Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Об’єкт, предмет, мета і функції науки

 

Об’єкт науки. З позиції логіки можна виділити кілька світів — реальний та нереальні (псевдореальний, ірреальний чи невизначений).

Об’єкт науки — реальний світ. До реального світу належать тексти про нереальні світи. Тому такі тексти (нп. Біблія, Коран, Тора, ) можуть бути і є об’єктом вивчення науки.

Нереальні світи — це світи, які існують тільки в уяві людини. Псевдореальний світ — це світ, описаний у повідомленнях, твердження якого з певною імовірністю іноді можуть ставати істинними в реальному світі (наприклад, твори художньої літератури). Ірреальний світ — це світ, описаний у повідомленнях, твердження якого ніколи не можуть стати істинними в реальному світі (наприклад, казки). Невизначений світ — це світ, стосовно якого невідомо, до якого світу він належить — реального, псевдореального чи ірреального (кажучи іншими словами, це світ, в якому змішані кілька світів, наприклад, історичні романи, в яких описано як реальні історичні події чи особи, так і вигадані).

Наука не вивчає нереальні світи — псевдореальний, ірреальний та невизначений[1]. Проте наука (літературознавство, фольклористика) досліджує повідомлення, тобто тексти, про ці нереальні світи (художню літературу, казки, релігійну літературу тощо), оскільки самі ці повідомлення існують у реальному світі.

Предмет науки — відображення стану й розвитку реального світу (матерії) у свідомості людини. Зміст свідомості викладається в текстах, підготованих людиною.

Мета науки — це опис, пояснення й передбачення процесів та явищ дійсності, які становлять об’єкт її вивчення, на основі виявлених нею законів. Іншими словами, мета полягає в такому теоретичному відображення дійсності, яке дає змогу застосування в практичній діяльності. Сфери застосування в практичній діяльності: використовувати менше матеріалів, використовувати менше енергії тощо (загалом, за принципом «менше зусиль — більше ефекту»).

Завданнянауки:

— створювати теорії;

— застосовувати ці теорії в практиці (виробництві).

Поле завдань науки (Кун, с. 58):

— встановлення значущих фактів;

— зіставлення фактів з теорією;

— розробка теорії.

Функціїнауки:

— світоглядна, включаючи критику ненаукових теорій;

— культурно-виховна (навчання й виховання людини);

— пізнавальна (розвиток системи знань);

— удосконалення виробництва і суспільних відносин.

Наука — саморегульована система, оскільки будь-які її твердження перевіряються на істинність іншими науковцями.

Наука — продукт колективної праці, хоча її результати готують окремі науковці. Наприклад, якщо науковці помиляються, то, як правило, всі (зразок: Земля — пласка).

Наука є системою динамічних, а не статичних знань.

Форми існування науки:

— публікації з перевіреними твердженнями (енциклопедії, довідники);

— публікації з новими отриманими твердженнями (монографії, статті);

— наукові семінари;

— наукові конференції.

 

Подамо приклади кількох зразків тверджень науки:

 

На Земній кулі на рівні моря вода закипає при температурі 100º С.

Ісаак Ньютон сформулював три основні закони механіки.

 


Читайте також:

  1. АГД як галузь економічної науки
  2. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  3. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  4. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  5. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  6. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  7. Асимптоти графіка функції
  8. Б. Обчислювальні науки
  9. Базальні ядра, їх функції, симптоми ураження
  10. Базові функції, логічні функції
  11. Банки як провідні суб’єкти фінансового посередництва. Функції банків.
  12. Банківська система та її основні функції




Переглядів: 1974

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи розвитку науки | Наука та інженерні вчення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.