МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Навчання співробітникаНавчання організації Згідно з проведеним аналізом Мері Кроссан, Генрі Лейн і Родерік Уайт навчання організації — це процес зміни у свідомості і діях співробітників, груп і компанії в цілому. Йдеться про те, що поведінкові і розумові процеси в організації зв'язуються чотирма процесами : · Підсвідомими. Початок навчання організації відбувається на рівні особи і його підсвідомості. · Включення. Потім, в процесі аналізу, зовнішні знання включаються в практичну діяльність співробітників. · Інтеграції. Окремо освоєні працівниками елементи об'єднуються для використання разом, на груповому рівні. · Інституціоналізації. Інтегруючись, вони переносяться на рівень усієї організації і інституціонализуються, впроваджуючись в усі сфери діяльності через процеси, структури і оперативні процедури. Є три рівні переходу : · Індивідуальний · Груповий · Організаційний На кожному з них навчання може припинитися, зустрічаючи різні перепони . А з іншого боку може бути прискорено залежно від того, наскільки позитивні його результати і якщо зміни зачепили найбільш впливових осіб організації. При чому зміни як починаються у окремих людей, так і закінчуються на організаційному рівні у окремих людей. Тобто навчання на одному рівні підживлює навчання на іншому рівні, як вгору, так і вниз. Пропонують розглядати зміни в співробітнику на декількох рівнях . Рівень знань — отримання інформації про зміну, розуміння їх суті, вигод і загроз. Рівень стосунків до змін — прийняття або відторгнення розумом і на емоційному рівні необхідності перетворень і конкретних дій. Рівень індивідуальної поведінки — дії, що здійснюються співробітником на підтримку змін. Рівень організаційної поведінки — взаємодія співробітника з іншими відповідно до нових вимог. Зміна на рівні взаємодії з іншими складніше за інші рівні і вимагає найбільшого часу. Модель мотивації до навчання\змінам(Дж. Келлер) Американець Джон Келлер, досліджуючи системи навчання, звернув увагу на роль мотивації в процесі набуиия знань, навичок, умінь, звичок. Ним була створена модель мотивації ARCS, ефективність якої підтверджена спостереженнями за її використанням - впродовж року кількість учнів що припиняють навчання зменшилося з 44 % до 22 %. Мотивація в процесі навчання дуже важливі для управління змінами. Останні найтіснішим чином пов'язані з придбанням знань, навичок, звичок мислення і поведінки. Дуже часто зміни терплять фіаско унаслідок явної або прихованої відмови від реалізації. У організаціях це може проявлятися у вигляді саботажу співробітників або недостатній увазі до змін з боку керівника. В цьому випадку мотивація послужить інструментом, що підтримує людей в їх прагненні до змін.
Модель Дж. Келлера включає 4 етапи: · увага(attention); · значущість(relevance); · упевненість(confidence); · задоволення(satisfaction). Незважаючи на черговість етапів, перший(увага) повинен виконуватися упродовж усього навчання змінам. Привертання уваги людини до курсу навчання або необхідності зміни - крок без якого процес не буде розпочатий. Але і в процесі навчання необхідно постійно підтримувати увагу, не допускаючи нудьги. Допомогти в цьому можуть зміна способів донесення інформації, залучення і різні стилі спілкування(включаючи гумор і неформальні підходи).
Значущість - важливість процесу і результату навчання для того, хто навчається. Це та сила, яка підштовхує людину самостійно прагнути пізнати нове усупереч існуючим перешкодам. На цьому етапі необхідно допомогти людині побачити зв'язок між курсом навчання і його очікуванням, практичну цінність навчання для нього особисто. Для чого необхідно "прислухатися" до потреб особи, уміти говорити на "одній мові".
Упевненість - переконання людини в тому, що він має достатні здібності для навчення. Останнім часом модний такий інструмент, як візуалізація(представлення бажаного майбутнього). Але, як показують результати спостережень Р. Дилтса, за відсутності переконаності в успіху роль візуалізації прагнути до нуля. У тому випадку, коли учень \ підлеглий має впевненість, роль викладача \ менеджера в процесі навчання мінімальна. Допомогти підтримувати упевненість можна передбачивши успішність перших кроків. Тим самим майбутні труднощі і можливі невдачі не здадуться такими страхітливими. До того ж програма навчання повинна будуватися з урахуванням можливостей особи.
До кінця процесу навчання зростає роль задоволеності. До цього часу у особи з'являються втома, сумніву в застосовності знань і так далі для подолання невпевненості та депресійних настроїв необхідно допомогти в пошуку відповідності результатів навчання з практичною затребуваністю. Також використати позитивні мотиватори у вигляді винагороди, похвали і т.д. [Keller, J.M(2006a). The ARCS model: designing motivating instruction. Confidential unpublished draft, Tallahassee, Florida : Instructional Systems Progra]. Відношення до змін. Є три взаємовиключні шляхи поведінкової реакції: 1. Повернути ситуацію назад. 2. Піти від змін. 3. Прийняти зміни. Коли стає ясно, що діватися нікуди, роздратування і злість йдуть. Думки починають працювати в конструктивнішому ключі: як мені пристосується, і яку вигоду я можу з цього мати. Цікаво, але практично у кожного з нас, підсвідомо, думки проходять ці основні пункти. Причому, в такій же послідовності. Вони можуть по-іншому називатися, але смислове навантаження та ж. Тепер переходимо до «важкої артилерії», а саме до офіційно визнаної методики управління змінами. Отже, є одна розумна жінка на ім'я Елізабет Кюблер-рос, яка придумала відмінну схему людської реакції на зміни(хоча, спочатку ця теорія використовувалася для психологічної допомоги під час втрати близьких родичів). Проте, схема вийшла дуже простою, дієвою і корисною. Найцінніше, що цей підхід уможливлює передбачення майбутніх станів. Як багато хто здогадався, цей графік відображає наші емоції під час переживання тієї або іншої зміни в нашому звичному житті.: Заперечення: Цього не може бути. Злість: Це яким потрібно бути виродком, щоб піти на таке. Навіщо це потрібно? Торгівля: Що я буду мати з цього? Депресія: Оцінка втрат. Розуміння: З іншого боку, а що залишається робити? Прийняття: як це освоїти і використати найефективніше? Користь: споживання результатів. Читайте також:
|
||||||||
|