МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Послуги суднового менеджменту
Послуги, пропоновані компаніями суднового менеджменту, різноманітні, але звичайно включають наступні: а) технічний менеджмент, тобто операції, необхідні для того, щоб підтримувати судно в стані класу (на рівні вимог класифікаційного суспільства), відповідно до погодженого експлуатаційного бюджету; б) фінансовий менеджмент — послуги по фінансовому забезпеченню, підтримка інфраструктури судновласника й організація необхідних видів обслуговування суден (агентування, експлуатаційні витрати й ін.); в) менеджмент суднових екіпажів — забезпечення кваліфікованим судновим персоналом на базі світового ринку робочої сили; г) комерційний менеджмент: виконання комерційних і маркетингових операцій, зв'язаних з експлуатаційною діяльністю судноплавних підприємств; д) страхування і різні юридичні процедури, застосовувані в судноплавній індустрії; е) забезпечення високих стандартів безпеки експлуатації флоту відповідно до міжнародних норм і вимог. В останні роки в цій сфері послуг виділилося два основних напрямки: повне (усебічне) управління експлуатацією суден(full management) і управління судновими екіпажами, їхнім підбором, найманням і підготовкою(crew-management). При цьому, оригінальний судновласник, чи судновласник за договором фрахтування компенсує витрати менеджерської компанії шляхом виплати їй узгодженої комісії. Ця комісія, як правило складається з двох частин: - фіксована ставка; - частка прибутку, 0,005% від прибутку і т.п. Прийнято вважати, що існує ряд переваг передачі власниками своїх суден під управління менеджерів у порівнянні із їх самостійним використанням: 1. Судновласнику не потрібно підшукувати берегові організації, які необхідно залучати для підтримки суден у нормальному експлуатаційному стані. Таким чином, він може зосередити зусилля на комерційних аспектах діяльності свого підприємства. 2. Судновий менеджер займається підбором і найманням членів екіпажа і тим самим звільняє судновласника від участі в цій роботі, зв'язаної з виходом на ринок праці. Крім того, менеджер забезпечує можливість широкого варіювання за рівнем компетентності й інших якостей суднового персоналу - стосовно до типу і призначення судна. 3. Завдяки міжнародним зв'язкам і накопиченому досвіду, судновий менеджер здатний забезпечити підтримку судновласника послугами висококваліфікованих фахівців, дозволяючи йому в такий спосіб максимально використовувати свої діловий потенціал. 4. Судновий менеджер при групових закупівлях постачання, запчастин, устаткування, здатний домогтися істотних знижок; у багатьох випадках йому вдається і страхувати судна на більш вигідних умовах. 5. Залучаючи необхідні ресурси менеджер може допомогти судновласнику розробити і застосувати на судах необхідні системи безпеки, відповідно до вимог класифікаційних організацій і міжнародних конвенцій. 6. У практиці комерційного менеджменту виникають ситуації, коли на ринку з'являються "судновласники по неволі", тобто особи, яки отримали у свою власність флот в разі збігу обставин. Такими судновласниками можуть бути суднобудівні верфі, банки, що кредитують будівництво суден (у випадку відмовлення судновласника від судна). В абсолютній більшості випадків продаж судна виявляється недоцільним чи неможливим і тому судно здається у повний (як правило) менеджмент.
