Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Крива навчання

Роджерс і шлях до особистого зростання

ГУМАНІСТИЧНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД

Гуманістично-психологічний підхід зародився у вигляді руху в США в 1950-х роках XX століття.

У гуманістичній психології є декілька ключових моментів:

• Важливість суб'єктивного усвідомлення індивідуумом.

• Важливість відповідальності за становище, що створилося, або принаймні припущення, що, яка б не була ситуація, у людини залишається вибір, як думати, відчувати і діяти.

• Важливість людини як єдиного цілого (глобальний підхід), поняття "люди" не обмежене тільки думками і відчуттями або поведінкою. Людина існує в соціальному і культурному контекстах.

Карл Роджерс — один із засновників гуманістичного підходу. Він багато писав про стадії, через які людина проходить на шляху до становлення особи. Проте він також цікавився процесом навчання, застосуванням влади і поведінкою людини в організації.

Роджерс (1967) виділяв три основні умови успіху:

Щирість і узгодженість. Ви повинні усвідомлювати свої відчуття, бути справжнім, автентичним. Дослідження Роджерса показали, що, чим щирші і узгодженіші відносини, тим більша вірогідність зміни особи клієнта.

Безумовне позитивне ставлення. Справжнє бажання вислухати клієнта і прийняття будь-яких його відчуттів. Тобто під емоціями мається нормальна людина.

Розуміння і співпереживання. За словами Роджерса, "це всього лише моє сприйняття відчуттів і думок, які Вам здаються такими жахливими або такими слабкими, сентиментальними, дивними, — моє і ваше сприйняття, я приймаю їх і вас, Ви вільні досліджувати всі таємні закутки вашого внутрішнього і часто прихованого досвіду".

 


3. Взаємозв'язок навчання та поведінки особистості

Бьюкенен і Хажінські (1985) визначили навчання як "процес набуття знань через досвід, що веде до змін в поведінцГ. Навчання — це не тільки набуття знань, але застосування їх для перетворення світу.

Щоб зрозуміти суть будь-яких змін, можна спершу пригадати, як ми навчаємося чомусь новому. Припустимо, Ви вперше сідаєте за кермо нової машини. Для багатьох людей радість купівлі пов'язана з хвилюванням через першу поїздку. Ви сідаєте у крісло водія — це автоматична реакція, так само Ви здійснюєте і звичайні перевірки •— повертаєте ключ запалення і заводите двигун. Проте в новій машині всі важелі і панелі управління розташовані по- іншому. Ви визначаєте їхнє місцезнаходження методом проб і помилок або з благоговійною увагою читаєте керівництво для водія. Але це тільки початок, тому що за кермом може виникнути будь-яка ситуація, яка потребуватиме блискавичної дії у відповідь: сигналити, мигнути фарами, увімкнути дальнє світло або "двірники".

Раніше Ви робили це машинально, а тепер доводиться думати. Роздуми вимагають не тільки часу, але і "психологічного простору", який не так легко створити на звичній швидкості руху. Додатково Ви, напевно, нервуєте, тому Що автомобіль — новенький і до нього треба уважніше ставитися, шоб, не дай Бог, не подряпати.

Рис. 2. Крива навчання

У глибині душі Ви розумієте, що Ваша ефективність зменшилася на якийсь час. І якщо визначити Ваш рівень самооцінки, швидше за все виявиться, що він теж впав. Природно, трохи пізніше хвилювання зникне. Це залежить від Вашої здатності засвоювати нову інформацію, регулярності зміни машин і частоти водіння.


Читайте також:

  1. V Засоби навчання
  2. Адаптації та навчання
  3. Активний метод навчання
  4. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  5. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  6. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  7. Аналіз часткової рівноваги Крива виробничих можливостей
  8. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  9. Багатокрокове прогнозування з перенавчанням нейромережі на кожному кроці прогнозу
  10. Бінарні методи навчання.
  11. В чому ж полягає зв'язок методики навчання ІМ з психологією?
  12. В. Особливості навчання і виховання в Кисво-Могилянській академії




Переглядів: 1209

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель Вірджинії Сатир | УСВІДОМЛЕНА І НЕУСВІДОМЛЕНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ І НЕКОМПЕТЕНТНІСТЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.