Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






УПРАВЛІННЯ БУДІВНИЦТВОМ ЯК СОЦІОТЕХНІЧНА СИСТЕМА

Тема 1

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

з дисципліни «Менеджмент в будівництві»

 

(для студентів 5 курсу денної форми навчання

спеціальності «Промислове та цивільне будівництво»)

 

2013


1. Системна концепція управління.

2. Капітальне будівництво: основні принципи та завдання.

3. Організаційні системи управління будівництвом

 

1.Системна концепція управління.

Менеджмент можна розглядати як професію, тобто особливий різновид управління діями найманого персоналу підприємств та ін. суб'єктів економіки; включає створення, контроль за виконанням і постійне коригування механізмів роботи підприємства відповідно до актуальних потреб. А можна в біль широкому розумінні як систему управління підприємством, що орієнтована на задоволення суспільних потреб через виробництво товарів або послуг в умовах ринкового господарства. В планової економіці перед виробництвом ставилися переважно технічні завдання, щодо випуску певної продукції. Так звані інтереси споживача були за межами інтересів виробника. Підприємство відповідало за кількість та якість продукції і не відповідало за її реалізацію. В ринкових умовах підприємство орієнтовано на споживача, його потреби і вимоги. Виробничий процес сьогодні поєднаний з бізнес-процесом. І це поєднання здійснює менеджмент.

Можна стверджувати, що основною метою менеджменту є досягнення високого рівня ефективності виробництва, якості продукції та послуг при постійному розширенні та обновленні їх асортименту.

Сучасний менеджмент виходить з того, що усі організаціїєсоціально-технічними системами.

В основі соціально-технічних систем лежить засновок про те, що кожна організація складається з людей із різними здібностями (соціальна система), які застосовують інструменти, машини та методи (технічна система) для виробництва товарів або надання послуг, які користуються попитом клієнтів. Таким чином, соціальні та технічні системи необхідно будувати у взаємозв’язку і з урахуванням вимог усіх зацікавлених, які складають внутрішнє середовище. Значною мірою цей метод побудови роботи визначає ефективність організації. Всі організації є соціально-технічними системами, але не всі вони відображають принципи, покладені в основу цього підходу.

Технологічна система пов’язана з різними виробничими процесами (ВП), що вимагають специфічних підходів до побудови їх роботи (водопостачання, теплопостачання, енергопостачання, будівельно-ремонтні, - монтажні роботи тощо). За своєю складністю виробничі процеси отримують ступінь невизначеності завдань і потоку роботи; потребують у перехресній взаємозалежності завдань. Особливість експлуатаційної діяльності пов’язана ще з обмеженістю у часі – вузькі проблеми повинні вирішуватися негайно; відставання від графіку є неприпустимим. Ще однією складовою є фізичні умови праці (освітлення, температура, шум, забруднення тощо).

Соціальна система представлена:

- поведінкою особи чи команди (груповий потенціал, синергія). Наприклад, якщо працюють електрики удвох, їм працювати краще ніж окремо. І разом вони роблять більше ніж окремо.

- Стилем керівництва (авторитарність – демократизм)

Демократизм це коли безпосередньо виконавців залучають до прийняття рішень. Теорія керівництва і практичні навички виконавця об’єднуються для прийнятті рішення. Частіше буває, що кваліфіковані робочі характеризуються творчим підходом до виконання робіт.

- Засоби мотивації. Мотивація одна з функцій менеджменту, яка представлена матеріальними і нематеріальними методами стимулювання праці. В умовах обмежених ресурсів підприємство не може постійно мотивувати працівника лише підвищуючи зарплату. Тому впроваджуються різноманітні нематеріальні методи. Вони не можуть бути заміною. Але частково можна (нова посада, професійне підвищення, можливість отримання освіти тощо)

- Ступінь відкритості спілкування.

- Робочі ролі виступають регуляторами в моделі соціально-технічних систем, створюючи набір очікуваних типів поведінки працівників. Наприклад, сантехнік має ремонтувати внутрішні мережі будинків, вчасно локалізувати аварійну ситуацію тощо.

- Також регулятором моделі виступає компетентність працівників.

Мета соціально-технічної системи - інтеграція технічної і соціальної системи організації на основі ретельної оцінки середовищних сил, які діють в організації.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  5. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  8. Oracle Управління преміальними
  9. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  10. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  11. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  12. VI. Узагальнення та систематизація знань




Переглядів: 655

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Засоби, що пригнічують ЦНС | БУДІВНИЦТВО В ПЕРСПЕКТИВІ ПРОЕКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.