МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття та система господарського процесуального права.Та господарського процесу Тема 1. Поняття господарського процесуального права 2. Джерела господарського процесуального права. Поняття та класифікація принципів господарського процесуального права, їх значення в діяльності господарських судів. 3. Господарський суд у системі органів судової влади: система, структура та компетенція господарських судів. Господарський процес – встановлена нормами ГПП форма д-ті госп.судів з вирішення госп.спорів, захисту порушених прав суб'єктів г-ня. Господарське процесуальне право – сук-ть норм, регул-х орг-цію госп.судов, їх д-ть і учас-щих в процесі осіб при розгляді госп.споров в цілях захисту порушених прав СПД. Існує декілька форм захисту права в Україні. Захист цивільних прав здійснюється судом, а також господарським судом або, за угодою сторін, третейським судом. Захист права може також здійснюватися в адміністративному порядку. Завдання (мета) і функції (сама д-ть в ім'я досягнення завдання) ГПП: 1 – захист прав і охри. З-ном инт. СПД. 2 – сприяння зміцненню законності. 3 – внесення пропозицій по совершенс-ю прав.рег-ния хоз.д-ти. Поняття «державний арбітраж», що застосовувалося в нашій правовій системі тривалий час, не ідентично прийнятому в інших системах права поняттю «арбітраж». Під арбітражем в практиці інших держав розуміється процес дозволу суперечок судами, яким сторони за угодою передають свої правові суперечки і приймають зобов'язання добровільно підкорятися рішенню арбітрів, тобто третейських суден. Джерела ГПП: КУ, ЗУ „Про судоустрій Укр.” від 07.02.02, ГПК (проект ГПК), ЗУ „Про відновл-ня платоспромож-ті...”. Принципи ГПП: 1 – закон-ти (у организ-ом і процедурному аспектах); 2 – незалежність суддів (безстроковість, недоторканність, отдел.статья в бюджеті); 3 – рівність сторін перед з-ном і судом (що покладено одній стороні, то вирішується і інший); 4 – гласність процесу (відкрите судове засідання); 5 – повна фіксація судового процеса; 6 – апеляційне і касаційне оскарження (перевірка правильності рішень); 7 – обов'язковість виконання судових актів (забезпечує їх реалізацію в добровол. принуд. порядку); 8 – змагальності сторін (з'ясування істини на підставі доказ-ния, дискусій сторін) 9 – диспозитивність (возмож-сть сторін распоряж-ся своїми матер-ми і проц-мі правами) 10 – близько до принципів примикає положення про мову судочинства. Господарський суд в Україні здійснює судову владу при дозволі тих, що виникають в процесі підприємницької діяльності суперечок, витікаючих з цивільних правовідносин (економічні суперечки) або з правовідносин у сфері управління. Господарські суди вирішують суперечки, якщо вони витікають з відносин організацій і підприємців, між собою, а також з відносин організацій і підприємців з державними або іншими органами. За захистом порушених чи оспорюваних прав та законних інтересів підприємства й організації (в тому числі іноземні) або громадяни-підприємниці можуть звертатися з позовом до господарського суду згідно зі встановленою підвідомчістю господарських справ. У випадках, передбачених законодавчими актами України, до господарського суду мають праве також звертатися державні та інші органи, громадяни, що не є суб'єктами підприємницької діяльності. Угода про відмову від права на звернення до господарського суду є недійсною, оскільки вона обмежує (погіршує) права фізичних та юридичних осіб. Господарський суд вирішує господарські спори на підставі Конституції України, Закону України «Про судоустрій України», Господарського процесуального кодексу, інших законодавчих актів України, міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Якщо ж у цих договорах встановлені інші правила, ніж передбачені законодавством України, то застосовуються правила міжнародного договору. Господарський суд не застосовує акти державних та інших органів, якщо ці акти не відповідають законодавству України, та може застосовувати правові норми іц. іпих держав у випадках, передбачених законом або міжнародним договором. У разі відсутності законодавства, що регулює спірні відносини за участю іноземного суб'єкта підприємницької діяльності, господарський суд може застосовувати міжнародні торгові звичаї. Забороняється відмова у розгляді справи з мотивів неповноти, неясності, суперечливості чи відсутності законодавства, що регулює спірні відносини. Правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах змагальності та рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом. Господарський суд створює сторонам та іншим особам, які беруть участь у справі, необхідні умови для встановлення фактичних обставин справи і правильного застосування законодавства. Розгляд справ у господарських судах відкритий, за винятком випадків, коли це суперечить вимогам щодо охорони державної, комерційної або банківської таємниці, або коли сторони чи одна зі сторін обґрунтовано вимагають конфіденційного розгляду справи і подають відповідне клопотання до початку розгляду справи по суті. Про розгляд справи у закритому засіданні або про відхилення клопотання з цього приводу виноситься ухвала. Господарські суди здійснюють правосуддя шляхом прийняття обов'язкових до виконання на усій території України рішень, ухвал, постанов. Рішення і постанови господарських судів приймаються іменем України. Згідно із Законом України „Про судоустрій України" господарські суди відносяться до системи судів загальної юрисдикції. Відповідно до Конституції України система судів загальної юрисдикції будується за принципами територіальності і спеціалізації. Спеціалізованими судами є господарські, адміністративні та інші суди, визначені як спеціалізовані. У судах різних судових юрисдикцій може запроваджуватися спеціалізація суддів з розгляду конкретних категорій справ певної юрисдикції. Суди загальної юрисдикції утворюються і ліквідуються Президентом України відповідно