Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 2.1. Феодальна система господарства в Західній Європі та Україні. Економічна думка середньовіччя.

План

1. Формування і розвиток феодальних відносин у Західній Європі (на прикладі – королівства Франції, Англії, Німецьких земель).

2. Середньовічне місто, цехове ремесло, торгівля.

3. Економічна думка середньовіччя. Учення про “справедливу ціну” Фоми Аквінського.

4. Економічна думка на Україні доби середньовіччя

 

Формування і розвиток феодальних відносин у Зах. Європі
(на прикладі Франції, Англії, Німецьких земель)

У V ст. н. е. у всіх країнах Зах. Європи формуються нові економічні відносини, які названо феодалізмом (або аграрним суспільством). Еволюція аграрного суспільства відбувалася у двох напрямах – розвитку античних форм ранньофеодальних стосунків (колонат, прекарій, серваж) та шляхомприродної трансформації общинної власності в аллодально-прекаріальну, а в умовах активного одержавлення – в бенефіціально-ленну.

Докорінно змінюється соціально-економічна структура аграрного суспільства і набирає такого вигляду

 

 

 
 

 


Основні ознаки аграрного суспільства:

1. Монополія феодалів на землю (немає землі без сеньйора).

2. Протиріччя між селянським виробництвом і великою земельною власністю.

3. Умовний характер землеволодіння пов’язаний з виконанням військово-адміністративної служби.

4. Наявність васально-сеньйоріальної системи.

5. Наявність різних форм ренти (натуральна, відробіткова, грошова) та своєрідний статус селян, які не були власниками землі, а її утримувачами на різних умовах, аж до права спадкового користування.

6. Різні форми і ступінь позаекономічного примусу селян, особиста і поземельна залежність, судова підлеглість владі феодала, станова неповноправність селянства.

7. Панування натурального господарства (все, що виробляю – споживаю).

8. Зростання ролі індивідуальних виробничих навичок.

9. Активне поширення християнства в Західній Європі.

Основні господарські одиниці феодального виробництва:

1. Феодальний маєток – сеньйорія, монор, фогство, помістя, фільварок у сільському господарстві.

2. Ремісничий цех у промисловості.

3. Торгові гільдії та союзи, лихварські контори, ломбард, банки у товарно-грошовій та посередницькій сфері.

Основні етапи генези аграрного суспільства:

І-й (V – X ст.) – еволюція різних типів феодальних систем, феодального виробництва і феодальних держав, установлення васально-ленних відносин.

ІІ-й (ХІ – ХV ст.) – утвердження феодальних відносин, станово-представницьких абсолютистських монархій, розвиток феодальних міст, ремесла та торгівлі.

ІІІ-й (к. XV – I пол. XVII ст.) – активна товаризація господарства; комутація ренти; великі географічні відкриття та розвиток економічних зв’язків; виникнення мануфактурного виробництва; початок першої хвилі буржуазних революцій.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 771

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні терміни і поняття | Франція

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.