МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Самостійна робота.Тема: Розвиток професійно-технічної освіти в провідних країнах світу. Тривалість вивчення:4~год (2 год – лекція, 2 год— самостійна робота). Мета: дати порівняльну характеристику системи професійно-технічної освіти .в провідних країнах світу; розкрити цілі, моделі та тенденції розвитку професійно-технічної освіти; розвивати аналітичне мислення, увагу, вміння порівнювати, узагальнювати; формувати педагогічну етику, науково-дослідницькі вміння. План 1. Характеристика системи професійно-технічної освіти. 2. Цілі і моделі професійно-технічної освіти. 3. Тенденції розвитку системи професійно-технічної освіти. 4. Характеристика систем професійно-технічної освіти провідних країн 1. Система професійно-технічної освіти Польщі, Росії, України (2 год.). Література: 1. Абашкіна Н. В. Принципи розвитку професійної освіти в Німеччині / Н. В. Абашкіна. - К. : Вища школа, 1998. - 208 с. 2. Бойчевська І. Роль системи дуальної освіти в професійній підготовні молоді в Німеччині / Ілона Бойчевська // Порівняльно-педагогічні студії: - 2009. - №2. - С.62-68. 3. Вульфсон Б. Л. Сравнительная педагогика / Вульфсон Б. Л., Малькова 3. А. - Москва-Воронеж : МОДЭК, 1996. - С. 97-104, 108-109. 4. Галус О. М. Порівняльна педагогіка : навч. посіб. / Галус О. М., Шапошнікова Л. М. - К. : Вища школа, 2006. - С.89-95. 5. Джуринский А. Н. Развитие образования в современном мире : учеб. пособие / А. Н. Джуринский. - М. : ВЛАДОС, 1999. - С. 14-18, 20-27. 6. Закон України „Про професійно-технічну освіту” : прийнятий 10.02.1998; із змінами та доповненнями від 03.06.2008. 7. Лавриченко Н. М. Професійна орієнтація як рушій прогресивного реформування системи освіти (На прикладі Франції) / Н. М. Лавриченко. - К. : Кварк, 1996.-37 с. 8. Папіжук В. Реформування змісту навчання в ліцеях загальної і технологічної освіти у Франці / Валентина Папіжук // Порівняльно-педагогічні студії. - 2009. - №2. - С.90-97. 9. Сбруєва А. А. Порівняльна педагогіка : навч. посіб. / А. А. Сбруєва. - Суми : ред.-вид. відділ СДПУ, 1999. - С.70-108. 10. Титов В. А. Сравнительная педагогика (конспект лекций) / В. А. Титов. - М.: Приориздат, 2003. - С.31-53. Основні категорії та поняття теми: професійно-технічна освіта, моделі професійно-технічної освіти, порадництво (наставництво), корпоративні школи, професійні училища, політехнікум, моделі, цілі професійно-технічної освіти, реальні училища, технічні училища. 1. Характеристика системи професійно-технічної освіти. Як відомо, з найдавніших часів молодь отримувала виробничу майстерність від своїх родичів або майстрів під час спільної праці. Цей природний шлях мав свої переваги й недоліки. Серед перших - висока ймовірність втрати технологічних винаходів і знахідок у випадку раптової загибелі їх носіїв. Усім відомі приклади безповоротного зникнення знань про виробництво дамаської („булатної”) сталі, технологій виробництва чудових італійських скрипок, а також багатьох інших інструментів, знарядь й виробів. Згодом засвоєння професії вийшло за межі родини чи вузької фахової гільдії у період промислово-технічної революції XIX ст., коли дітям з селянських родин необхідно було за короткий час швидко і якісно надати якусь з тогочасних масових професій - слюсаря, токаря, муляра, ливарника тощо, для успішної роботи на міських заводах і фабриках. В умовах все більшого впливу національного виробничого потенціалу на безпеку країни та її роль на міжнародній арені підготовка кваліфікованих робітників стала стратегічним державним завданням, одним з пріоритетів урядів і всього населення. Хоч країни створили різноманітні системи підготовки молоді до продуктивної праці, спільним для більшості з них є те, що професійна освіта нижчого та середнього рівня охоплює молодь шкільного віку, а тому часто знаходиться у підпорядкуванні міністерства освіти. - Основою для початку набування фаху є отримання підлітком початкової або основної (неповної середньої) загальної освіти. Якщо ж ця система не задовольняє вимог ринку праці, то фахівців вищих рівнів професійної компетентності готують у політехнічних університетах та спеціалізованих інститутах у секторі вищої освіти, як правило, на основі повної середньої школи (як загальноосвітньої, так і спеціалізованої). ' Відповідно до Закону України „Про професійно-технічну освіту” професійно-технічна освіта є складовою системи освіти України. Професійно- технічна освіта є комплексом педагогічних та організаційно-управлінських заходів, спрямованих на забезпечення оволодіння громадянами знаннями, уміннями і навичками в обраній ними галузі професійної діяльності, розвиток компетентності та професіоналізму, виховання загальної і професійної культури. Професійно-технічна освіта здобувається у професійно-технічних навчальних закладах. Професійно-технічне навчання — складова професійно-технічної освіти. Професійно-технічне навчання передбачає формування у громадян професійних умінь і навичок, необхідних для виконання певної роботи чи групи робіт, і може здійснюватися у професійно-технічних навчальних закладах, а також шляхом індивідуального чи курсового навчання на виробництві, у сфері послуг.
Читайте також:
|
||||||||
|