Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принцип оперативності знань учнів.

Принцип міцності знань учнів.

У нашому розумінні, стосовно освітньої області «Технологія», цей принцип важливий не в прямому сприйнятті слова «готується» як «вічний». Пам'ять людини виборча: ми не запам'ятовуємо всього, а пам'ятаємо лише те, що для нас особливо важливо і цікаво, та ще і часто повторюється. Видний психолог і педагог С. А. Рубінштейн стверджував, що запам'ятовування і відтворення багато в чому залежить від відношення особи до матеріалу. До речі, психологи, що уподібнюють нашу пам'ять гаманцю, в який можна помістити тільки сім монет, оцінюють об'єм інформації, що сприймається людиною за один раз, в сім «шматків». Причому є два основні види пам'яті: короткочасна і довготривала. Саме остання, оцінюючи інформаційну цінність, цікавиться сенсом і відбирає все необхідне для майбутнього з короткочасної.

Є стара притча про Ейнштейна і Эдисона. Приходить раз Энштейн до Эдисону, а той скаржиться: ніяк не може знайти собі помічника. Ейнштейн питає, а що повинен уміти помічник? Эдисон говорить: не уміти, я і сам все умію, а пам'ятати він повинен — всі формули по фізиці, всі властивості металів і тисячу ще всяких дрібниць. До старості, говорить, пам'ять слабіти стала, от і потрібен такий помічник, щоб, трохи що, міг відразу сказати. Шкода, — говорить Ейнштейн, — не годжуся я до вас в помічники, нічого такого не пам'ятаю. Але навіщо, скажіть на милість, все це уявляти, коли є довідники?» Найсмішніше, що у Эдисовна насправді була феноменальна пам'ять, а про забудькуватість Энштейна було складено немало анекдотів...

Можна привести ряд дидактичних правил для реалізації принципу міцності знань: це і вправи, націлені на закріплення того, що пропрацювало раніше матеріалу, і частота його повторення, і систематизація, і досвідчена перевірка — і все це так! Але в умовах наростаючих інформаційних потоків, інформаційної насиченості, якщо виходити з головного завдання «Технології» — підготувати до майбутньої трудової діяльності — то, представляється, походи до міцності знань можуть змінюватися. Актуальна цілеспрямована діяльність вчителя технології по виробленню уміння пошуку і знаходження потрібної інформації. Коли школяр з перших же занять відсилається до довідкової таблиці і це стає звичкою, нормою, у нього виробляється цінний професійний навик. Тим більше що в школі важко передбачити, які із знань можуть бути затребувані життям.

 

Оперативні знання грають в освіті сучасну людину настільки важливу роль, що необхідна цілеспрямована діяльність по навчанню дітей умінням користуватися що має знаннями. Це досягається найповніше в проектній діяльності. Учні повинні планомірно і свідомо використовувати придбані знання, а це вимагає від них як можна її повній самостійності мислення і діяльності. Школярі повинні спіткати нову для них відповідальність перед самим собою, відповідальність за власне майбутнє.

Коли учень самостійно вирішує задачу, відмінну що вже вирішував, він — в пошуку. В результаті отримують нові знання і уміння — тоді вчаться не «для школи, а для життя» Такі оперативні знання істотно відрізняються від пасивного, книжкового навчання. З'являються уміння чітко сформувати завдання, проаналізувати можливі варіанти, самостійно обґрунтувати, а потім і вибрати оптимальне рішення, різні методики пошуку рішень творчих задач: від мозкового штурму (брейнсторминга) до теорії рішення винахідницьких задач (ТРИЗ). У результаті виникає уміння робити висновки проводити докази і перевірки, об'єднувати ці міркування з практичними діями. Це є необхідними умовами оперативності знань.

Принцип варіантності виражає необхідність подолання одноманітності змісту, форм, методів навчання. Для ефективності взаємодії у системі "педагог-вихованець" принцип варіантності має регулятивне значення, визначає мету та стратегію проектування педагогічної взаємодії.

Принцип систематичності. Передбачає дотримання логічних зв’язків навчального матеріалу. За такої умови він засвоюється в більшому об’ємі і забезпечує економію часу. Цей принцип реалізується в різноманітних формах планування (порядок вивчення окремих питань теми, послідовність теоретичних і лабораторних робіт).

 

 


Читайте також:

  1. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  2. III. Актуалізація набутих знань
  3. III. Контроль знань
  4. IV. Закріплення й узагальнення знань
  5. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  6. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  7. V. Закріплення знань
  8. V. Засвоєння знань
  9. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  10. VI. Узагальнення та систематизація знань
  11. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  12. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики




Переглядів: 525

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розглянемо суть дидактичних принципів у трудовому навчанні. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.