Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






ПРОСВІТНИЦЬКО-ПРОПАГАНДИСТСЬКА РОБОТА У РІЗНИХ СФЕРАХ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

 

Загальні завдання та форми реалізації просвітницької роботи конкретизуються залежно від сфери соціальної практики, в ме­жах якої функціонує соціально-психологічна служба.

Так, наприклад, шкільна психологічна служба дбає про психо­логічну просвіту педагогів, учнів, батьків. Практичний психолог знайомить учасників навчально-виховного процесу з основами психології, самонавчання і самовиховання, формує потребу у психологічних знаннях, знайомить з причинами, проявами та корекцією аномалій психофізичного розвитку дітей, з причинами появи важковиховуваних підлітків та особливостями психолого-педагогічних впливів на них. Найчастіше для здійснення просвітницької роботи в галузі освіти використовуються такі форми роботи: виступи на батьківських зборах (психолого-правовий всеобуч), психолого-педагогічні консиліуми, бесіди, консультації, лекції, випуск газет, оформлення стендів, організація виставок.

Психолого-педагогічний консиліум -один із перспективних напрямків роботи в освітньому закладі.

Основне завдання психолога - допомогти вчителю різностороннє оцінити інтелектуальний розвиток дитини, показати складність і неоднозначність її поведінки, розкрити проблеми самооцінки, мотивації, емоційного настрою, а головне - забезпечити підхід до дитини з оптимістичною гіпотезою відносно подальших перспектив її розвитку і намітити реальну програму роботи з нею.

Завдання психолога на консиліумі:

- показати педагогічному колективу дитину з різних сторін, обов’язково підкреслюючи позитивні і сильні сторони;

- добитися розуміння кожного вчителем того, що психолог намагається донести щодо учня, можливо навіть змінити установку вчителя;

- виробити колективне розуміння всіма вчителями суті особистісної проблеми дитини - лише в цьому випадку можна розраховувати на їх взаємодію в інтересах школяра.

Просвітницька діяльність психологічної служби у вищих навчальних закладах спрямована на психологічну просвіту адмініс­трації, викладачів та студентів і передбачає розкриття можливостей психології для вдосконалення навчально-виховного процесу. Важливими завданнями є поширення психологічних знань, популяризація наукової психологічної літератури, формування інтересу до психологічних знань. Основними її формами є лекції, психолого-методичні семінари, виступи у внутрішній пресі, консультації, бесіди, методичні листи та рекомендації для студентів і викладачів.

Соціально-психологічні служби Збройних Сил здійснюють просвітницьку діяльність, яка спрямована на підвищення психологічної компетентності всіх категорій військовослужбовців, активізацію інтересу до психологічних знань та формування потреби до їх використання. Найпоширенішими формами просвітницької роботи у Збройних Силах є лекції, семінари, інструктивно-методичні листи, виступи в армійській пресі, консультації та тренінгові заняття, диспути тощо.

Отже, конкретна просвітницька робота в тій чи іншій сфері передбачає такі важливі моменти:

— пропаганду діяльності психологічної служби;

— ознайомлення певного контингенту людей із психологічними знаннями, які відповідають їх актуальним потребам і запитам;

— вибір таких форм просвіти, які полегшують сприймання психологічної інформації, викликають інтерес до психологічних знань, формують потребу користуватися ними у житті.

 

 



Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. Практична робота.
  3. VI. Домашня робота.
  4. VI. Практична робота .
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота.
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 928

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОСВІТНИЦЬКО-ПРОПАГАНДИСТСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ | ТА КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.