3. Форми організації суднового менеджменту У процесі розширення і розвитку наданих клієнтам послуг з суднового менеджменту у другій половині останнього століття очевидною стала необхідність забезпечення їхньої високої якості, якої можна було досягти тільки спільними зусиллями. З цією метою в 1988 році п'ять провідних компаній суднового менеджменту на добровільних засадах утворили асоціацію, відому як "група п'яти", що пізніше розробила і запропонувала для використання в судноплавній індустрії "Кодекс стандартів управління у судноплавстві". Ціль розробки зазначеного документа — прагнення створити і стандартизувати умови, що дозволяють істотно підвищити безпеку судноплавства і транспортування вантажів, виключити загибель людей, зберегти і захистити морське середовище. Багато положень цього Кодексу знайшли своє відображення в прийнятих пізніше резолюціях ІМО і були рекомендовані для застосування всім країнам — членам Організації. У квітні 1991 року в Лондоні на зустрічі представників 35 компанії суднового менеджменту була утворена Міжнародна асоціація суднових менеджерів (ІСМА), покликана працювати над підвищенням якісного рівня обслуговування клієнтів і безпеки експлуатаційної діяльності судноплавних підприємств, збереженням природного середовища. У 1994 році до складу ІСМА вже входили 38 компаній, під управлінням яких знаходилося 1840 суден, загальним дедвейтом більш 60 млн. тонн. Кодекс "групи п'яти" був істотно перероблений, хоч і застосовується членами ІСМА і багатьма незалежними компаніями суднового менеджменту в якості основного керівного документа. Передбачено внутрішню перевірку (аудит) виконання вимог. Кодекс членів ІСМА передбачає, що перевірка їхньої діяльності повинна здійснюватись найбільш авторитетними класифікаційними організаціями (Регістр Ллойда, Німецький Ллойд і ін.). За результатами успішної перевірки компанії видається сертифікат, що засвідчує високу якість наданих нею послуг. ІСМА постійно співробітничає з страховими компаніями, банками, клубами P&A, багатьма міжнародними організаціями. Плідна діяльність ІСМА за рішенням практичних задач безпечної й ефективної експлуатації суден позитивно оцінюється і підтримується світовим морським співтовариством. На підставі саме Кодексу ІСМА пізніше був розроблений і зараз повсюдно впроваджений Міжнародний Кодекс Управління Безпекою (МКУБ). Однією з найбільших у світі сервісних компаній вважається V.Ships. Це незалежна компанія, яка зобов'язана своїм існуванням судновласницькій корпорації Vlasov Group, заснованій за кордоном у 1930-х роках нашим співвітчизником А. И. Власовим. Створена у 1984 році, V. Ships швидко розвивається і на сьогоднішній день є одним з лідерів у сфері сервісного бізнесу в судноплавстві. Під менеджментом V. Ships знаходяться зараз більш 150 суден різних типів: від пасажирських до вантажних універсальних. Компанія може укомплектовувати екіпажі суден моряками більш як 18 різних національностей. V. Ships здійснює наступні види обслуговування: повний менеджмент судна, спостереження за побудовою суден, фрахтування, різні види страхування майна і відповідальності, операції з продажу і покупці суден, залучення інвестицій у сферу судноплавства, обслуговування суден-постачальників і нафтових морських платформ, фінансову і технічну підтримку різних проектів. У коло питань, охоплюваних поняттям "повний менеджмент судна" входить забезпечення технічного обслуговування, інспектування, докування, ремонту судна, тобто усього, що необхідно для підтримки його морехідного стану і класу, що йому надано. Крім того, компанія займається найманням, оплатою, переміщенням, звільненням суднового персоналу, питаннями трудових відносин, дисципліни, добробуту моряків. Вона несе відповідальність за укомплектування суден кваліфікованими і належним образом підготовленими екіпажами. Менеджмент також включає забезпечення суден водою, провізією і необхідними видами постачання. По бажанню клієнта компанія також виконує відповідні процедури, зв'язані зі страхуванням, загальною аварією, рятуванням, оплачує зроблені судну послуги, стягує орендну плату чи фрахт та ін. Відповідно до бажання судновласника V. Ships може здійснювати менеджмент і, відповідно, виконувати бюджет судна на одному з трьох якісних рівнів: 1. "Нормальному", коли задовільно виконуються класифікаційні вимоги й міжнародні норми; 2. "Доброму", коли до "нормального" рівня умовами бюджету додаються додаткові програми обслуговування й інспектування, щоб судно відповідало більш високим стандартам; 3. "Відмінному", коли менеджмент та бюджет судна здійснюється у винятковому порядку: технічному й експлуатаційному. Умови попереднього бюджету доповнюються програмами ретельного обслуговування і контролю стану судна. У компанії V.Ships розроблена і постійно удосконалюється організаційно-управлінська система менеджменту, досить гнучка, щоб задовольняти будь-які специфічні потреби клієнтів. На рис.13.1 представлена типова схема організації менеджменту групи суден, прийнята в V. Ships.
