роджерса показали, що, чим щирші і узгодженіші відносини, тим більша вірогідність зміни особи клієнта. • Безумовне позитивне ставлення. Справжнє бажання вислухати клієнта і прийняття будь-яких його відчуттів. Тобто під емоціями мається нормальна людина. • Розуміння і співпереживання. За словами Роджерса, "це всього лише моє сприйняття відчуттів і думок, які Вам здаються такими жахливими або такими слабкими, сентиментальними, дивними, — моє і ваше сприйняття, я приймаю їх і вас, Ви вільні досліджувати всі таємні закутки вашого внутрішнього і часто прихованого досвіду".
3. Взаємозв'язок навчання та поведінки особистості Бьюкенен і Хажінські (1985) визначили навчання як "процес набуття знань через досвід, що веде до змін в поведінцГ. Навчання — це не тільки набуття знань, але застосування їх для перетворення світу. Щоб зрозуміти суть будь-яких змін, можна спершу пригадати, як ми навчаємося чомусь новому. Припустимо, Ви вперше сідаєте за кермо нової машини. Для багатьох людей радість купівлі пов'язана з хвилюванням через першу поїздку. Ви сідаєте у крісло водія — це автоматична реакція, так само Ви здійснюєте і звичайні перевірки •— повертаєте ключ запалення і заводите двигун. Проте в новій машині всі важелі і панелі управління розташовані по- іншому. Ви визначаєте їхнє місцезнаходження методом проб і помилок або з благоговійною увагою читаєте керівництво для водія. Але це тільки початок, тому що за кермом може виникнути будь-яка ситуація, яка потребуватиме блискавичної дії у відповідь: сигналити, мигнути фарами, увімкнути дальнє світло або "двірники". Раніше Ви робили це машинально, а тепер доводиться думати. Роздуми вимагають не тільки часу, але і "психологічного простору", який не так легко створити на звичній швидкості руху. Додатково Ви, напевно, нервуєте, тому Що автомобіль — новенький і до нього треба уважніше ставитися, шоб, не дай Бог, не подряпати. Рис. 2. Крива навчання У глибині душі Ви розумієте, що Ваша ефективність зменшилася на якийсь час. І якщо визначити Ваш рівень самооцінки, швидше за все виявиться, що він теж впав. Природно, трохи пізніше хвилювання зникне. Це залежить від Вашої здатності засвоювати нову інформацію, регулярності зміни машин і частоти водіння. Читайте також:
|
||||||||
|