![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття правоохоронної діяльності України.Правоохоронні органи — це державні і недержавні органи, голов-ним завданням і функцією яких є охорона правопорядку, захист прав і законних інтересів громадян, юридичних осіб, держави. До державних правоохоронних органів відносяться: 1) прокуратура; 2) органи і установи юстиції (Міністерство юстиції, Вища рада юстиції, нотаріат, відділи реєстрації актів цивільного стану); 3) органи внутрішніх справ, зокрема — міліція; 4) Служба безпеки України; 5) органи державної податкової служби; 6) Державна виконавча служба; 7) митні органи. До недержавних правоохоронних органів відносять адвокатуру, приватний нотаріат, приватні охоронні організації. Таким чином, в Україні правоохоронні органи складають декілька самостійних, але у той же час взаємодіючих підсистем. Законом на правоохоронні органи України покладені наступні функції: 1) охорона державної безпеки, громадського порядку, майна фізичних і юридичних осіб; 2) контроль за станом дотримання нормативних актів в окремих сферах суспільного життя; 3) виявлення фактів скоєння злочинів і адміністративних правопорушень, інформування про це державних органів, уповноваж-жених порушувати кримінальні справи, вести дізнання і попереднє слідство, а також виносити ухвали про застосування заходів адміністра-тивного стягнення; 4) припинення злочинів і адміністративних правопорушень, затри--мання за наявності підстав осіб, які їх зробили; 5) розгляд матеріалів про адміністративні правопорушення, вине-сення ухвал про застосування до осіб, винних в їх здійсненні, адмі-ністративних стягнень і виконання рішень про накладення адміністра-тивних стягнень. Нормальне функціонування державного механізму і забезпечення прав і свобод людини і громадянина неможливі без інститутів контроль-ної влади. Історично склалося так, що контролюючу роль в Україні грали органи прокуратури. Правовий статус прокуратури України визначається Конституцією України, Законом України «Про прокуратуру» (5 листопада 1991 р.), з Прокуратура України— це єдина система державних органів, які здійснюють прокурорський нагляд за дотриманням і правильним застосуванням законів. Відповідно до Конституції України на прокуратуру України покладені наступні повноваження: 1) підтримка державного звинувачення в суді. Завдання прокурора — в звинувачувальній мові обгрунтувати застосування до підсудного кримінального закону; 2) представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом. Підставою представництва в суді інтересів громадянина є його нездатність з поважних причин самостійно захистити свої порушені або оспорювані права, а держави — наявність порушень або загрози порушень державних інтересів; 3) нагляд за дотриманням законів органами, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство (до ним відносяться: міліція, податкова міліція, органи безпеки України, митні органи, органи державного пожежника нагляду, органи прикордонної охорони і деякі інші); 4) нагляд за дотриманням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян. Прокуратура зобов'язана здійснювати нагляд за дотриманням Прокуратуру України очолює Генеральний прокурор України, який призначається на посаду і звільняється з посади Президентом України з відома Верховної Ради України. Верховна Рада України може виразити недовір'я Генеральному прокурору України, що вабить його відставку з посади. Термін повноважень Генерального прокурора України — 5 років. Прокуратура України складає єдину систему, в яку входять: - Генеральна прокуратура України; - прокуратура Автономної Республіки Крим; - прокуратури областей, міст Києва і Севастополя (на правах обласних); - міські, районні і міжрайонні прокуратури; - спеціальні прокуратури (військові, екологічні, транспортні). Подібно до органів виконавчої влади, органи прокуратури побудо-вані за ієрархічним принципом. Всі нижчестоячі прокурори підкоряються вищестоящим і всі прокурори — Генеральному прокурору. Генеральний прокурор України і підлеглі йому прокурори корди-нують діяльність по боротьбі із злочинністю всіх правоохоронних органів. Міліція України— це державний озброєний орган виконавчої влади, покликаний захищати життя, права і свободи громадян, власність, природне середовище, інтереси суспільства і держави від протиправних посягань. Правовий статус міліції України визначається Законом України «Про міліцію» (20 грудня 1990 р.). Основні завдання міліції: 1) забезпечення особистої безпеки громадян, захист їх прав, свобод і законних інтересів; 2) припинення і профілактика правопорушень; 3) охорона і забезпечення громадського порядку; 4) виявлення і розкриття злочинів, розшук осіб, їх що зробили; 5) забезпечення безпеки дорожнього руху; 6) захист власності від злочинних посягань; 7) накладення адміністративних стягнень. Закон України «Про міліцію» передбачав покладання на міліцію виконання окремих кримінальних покарань (виправні роботи без позбавлення волі). В даний час ця функція передана підрозділам Міністерства юстиції. Таким чином, завдання міліції достатньо різноманітні. Для їх виконань в структурі міліції створені наступні структурні підрозділи: 1) кримінальна міліція. Головне її завдання — виявлення і розкриття злочинів; 2) міліція суспільної безпеки. Завдання даного підрозділу — припинення і профілактика правопорушень, правоохорона суспільного; 3) транспортна міліція має функції, аналогічні кримінальній міліції; 4) державна автомобільна інспекція покликана забезпечити безпеку дорожнього руху; 5) міліція охорони здійснює функцію охорони власності від злочинних посягань; 6) спеціальна міліція зайнята охороною спеціальних об'єктів. Ухвалою Кабінету Міністрів від 8 липня 1995 р. створена також кримінальна міліція у справах неповнолітніх. Як і інші органи виконавчої влади, міліція має строго ієрархічну структуру. Загальне керівництво міліцією здійснює Міністр внутрішніх справ України. У Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі і деяких крупних містах функціонують управління внутрішніх справ. У районах (містах) створені підлеглі управлінням відділи внутрішніх справ. Для виконання покладених на міліцію завдань працівники міліції мають право: 1) вимагати припинення правопорушень; 2) перевіряти документи у підозрілих осіб; 3) затримувати підозрюваних в здійсненні злочинів, таких, що підозрюються, таких, що ховаються від дізнання, засуджених, таких, що ховаються від виконання покарання і ряд інших категорій осіб; 4) складати протоколи про правопорушення;
6) здійснювати оперативно-розшукову діяльність; 7) перевіряти технічний стан автотранспортних засобів; 8) застосовувати заходи фізичної дії, спеціальні засоби і вогне-пальну зброю. Застосування даних заходів строго визначене і обмежене законом. Міліція України формується на контрактній основі. На службу в міліцію приймаються громадяни України, по своїх моральних, ділових якостях, рівню освіти і фізичної підготовки здатні виконувати обов'язки, покладені законом на працівників міліції. Читайте також:
|
||||||||
|