Рис.13.1 Принципова схема організації управління флотом компанії V.Ships
Як видно з рисунку, вісім суден, розділених на дві групи, обслуговуються шістьма фахівцями, серед яких: два суперінтенданти (кожний відповідає за свою групу суден), адміністратор по флоту, менеджер по закупівлях, фахівець з розрахункових операцій і секретар. Цей персонал діє як єдина команда і несе відповідальність за технічне обслуговування своїх суден, необхідні закупівлі і постачання, адміністративні заходи й ін. Звіт про роботу, виконану групою, направляється в головний офіс директору по управлінню. Діючі в офісі функціональні системи і зв'язки, а також схема обміну інформацією показані на рисунку 13.2. Обладнані сучасними засобами комп’ютерної техніки і комунікації, ці системи є універсальними для всіх офісів компанії і дозволяють оперативно виконувати всі операції по менеджменту суден. Цифрами тут позначені послідовність і вид операцій (повідомлень): 1 — заявки судна на різні види обслуговування, технічну допомогу, укомплектування екіпажем і ін.; 2 — прямі і зворотні зв'язки компанії (офісу) із сервісними організаціями:
Рис. 13.2. Принципова схема організації контролю в компанії V.Ships 3 — операції по виконанню заявок і забезпеченню якісного менеджменту судна; 4 — звітність перед клієнтом про технічний і інший види обслуговування суден. Системи зв'язку призначені для прийому інформації від суден в офісі, зв'язку з відповідними сервісними береговими організаціями і з клієнтами. Останні можуть установлювати, за своїм бажанням, час, періодичність і ступінь деталізації звітів менеджерів про результати управління суднами. Системи інформації збирають, аналізують і підтримують у режимі реального часу необхідні дані про роботу суден, що знаходяться під менеджментом V. Ships. Передбачено можливість раннього попередження персоналу компанії про будь-які відхилення від передбачених виробничих операцій, що дозволяє менеджерам швидко оцінювати ситуацію і негайно діяти.
Системи контролю фінансів забезпечують автоматизований контроль бюджету суден, різних витрат, рух cash flow. Здійснюється прогнозування нерегулярних витрат, наприклад, на докування суден та ін. Фінансові звіти надаються клієнту, у залежності від його бажання, щодня, щотижня, один раз на місяць чи квартал, тощо. Системи професійної підготовки персоналу і захисту природного середовища здійснюють контроль за кваліфікацією членів екіпажів суден, що знаходяться в управлінні V. Ships, періодичністю їхньої перепідготовки на суднах і в берегових навчальних централ. Фахівці компанії контролюють виконання на суднах вимог міжнародних конвенцій (СОЛАС, МАР-ПОЛ, інших) у відношенні безпеки і запобігання забруднення морського середовища. Для компанії V. Ships, по думці її адміністрації, перспективи виглядають дуже підбадьорюючими завдяки новим договорам на судновий менеджмент. Одним з найбільших успіхів компанії здається підписання в 1995 р. контракту на управління 5 контейнеровозами колишньої компанії Sea-Land, що цей американський оператор вивів флот під прапор Маршаллових островів. Компанія також розширила свій бізнес у Близькосхідному регіоні і приступила до менеджменту пасажирського флоту. На кінець 2000 року у її управлінні знаходилося 12 таких суден від поромів до комфортабельних пасажирських лайнерів. Поряд з кадровим менеджментом, який здійснюють крюінгові агентства в Генуї, Гдині, Одесі, Бомбеї, Нью-Делі і Манілі, V. Ships забезпечує повний технічний менеджмент своїх суден із семи офісів, розташованих по усьому світі: Монако (штаб-квартира), Саутгемптон, Осло, Лімассол, Нью-Йорк, Ріо-де-Жанейро, Дубаї. За словами представника компанії відкриття у вересні 1994 р. офісу в Дубаї було відповіддю на зростання попиту на послуги компанії в Близькосхідному регіоні. У 1995 р. компанії V. Ships L'К Ltd було видано Міжнародного сертифіката безпеки управління замість "предконвенціонного" сертифіката, виданого класифікаційною організацією від свого імені. Сертифікат був виданий офісу компанії, розташованому в Саутгемптоні, Агентством морської безпеки Великобританії на пасажирські судна, танкери і балкери. Через деякий час V. Ships також отримала Сертифікат якості системи суднового менеджменту у відношенні безпеки і захисту навколишнього середовища на пасажирських суднах. Він був виданий італійською класифікаційною організацією RINA. Цей вищий міжнародний сертифікат менеджменту був виданий головному офісу компанії в Монте-Карло і чотирьом круїзним лайнерам, що знаходилися в управлінні V. Ships. V. Ships зі штатом 240 чоловік у Монако й інших офісах є самим великим роботодавцем країни. У її списках близько 4,5 тисяч моряків. Зміна в структурі акціонерного капіталу на початку 1994 р. привела до закріплення 20 % акції менеджерської компанії за компанією GE, якою володіла General Electric CO. Інші 80 % акцій розподілилися рівними частками у володінні компанії Vlasov Group і п'яти вищих управлінських компанії V. Ships.
Рис.14.3. Принципова організаційна структура судноплавної (менеджерської) компанії Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|