МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Об’єкт, предмет, мета і функції науки
Об’єкт науки. З позиції логіки можна виділити кілька світів — реальний та нереальні (псевдореальний, ірреальний чи невизначений). Об’єкт науки — реальний світ. До реального світу належать тексти про нереальні світи. Тому такі тексти (нп. Біблія, Коран, Тора, ) можуть бути і є об’єктом вивчення науки. Нереальні світи — це світи, які існують тільки в уяві людини. Псевдореальний світ — це світ, описаний у повідомленнях, твердження якого з певною імовірністю іноді можуть ставати істинними в реальному світі (наприклад, твори художньої літератури). Ірреальний світ — це світ, описаний у повідомленнях, твердження якого ніколи не можуть стати істинними в реальному світі (наприклад, казки). Невизначений світ — це світ, стосовно якого невідомо, до якого світу він належить — реального, псевдореального чи ірреального (кажучи іншими словами, це світ, в якому змішані кілька світів, наприклад, історичні романи, в яких описано як реальні історичні події чи особи, так і вигадані). Наука не вивчає нереальні світи — псевдореальний, ірреальний та невизначений[1]. Проте наука (літературознавство, фольклористика) досліджує повідомлення, тобто тексти, про ці нереальні світи (художню літературу, казки, релігійну літературу тощо), оскільки самі ці повідомлення існують у реальному світі. Предмет науки — відображення стану й розвитку реального світу (матерії) у свідомості людини. Зміст свідомості викладається в текстах, підготованих людиною. Мета науки — це опис, пояснення й передбачення процесів та явищ дійсності, які становлять об’єкт її вивчення, на основі виявлених нею законів. Іншими словами, мета полягає в такому теоретичному відображення дійсності, яке дає змогу застосування в практичній діяльності. Сфери застосування в практичній діяльності: використовувати менше матеріалів, використовувати менше енергії тощо (загалом, за принципом «менше зусиль — більше ефекту»). Завданнянауки: — створювати теорії; — застосовувати ці теорії в практиці (виробництві). Поле завдань науки (Кун, с. 58): — встановлення значущих фактів; — зіставлення фактів з теорією; — розробка теорії. Функціїнауки: — світоглядна, включаючи критику ненаукових теорій; — культурно-виховна (навчання й виховання людини); — пізнавальна (розвиток системи знань); — удосконалення виробництва і суспільних відносин. Наука — саморегульована система, оскільки будь-які її твердження перевіряються на істинність іншими науковцями. Наука — продукт колективної праці, хоча її результати готують окремі науковці. Наприклад, якщо науковці помиляються, то, як правило, всі (зразок: Земля — пласка). Наука є системою динамічних, а не статичних знань. Форми існування науки: — публікації з перевіреними твердженнями (енциклопедії, довідники); — публікації з новими отриманими твердженнями (монографії, статті); — наукові семінари; — наукові конференції.
Подамо приклади кількох зразків тверджень науки:
На Земній кулі на рівні моря вода закипає при температурі 100º С. Ісаак Ньютон сформулював три основні закони механіки.
Читайте також:
|
||||||||
|