Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Серпня 1914 р. вважається днем початку війни.

Плани Антанти і Троїстого Союзу відносно України

Поширення ідей незалежності України

Національно-визвольний рух характеризувався різнорід­ним класовим і соціальним складом. У ньому брали участь

- робітники,

- селяни,

- представники буржуазії та поміщиків,

- інтелігенції

Так, робітники одного з найбільших промислових центрів України - Катеринослава в наказі своєму депутатові IV Державної думи більшовикові Г. Петровському в 1913 р. виражали 2 основні вимоги: повної свободи і національного самовизначення України, а також українізації шкіл і розвитку національної культури.

У національно-визвольному русі було три основних напрям­ки.

Національно-ліберальний напрямок представляло «Товариство українських поступовців» (Л. Юркевич,Д. Донцов, М. Грушевськии, С. Петлюра), яке видавало журнал «Дзвін». Воно виражало ідеї класового миру на національній основі, домагалося поступової культурної, а потім і політичної автономії України.

Консервативний напрямок (В. Липинський, В. Шемет) своє головне завдання вбачав у дозволі викладання українською мовою в початковій школі, випуску історичної і художньої літератури, відновленні гідності нації.

Група «самостійників» на чолі з М. Міхновським, незважаючи на свою нечисленність, відстоювала ідею повної державної самостійності України.

Перша світова війна почалося як протистояння двох військово-політичних блоків європейських держав - Антанти (Англія, Росія, Франція) і Троїстого союзу (Австро-Угорщина, Італія, Німеччина).

Напередодні війни намітилися основні цілі протиборчих сторін відносно завоювання українських земель.

Уряд кайзерівської Німеччини прагнув

- розгромити Росію,

- захопити всі українські землі і включити їх до складу май­бутньої Великонімецької імперії.

Австро-Угорщина намагалася

- зберегти своє панування в Галичині, Північній Буковині і Закарпатті,

- захопити територію Волині і Поділля.

Після вступу у війну Туреччини розроблявся план

- захоп­лення нею Північного Причорномор'я і контролю турками акваторії всього Чорного моря.

Царська Росія прагнула розширити територію своєї дер­жави до Карпатських гір. Була висунута теза про «возз'єд­нання братів-русинів» (українців Східної Галичини і Північної Буковини) із усіма великоросами.

Згідно «плану А», розробле­ному російським Генеральним штабом, передбачалося

- завдати головного удару по військових силах Австро-Угорщини,

- захо­пити Карпатські гори, Закарпаття і потім заволодіти Буда­пештом і Віднем.

Обидві імперії проводили імперську політику, спрямовану на знищення національної самобутності населення і колоніальну експлуатацію цих земель

Найбільших утисків у національному відношенні зазнавало українське населення під владою Російської імперії.

Національна політика австрійського уряду, хоча і була м'якішою, вела до розпалення українсько-польського конфлікту в Галичині.

На території тієї частини України, яка входила до складу царської Росії, було 9 губерній, об'єднаних у 3 великі регіони:

- Південно-Західний край (Подільська, Во­линська, Київська губернії),

- Лівобережна Україна (Полтавська, Чернігівська, Хар­ківська губернії)

- Новоросія (Катеринославська, Херсонська, Таврійська губернії).

Губернії, у свою чергу, поділялись на повіти, повіти - на волості.


Читайте також:

  1. I. Україна з найдавніших часів до початку XX ст.
  2. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  3. Афро-азійський світ після Першої світової війни.
  4. Близький Схід під час Другої світової війни.
  5. Боротьба за союзників як провідна тенденція дипломатії в період війни.
  6. В 24 серпня 1991
  7. В 24 серпня 1991
  8. Визначення допустимого часу початку входу в зону зараження (початку роботи) за заданою дозою опромінення
  9. Визначення допустимого часу початку долання зон радіоактивного забруднення (початок виходу із зони) при заданій дозі опромінення
  10. Визначення швидкості початку псевдозрідження
  11. Визначте місце України в планах імперіалістичних держав напередодні та на початку Першої Світової війни. В чому полягала трагедія українського народу в цій війні?
  12. Виконанню цих завдань сприяла робота двох міжнародних конференцій: у Думбартон-Оксі у США (21 серпня – 7 жовтня 1944 р.) і в Ялті (Криму) в СРСР (4 – 11 лютого 1945 р.).




Переглядів: 531

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Революція 1906 р. підштовхнула царський режим до аграр­них реформ. Ці реформи здійснювалися П. А. Столипіним, який займав у 1906-1911 рр. посаду Голови Ради Міністрів. | Воєнні дії на західноукраїнських землях у 1915—1917рр.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.