до цього Закону за поданням Міністра юстиції України, погодженим з Головою Верховного Суду України або головою відповідного вищого спеціалізованого суду. Місцезнаходження і статус суду визначаються з урахуванням принципів територіальності (адміністративно-територіального устрою) та спеціалізації. Підставами для утворення чи ліквідації суду є зміна адміністративно-територіального устрою, передислокації військ, а також інші підстави. На посаду судді може бути рекомендований кваліфікаційною комісією суддів громадянин України, не молодший двадцяти п'яти років, який має вищу юридичну освіту і стаж роботи в галузі права не менш як три роки, проживає в Україні не менш як десять років і володіє державною мовою. Суддями спеціалізованих судів крім осіб, зазначених у частині другій цієї статті, можуть бути також особи, які мають фахову підготовку з питань юрисдикції цих судів. У цьому разі на посаду судді спеціалізованого суду може бути рекомендований відповідною кваліфікаційною комісією суддів громадянин України, не молодший тридцяти років, який проживає в Україні не менш як десять років, володіє державною мовою, має вищу освіту у галузі знань, що охоплюються межами юрисдикції відповідного спеціалізованого суду, та стаж роботиза спеціальністю не менше п'яти років. Ці судді відправляють правосуддя лише у складі колегій суддів. Не можуть бути рекомендовані на посаду професійного судді громадяни: - визнані судом обмежено дієздатними або недієздатними; - які мають хронічні психічні чи інші захворювання, що перешкоджають виконанню обов'язків судді; - щодо яких провадиться дізнання, досудове слідство чи судовий розгляд кримінальної справи або які мають не зняту чи не погашену судимість. Перше призначення на посаду професійного судді строком на п'ять років здійснюється Президентом за поданням Вищої ради юстиції. Усі інші обираються безстроково Верховною Радою України на підставі рекомендації Вищої кваліфікаційної комісії за поданням Голови Верховного Суду (голови відповідного вищого спеціалізованого суду). Посада судді та інші умови його праці згідно з законодавством про працю визначаються в наказі голови відповідного суду. Суддя може бути переведений до іншого суду. Судді, призначеному на посаду, видається посвідчення встановленого зразка. Голова суду, заступник голови суду призначаються на посаду строком на п'ять років з числа суддів та звільняються з посади Президентом України за поданням Голови Верховного Суду України (а щодо спеціалізованих судів — голови відповідного вищого спеціалізованого суду) на підставі рекомендації Ради суддів України (щодо спеціалізованих судів — рекомендації відповідної ради суддів). Суддя звільняється з посади органом, що його обрав або призначив, у разі: • закінчення строку, на який його обрано чи призначено; • досягнення суддею шістдесятип'яти років; • неможливості виконувати cbojl, повноваження за станом здоров'я; • порушення суддею вимог щодо несумісності; • порушення суддею присяги; • набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; • припинення його громадянства; • визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим; • подання суддею заяви про відставку або про звільнення з посади за власним бажанням. Повноваження судді припиняються у разі його смерті. Місцеві суди Місцевими господарськими судами є господарські суди Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя. Місцевий суд складається з суддів місцевого суду, голови та заступника голови суду. У місцевому суді, в якому кількість суддів перевищує п'ятнадцять, можебути призначено більше одного заступника голови суду. Місцевий суд є судом першої інстанції і розгля справи, віднесені процесуальним законом до його підсудності. Апеляційні суди У системі судів загальної юрисдикції діють загальні та спеціалізовані апеляційні суди. Апеляційними спеціалізованими судами е апеляційні господарські суди та апеляційні адміністративні суди, які утворюються в апеляційних округах відповідно до Указу Президента України. До складу апеляційного суду входять судді (як правило, обрані на посаду судді безстроково), голова суду та його заступники. У складі спеціалізованого апеляційного суду можуть утворюватися судові палати з розгляду окремих категорій справ за встановленою спеціалізацією в межах відпові спеціальної судової юрисдикції. Для вирішення організаційних питань в апеляційни судах діє президія апеляційного суду. Вищі спеціалізовані суди Вищими судовими органами спеціалізованих судів є Вищий господарський суд України, Вищий адміністративний суд України, а також інші відповідні вищі спеціалізовані суди, що створюються Президентом України. У вищому спеціалізованому суді для вирішення організаційних питань діє президія суду у складі голови суду, його заступників, заступників голів палат, а також суддів цього суду, обраних до складу президії. Для вирішення загальних питань діяльності відповідних спеціалізованих судів у вищому спеціалізованому суді діє Пленум вищого спеціалізованого суду. Вищий спеціалізований судрозглядає в касаційному порядку справи відповідної судової юрисдикції, а також інші справи у випадках, визначених процесуальним законом. Верховний Суд України Верховний Суд України є найвищим судовим органом у системі судів загальної юрисдикції. Верховний Суд України здійснює правосуддя, забезпечує однакове застосування законодавства усіма судами загальної юрисдикції. Верховний Суд України розглядає у касаційному порядку рішення загальних судів у справах, віднесених до його підсудності процесуальним законом; переглядає в порядку повторної касації усі інші справи, розглянуті судами загальної юрисдикції в касаційному порядку; У складі Верховного Суду України діють: - Судова палата у цивільних справах; - Судова палата у кримінальних справах; - Судова палата у господарських справах; - Судова палата в адміністративних справах. - Військова судова колегія.
Читайте також:
|
||||||||
|