Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основоположні ідеї менеджменту

 

Зараз неможливо точно визначити, скільки теорій, шкіл, концепцій менеджменту існує у світі. Але все ж таки про певну логіку розвитку управлінської думки говорити можна. Звичайно, поява нових ідей при цьому не означає, що більш ранні школи не використовуються в практиці. У житті все переплетено: нові підходи діють разом із попередніми. Нерідко виникають своєрідні ренесанси минулих ідей, як це сталося з макіавеллізмом. Тому ми прагнемо запропонувати розвиток науки і практики менеджменту як загальне та інтелектуальне надбання, з якого користувач вибирає те, що йому до вподоби.

З метою своєрідної систематизації запропонованої схеми на рис. 2.1 представлено історичну періодизацію основних наукових шкіл. І хоча, наприклад, класична школа наукового управління на схемі завершується у 1950 році, це не значить, що вона зникла зовсім. Просто після цього вона не розвивається, але ніхто не заперечує її застосування. Завершення адміністративної школи 20-ми роками теж означає лише період написання

А. Файолем основних праць.

 

Школа в управлінні Часові періоди
Наш час
Школа наукового управління
Адміністративна школа
Школа людських відносин
Поведінкова школа
Кількісний підхід в управлінні
Процесний підхід в управлінні
Системний підхід в управлінні
Ситуаційний підхід в управлінні

 

Рисунок 2.1 – Еволюція науки менеджменту

 

Рис. 2.2 дає уявлення про змістові взаємозв'язки між різними теоріями. З нього, наприклад, видно, що систематичний менеджмент став основою формування наукового, адміністративного і людського менеджменту, з якого, у свою чергу, вийшов поведінковий і, нарешті, ситуаційний менеджмент.

 


Читайте також:

  1. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  2. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  3. Базові засади менеджменту
  4. БУДІВНИЦТВО В ПЕРСПЕКТИВІ ПРОЕКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
  5. Види ефективності менеджменту
  6. Види ефектів виробництва, пов’язаних з удосконаленням менеджменту організації
  7. Види менеджменту
  8. Види та принципи менеджменту.
  9. Використання можливостей текстового редактора WORD у торговельному менеджменті. Формування документів та звітів для торговельного менеджменту
  10. Витоки формування інформаційного менеджменту
  11. Відмінності виробничого та операційного менеджменту.
  12. Грошові потоки як об’єкт фінансового менеджменту




Переглядів: 687

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Систематичний менеджмент | Науковий менеджмент

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.04 сек.