Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Самостійна робота.

Тема: Розвиток професійно-технічної освіти в провідних країнах світу.

Тривалість вивчення:4~год (2 год – лекція, 2 год— самостійна робота).

Мета: дати порівняльну характеристику системи професійно-технічної освіти .в провідних країнах світу; розкрити цілі, моделі та тенденції розвитку професійно-технічної освіти; розвивати аналітичне мислення, увагу, вміння порівнювати, узагальнювати; формувати педагогічну етику, науково-дослідницькі вміння.

План

1. Характеристика системи професійно-технічної освіти.

2. Цілі і моделі професійно-технічної освіти.

3. Тенденції розвитку системи професійно-технічної освіти.

4. Характеристика систем професійно-технічної освіти провідних країн

1. Система професійно-технічної освіти Польщі, Росії, України (2 год.).

Література:

1. Абашкіна Н. В. Принципи розвитку професійної освіти в Німеччині / Н.

В. Абашкіна. - К. : Вища школа, 1998. - 208 с.

2. Бойчевська І. Роль системи дуальної освіти в професійній підготовні молоді в Німеччині / Ілона Бойчевська // Порівняльно-педагогічні студії: - 2009. - №2. - С.62-68.

3. Вульфсон Б. Л. Сравнительная педагогика / Вульфсон Б. Л., Малькова

3. А. - Москва-Воронеж : МОДЭК, 1996. - С. 97-104, 108-109.

4. Галус О. М. Порівняльна педагогіка : навч. посіб. / Галус О. М., Шапошнікова Л. М. - К. : Вища школа, 2006. - С.89-95.

5. Джуринский А. Н. Развитие образования в современном мире : учеб. пособие / А. Н. Джуринский. - М. : ВЛАДОС, 1999. - С. 14-18, 20-27.

6. Закон України „Про професійно-технічну освіту” : прийнятий 10.02.1998; із змінами та доповненнями від 03.06.2008.

7. Лавриченко Н. М. Професійна орієнтація як рушій прогресивного реформування системи освіти (На прикладі Франції) / Н. М. Лавриченко. - К. : Кварк, 1996.-37 с.

8. Папіжук В. Реформування змісту навчання в ліцеях загальної і технологічної освіти у Франці / Валентина Папіжук // Порівняльно-педагогічні студії. - 2009. - №2. - С.90-97.

9. Сбруєва А. А. Порівняльна педагогіка : навч. посіб. / А. А. Сбруєва. - Суми : ред.-вид. відділ СДПУ, 1999. - С.70-108.

10. Титов В. А. Сравнительная педагогика (конспект лекций) / В. А. Титов. - М.: Приориздат, 2003. - С.31-53.

Основні категорії та поняття теми: професійно-технічна освіта, моделі професійно-технічної освіти, порадництво (наставництво), корпоративні школи, професійні училища, політехнікум, моделі, цілі професійно-технічної освіти, реальні училища, технічні училища.


1. Характеристика системи професійно-технічної освіти.

Як відомо, з найдавніших часів молодь отримувала виробничу майстерність від своїх родичів або майстрів під час спільної праці. Цей природний шлях мав свої переваги й недоліки. Серед перших - висока ймовірність втрати технологічних винаходів і знахідок у випадку раптової загибелі їх носіїв. Усім відомі приклади безповоротного зникнення знань про виробництво дамаської („булатної”) сталі, технологій виробництва чудових італійських скрипок, а також багатьох інших інструментів, знарядь й виробів.

Згодом засвоєння професії вийшло за межі родини чи вузької фахової гільдії у період промислово-технічної революції XIX ст., коли дітям з селянських родин необхідно було за короткий час швидко і якісно надати якусь з тогочасних масових професій - слюсаря, токаря, муляра, ливарника тощо, для успішної роботи на міських заводах і фабриках. В умовах все більшого впливу національного виробничого потенціалу на безпеку країни та її роль на міжнародній арені підготовка кваліфікованих робітників стала стратегічним державним завданням, одним з пріоритетів урядів і всього населення.

Хоч країни створили різноманітні системи підготовки молоді до продуктивної праці, спільним для більшості з них є те, що професійна освіта нижчого та середнього рівня охоплює молодь шкільного віку, а тому часто знаходиться у підпорядкуванні міністерства освіти. - Основою для початку набування фаху є отримання підлітком початкової або основної (неповної середньої) загальної освіти. Якщо ж ця система не задовольняє вимог ринку праці, то фахівців вищих рівнів професійної компетентності готують у політехнічних університетах та спеціалізованих інститутах у секторі вищої освіти, як правило, на основі повної середньої школи (як загальноосвітньої, так і спеціалізованої). '

Відповідно до Закону України „Про професійно-технічну освіту” професійно-технічна освіта є складовою системи освіти України. Професійно- технічна освіта є комплексом педагогічних та організаційно-управлінських заходів, спрямованих на забезпечення оволодіння громадянами знаннями, уміннями і навичками в обраній ними галузі професійної діяльності, розвиток компетентності та професіоналізму, виховання загальної і професійної культури. Професійно-технічна освіта здобувається у професійно-технічних навчальних закладах.

Професійно-технічне навчання — складова професійно-технічної освіти. Професійно-технічне навчання передбачає формування у громадян професійних умінь і навичок, необхідних для виконання певної роботи чи групи робіт, і може здійснюватися у професійно-технічних навчальних закладах, а також шляхом індивідуального чи курсового навчання на виробництві, у сфері послуг.

 

 


Читайте також:

  1. IV. Практична робота.
  2. VI. Домашня робота.
  3. VI. Практична робота.
  4. VI. Практична робота.
  5. VI. Практична робота.
  6. VI. Практична робота.
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 596

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Памятка!!! | Цілі і моделі професійно-технічної освіти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.