Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предмет педагогічної психології.

Б) Додаткова

А) Основна

1. Вікова та педагогічна психологія / За ред. О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська, З.В. Огороднійчук та ін. – К.: Просвіта, 2001. – С. 7-8, 10-39.

2. Власова О.І. Педагогічна психологія. – К.: Либідь, 2005. – С. 6-46.

3. Зимняя И.А. Педагогическая психология. – М.: Логос, 2000. – С. 7-10, 14-39.

4. Казанская В.Г. Педагогическая психология. – СПб.: Питер, 2003. – С. 10-18, 33-46, 48-83.

5. Педагогічна психологія / За ред. Л.М. Проколієнко, Д.Ф. Ніколенка. – К.: Вища школа, 1991. – С. 3-33.

6. Поліщук В.М. Вікова та педагогічна психологія. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2005. – 220с.

7. Савчин М.В. Педагогічна психологія. – К.: Академвидав, 2007. – С.11-51.

8. СарычевС.В., Логвинов И.Н. Педагогическая психология. – СПб.: Питер, 2006. – С. 7-24.

 

1. Выготский Л.С. Педагогическая психология. – М.: Педагогика, 1991. – С. 42-47, 349-357.

2. Гамезо М.В., Петрова Е.А., Орлова Л.М. Возрастная и педагогическая психология. – М.: Педагогическое общество России, 2003. – С. 5-23.

3. Дрозденко К.С. Загальна психологія в таблицях і схемах. – К., 2004. – С.37-53.

4. Немов Р.С. Психология. – М.: Владос, 2003. – Книга 2: Психология образования. – С. 268-273, 278-282.

5. Педагогическая психология / Под ред. Н.В. Клюева. – М.: Владос-пресс, 2003. – С.7-11, 15-26, 28-37.

6. Талызина Н.Ф. Педагогическая психология. – М.: Академия, 1998. – С. 17-26.

Освітній процес, який досліджують різноманітні науки (педагогіка, соціологія, фізіологія, медицина, теорія управління, загальна, соціальна, вікова, педагогічна психологія та інші науки), є складним, багатокомпонентним, багатофункціональним феноменом.

Розв’язання практичних завдань організації навчально-виховного процесу у школі неможливо без знання психологічних основ самих процесів навчання та виховання, їх структури та способів здійснення.

Згадаємо, що залежно від конкретної діяльності людини розрізняють наступні галузі психологічної науки: педагогічну психологію, інженерну психологію, психологію управління, психологію спорту, психологію реклами тощо.

 

Сучасна педагогічна психологія являє собою самостійну галузь наукового пізнання, яка базується на знаннях загальної, вікової, соціальної психології, психології особистості та педагогічних дисциплін. Загалом, вона займає проміжне місце між педагогікою та психологією.

 

Назва педагогічної психології походить від грецьких слів pais (paidos) – «дитя», ago – «веду», «виховую», а також psyche, що означає «душа» і logos – «вчення». Але педагогічна психологія як галузь психологічної науки виникла лише в другій половині ХІХ століття.

 

Педагогічна психологіягалузь психологічної науки, що вивчає психологічні закономірності розвитку і саморозвитку, навчання і самонавчання, виховання і самовиховання особистості.

 

Основними категоріями педагогічної психології є навчання та виховання. Згадайте ці поняття. Що розуміють під поняттям «навчання»? Що розуміють під поняттям «виховання»? Дійсно:

Навчання – це процес цілеспрямованої передачі суспільно-історичного досвіду чи організація формування знань, умінь і навичок.

Виховання – це процес систематичного і цілеспрямованого впливу на духовний і фізичний розвиток особистості з метою підготовки її до виробничої, суспільної та культурної діяльності.

 

Структура педагогічної психології – це ті її розділи, що її складають.

Традиційними розділами педагогічної психології вважаються: психологія навчання, психологія виховання, психологія діяльності і особистості вчителя.

 

Відповідно до основних розділів визначають предмет педагогічної психології.

Предметом психології навчання є:

1) психологічні питання оволодіння знаннями, уміннями і навичками в школі,

2) керування процесом навчання,

3) формування пізнавальних процесів у навчанні,

4) розробка критеріїв розумового розвитку учня,

5) умови оптимізації навчання,

6) закономірності формування у школярів творчого мислення,

7) розглядає питання засвоєння знань учнями тощо.

 

Предметом психології виховання є:

1) процес формування особистості учня під час взаємодії вчителя і учня,

2) психологічні особливості сімейного виховання,

3) розвиток моральної свідомості,

4) показники і критерії вихованості учня,

5) проблеми самовиховання,

6) відхилення в поведінці учня та їх причини,

7) взаємини між учнями, між учнями і вчителями, між вчителями і батьками тощо.

 

Предметом психології вчителя є:

1) психологічні якості вчителя, які забезпечують успіх його роботи,

2) психологічні особливості педагогічної діяльності, структура і стилі педагогічної діяльності,

3) виявлення, структура і розвиток педагогічних здібностей тощо.

 

Варто відмітити, що український педагог і психолог М.В. Савчин виокремлює наступні розділи педагогічної психології:

1) теоретична педагогічна психологія – вивчає предмет, об’єкт, принципи, методи, основні концепції навчання, виховання і розвитку;

2) практичну педагогічну психологію – вивчає психологічні основи конкретних методів навчання, виховання і розвитку дітей, школярів та дорослих;

3) дошкільну педагогічну психологію – вивчає психологічні основи освіти дітей до вступу до школи;

4) педагогічну психологію середньої освіти - вивчає психологічні засади навчання, виховання і розвитку школярів та особливості педагогічної діяльності вчителя;

5) педагогічну психологію вищої школи і безперервної освіти – вивчає психологічні основи організації освіти у вищій школі, перекваліфікації фахівців, професійного вдосконалення та самовдосконалення тощо.

 


Читайте також:

  1. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  2. Абетково-предметний покажчик
  3. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  4. Аналіз предметної сфери соціальної роботи
  5. Аналогія - спосіб отримання знань про предмети та явища на основі їхньої подібності з іншими.
  6. Банківське право України: поняття , предмет регулювання, джерела і система
  7. Банківське право: предмет та методи правового регулювання
  8. Бібліографія. Інформаційно-пошукові мови бібліографічних фондів. Види каталогів: систематичні, предметні, абеткові.
  9. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  10. Види аналізів, які використовуються для атрибуції предмета.
  11. Види руху предметів праці
  12. Визначення ефективності соціально-педагогічної роботи




Переглядів: 1089

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перейдемо тепер до питання про правове регулювання праці працюючих власників. | Право самовизначення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.