Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Форми організації позаурочної діяльності учнів: гуртки, студії, клуби тощо.

Гурток –одна з форм організації позаурочної роботи.

Залежно від змісту роботи і поставленої мети розрізняють три основні типи гуртків, що ґрунтуються на трудовому навчанні: предметні, поза предметні і гуртки-курси.

Предметні гуртки- це різноманітні гуртки, які мають своїм завданням поглибити знання і головним чином уміння, набуті учнями в процесі трудового навчання. Так, на базі навчальних майстерень створюються гуртки швейні, кулінарні, столярні, слюсарні, токарні, електромонтажні та ін. У цих гуртках учні викопують складніші роботи, ніж їм доводилося виконувати на уроках. У старших класах гуртки можуть бути різноманітні: автомобільної справи, радіо і електротехніки, моделювання одні у та ін.

Добре зарекомендували себе на практиці так знані фізико-технічні гуртки, які ґрунтуються на знаннях і вміннях учнів з фізики і трудового навчання. Тут учні виготовляють різноманітні фізичні прилади або їхні моделі, використовуючи свої вміння з обробки матеріалів, знання з конструювання та ін.

Предметні гуртки, якщо ними керує один учитель, інколи об'єднуються і входять до одного гуртка як секції. Наприклад, гурток з обробки матеріалів може мати секціїз слюсарної, столярної справи, з обробки матеріалів на верстатах та ін, між секціями встановлюються творчі виробничі зв'язки, завдяки чому робота стає цікавою. Такими об'єднаними гуртками зручніше керувати. Створюються умови для ознайомлення учнів з принципом кооперування в промисловості.

Поза предметні гуртки стоять поза навчальними предметами, хоч і спираються на них. Нахили учнів дуже різноманітні, їх неможливо охопити шкільними навчальними предметами. Дуже часто учні виявляють бажання займатися такою діяльністю, яка не зв'язана безпосередньо з будь-яким навчальним предметом, хоч і тяжіє до одного з них. Якщо говорити про трудове навчання, то можна назвати авто-і судно моделювання та інші види діяльності, які мають відмінну від трудового навчання специфіку. При виготовленні моделей літаків, пароплавів та ін. учні звичайно використовують знання і вміння, набуті в процесі трудового навчання; проте поряд з цим їм доводиться набувати нових знань і вмінь. Спеціальну підготовку повинен маги керівник гуртка. Вчитель праці не може взяти на себе такі обов'язки без додаткової підготовки,

Гуртки-курси: де учні набувають певної професії, займають особливе місце впозакласнійроботі.

Відомо, що тепер у школах, де для цього є певні умови, проводяться допрофесійне навчання. Незважаючи на це гуртки-курси не втрачають свого значення. Це пояснюється двома основними причинами. В умовах сучасного виробництва виникає потреба в підготовці спеціалістів широкого профілю. Потреба в підготовці спеціалістів широкого профілю є об'єктивною, тому вона позначається і на процесі навчання. Наприклад, працюючи на верстатах, учні зустрічаються з тим, що машини доводиться ремонтувати. Під час ремонту вони залишаються без роботи. Це наштовхує їх па думку, що верстатникові непогано оволодіти основами слюсарної справи, щоб допомогти кваліфікованим спеціалістам виконувати ремонт. Деякі учні, які оволодівають професією верстатника, охоче відвідують гуртки-курси, де вивчають ремонтну справу. Це перша причина того, що поряд з допрофесійною підготовкою в школі організовуються гуртки-курси. Друга полягає в тому, що на професійну підготовку в школі відводиться дуже мало часу. Учням присвоюють найнижчі кваліфікаційні розряди. Декого це не задовольняє. Вони прагнуть набути більш ґрунтовних знань і вмінь, і для цього відвідують заняття в гуртках-курсах.

Велике значення для успішної діяльності гуртків має вибір об'єктивів роботи для учнів. Як було вже зазначено, з одного боку, роботу в гуртках треба будувати з урахуванням нахилів учнів, а з другого - учні не завжди вміють правильно оцінити свої сили. Тут виникає суперечність, яку вчителеві доводиться усувати тактовним спрямуванням бажань учнів.

Об'єкти роботи можуть бути різноманітними. У зв'язку з цим ускладнюється методичне керівництво діяльністю учнів з боку вчителя, бо одночасно виконується різна за змістом робота, а отже, виникає потреба в індивідуальній або груповій консультації. Тому в гуртковій роботі доводиться застосовувати різні форми інструктування: фронтальну, групову, індивідуальну.

Під час фронтального інструктування розглядають, наприклад, питання, пов'язані з принципом дії виготовлення моделей. При цьому з'ясовують, які закономірності фізики, хімії або інших природничих наук тут використовуються. До розв'язання таких питань доцільно залучати всіх учнів, бо вони закріплюють свої знання з основ наук, навчаються виявляти наукові основи технічних об'єктів і процесів.

Групове інструктування проводять з учнями, які виготовляють спільно один об'єкт (або однакові об'єкти). Тут можна розглядати питання, пов'язані з конструюванням і технологією виготовлення конкретних виробів, розглядати й обговорювати пропозиції учнів.

Індивідуальне інструктування застосовують тоді, коли його потребують окремі учні. Наприклад, учень неправильно викопує трудовий прийом, не вміє застосувати певних знань на практиці, причому це характерно саме для одного учня, а не для всіх гуртківців.

Матеріальною базою для гуртків, пов'язаних з трудовим навчанням, найчастіше навчальні майстерні і кабінети трудового навчання старшокласників. Проте інколи, особливо для роботи гуртків-курсів, використовують виробничу базу. Досить часто при ньому гуртками керують виробничники з числа батьків. Треба зазначити, що підбір керівників для гуртків з трудового навчання становить певну проблему. Бажаючих працювати в гуртках виявляється, як правило, досить багато. Крім того, бажання учнів різноманітні. Тому вчителі праці фізично неспроможні охопити всіх і не мають достатньої підготовки для цього. Керівники шкіл, учителі праці звертаються до батьків, до підприємств-шефів за допомогою. Досвід показує, що в тих школах, де позакласній роботі приділяють достатню увагу, проблема підбору керівників гуртків розв'язується позитивно.

У роботі гуртків здійснюється самоуправління учнів. Гуртківці обирають старост гуртка і старост секцій, редакційну колегію стінної газети.

Роботу гуртків розраховують на відносно довгий період (рік і більше) у незмінному етапі. Тому її наперед планують.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. N Придумати продовження до твору тощо.
  5. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  6. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  7. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  8. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  9. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  10. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  11. Автоматизація метрологічної діяльності
  12. Автоматизовані форми та системи обліку.




Переглядів: 2377

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Наведемо приклад такої роботи з учнями IX класу. | МАСОВІ ФОРМИ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.