Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система покарань

Передбачені чинним кримінальним законодавством окремі види покарань утворюють певну їх систему, яка відображена у ст. 51 КК і є юридичною базою, на якій ґрунтується діяльність судів із застосування покарань. Визначаючи систему покарань, законодавець тим самим створює основу для побудови санкцій у відповідних статтях Особливої частини КК, де передбачено окремі види покарань і встановлено межі їх призначення за вчи­нені злочини.

Система покарань покликана визначати однаковість у правозастосовній діяльності та є важливим засобом забезпечення законності. Система покарань, що встановлена у чинному кри­мінальному законодавстві України, не знає смертної кари, по­карань, що ганьблять або калічать засудженого. У КК 2001 р. значне місце посідають покарання, не пов’язані з позбавлен­ням волі, наприклад, штраф, громадські та виправні роботи тощо. Такий комплекс покарань дає можливість забезпечити при застосуванні судами конкретних покарань необхідну їх індивідуалізацію.

Під системою покарань розуміють встановлений кримі­нальним законом і обов’язковий для суду вичерпний перелік по­карань, розташованих у певному порядку за ступенем їх суво­рості.

З цього визначення випливає, що поняття системи покарань має низку ознак, а саме:

а) система покарань встановлюється тільки законом. Жод­не покарання не може визначатися довільно, його вид, межі (розміри), порядок та підстави застосування можуть бути пе­редбачені тільки в законі;

б) система покарань представлена у вигляді їх переліку, який є обов’язковим для суду. Інакше кажучи, суд, прерогативою якого є призначення покарання, не має права відступити від цієї системи;

в) перелік покарань, що утворюють систему, є вичерпним. Це означає, що з погляду закону, на сьогодні система покарань є закінченою, завершеною. Коли говорять про систему пока­рань як вичерпний їх перелік, то мають на увазі ту систему, той їх перелік, що наведений у ст. 51 КК;

г) система покарань припускає їх розташування в законо­давчому переліку в певному порядку – за ступенем їх суворості. У статті 51 КК усі види покарань розташовані, починаючи від менш суворого до більш суворого. Подібного роду ступін­частість, своєрідні «сходи» покарань дають можливість суду вирішувати, яке з покарань є більш суворим або, навпаки, менш суворим. Ці питання виникають, наприклад, при призначенні більш м’якого покарання на підставі ст. 69 КК; у разі призна­чення покарань за сукупністю злочинів (ст. 70 КК) або вироків (ст. 71 КК); при застосуванні заміни покарання більш м’яким (ст. 82 КК) тощо.

Система покарань, встановлена в ст. 51 КК, передбачає 12 видів покарань, які можуть бути класифіковані за певними ознаками, закріпленими у кримінальному законі. Така класи­фікація має велике практичне значення, оскільки сприяє пра­вильному застосуванню окремих видів покарань, точному вста­новленню підстав, порядку та меж їх призначення і тим самим забезпечує необхідну їх індивідуалізацію.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 526

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мета покарання | Покарання класифікуються за порядком (способом) їх при­значення, за суб’єктом, до якого вони застосовуються, за мож­ливістю визначення строку покарання та іншими підставами.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.