Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принцип оперативності знань учнів.

Принцип міцності знань учнів.

У нашому розумінні, стосовно освітньої області «Технологія», цей принцип важливий не в прямому сприйнятті слова «готується» як «вічний». Пам'ять людини виборча: ми не запам'ятовуємо всього, а пам'ятаємо лише те, що для нас особливо важливо і цікаво, та ще і часто повторюється. Видний психолог і педагог С. А. Рубінштейн стверджував, що запам'ятовування і відтворення багато в чому залежить від відношення особи до матеріалу. До речі, психологи, що уподібнюють нашу пам'ять гаманцю, в який можна помістити тільки сім монет, оцінюють об'єм інформації, що сприймається людиною за один раз, в сім «шматків». Причому є два основні види пам'яті: короткочасна і довготривала. Саме остання, оцінюючи інформаційну цінність, цікавиться сенсом і відбирає все необхідне для майбутнього з короткочасної.

Є стара притча про Ейнштейна і Эдисона. Приходить раз Энштейн до Эдисону, а той скаржиться: ніяк не може знайти собі помічника. Ейнштейн питає, а що повинен уміти помічник? Эдисон говорить: не уміти, я і сам все умію, а пам'ятати він повинен — всі формули по фізиці, всі властивості металів і тисячу ще всяких дрібниць. До старості, говорить, пам'ять слабіти стала, от і потрібен такий помічник, щоб, трохи що, міг відразу сказати. Шкода, — говорить Ейнштейн, — не годжуся я до вас в помічники, нічого такого не пам'ятаю. Але навіщо, скажіть на милість, все це уявляти, коли є довідники?» Найсмішніше, що у Эдисовна насправді була феноменальна пам'ять, а про забудькуватість Энштейна було складено немало анекдотів...

Можна привести ряд дидактичних правил для реалізації принципу міцності знань: це і вправи, націлені на закріплення того, що пропрацювало раніше матеріалу, і частота його повторення, і систематизація, і досвідчена перевірка — і все це так! Але в умовах наростаючих інформаційних потоків, інформаційної насиченості, якщо виходити з головного завдання «Технології» — підготувати до майбутньої трудової діяльності — то, представляється, походи до міцності знань можуть змінюватися. Актуальна цілеспрямована діяльність вчителя технології по виробленню уміння пошуку і знаходження потрібної інформації. Коли школяр з перших же занять відсилається до довідкової таблиці і це стає звичкою, нормою, у нього виробляється цінний професійний навик. Тим більше що в школі важко передбачити, які із знань можуть бути затребувані життям.

 

Оперативні знання грають в освіті сучасну людину настільки важливу роль, що необхідна цілеспрямована діяльність по навчанню дітей умінням користуватися що має знаннями. Це досягається найповніше в проектній діяльності. Учні повинні планомірно і свідомо використовувати придбані знання, а це вимагає від них як можна її повній самостійності мислення і діяльності. Школярі повинні спіткати нову для них відповідальність перед самим собою, відповідальність за власне майбутнє.

Коли учень самостійно вирішує задачу, відмінну що вже вирішував, він — в пошуку. В результаті отримують нові знання і уміння — тоді вчаться не «для школи, а для життя» Такі оперативні знання істотно відрізняються від пасивного, книжкового навчання. З'являються уміння чітко сформувати завдання, проаналізувати можливі варіанти, самостійно обґрунтувати, а потім і вибрати оптимальне рішення, різні методики пошуку рішень творчих задач: від мозкового штурму (брейнсторминга) до теорії рішення винахідницьких задач (ТРИЗ). У результаті виникає уміння робити висновки проводити докази і перевірки, об'єднувати ці міркування з практичними діями. Це є необхідними умовами оперативності знань.

Принцип варіантності виражає необхідність подолання одноманітності змісту, форм, методів навчання. Для ефективності взаємодії у системі "педагог-вихованець" принцип варіантності має регулятивне значення, визначає мету та стратегію проектування педагогічної взаємодії.

Принцип систематичності. Передбачає дотримання логічних зв’язків навчального матеріалу. За такої умови він засвоюється в більшому об’ємі і забезпечує економію часу. Цей принцип реалізується в різноманітних формах планування (порядок вивчення окремих питань теми, послідовність теоретичних і лабораторних робіт).

 

 


Читайте також:

  1. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  2. III. Актуалізація набутих знань
  3. III. Контроль знань
  4. IV. Закріплення й узагальнення знань
  5. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  6. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  7. V. Закріплення знань
  8. V. Засвоєння знань
  9. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  10. VI. Узагальнення та систематизація знань
  11. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  12. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики




Переглядів: 590

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розглянемо суть дидактичних принципів у трудовому навчанні. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.