Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Педагогічний процес та педагогічна система. Функції та завдання педагогіки

Педагогічна система поняття більш широке, ніж педагогічний процес. Педагогічна система – це сукупність взаємопов’язаних засобів, методів і процесів, необхідних для створення організованого, цілеспрямованого та спроектованого педагогічного впливу на формування особистості з наперед заданими якостями. Тобто це єдність певних компонентів, які визначають порядок здійснення процесу виховання. Педагогічна система створюється для здійснення педагогічного процесу.

Під педагогічним процесом розуміють спеціально організовану, таку, що розвивається в часі і в межах певної виховної системи взаємодію педагога та учнів, спрямовану на досягнення поставленої мети і покликану привести до перетворення особистісних властивостей і якостей останніх. Таким чином, це процес, в якому знання та досвід педагогів перетворюються в якості особистості.

Педагогічна наука досліджує суть, закономірності, принципи, тенденції і перспективи розвитку педагогічного процесу, розробляє теорію і технологію його організації, удосконалює зміст і створює нові організаційні форми, методи і прийоми педагогічної діяльності.

Розрізняють такі функції педагогічної науки: загальнотеоретичну, прогностичну і практичну.

Загальнотеоретична функція педагогічної науки полягає в теоретичному аналізі закономірностей педагогічного процесу. Наука описує педагогічні факти, явищі, процеси, пояснює, за якими законами, за яких умов, чому вони протікають, формує висновки.

Прогностична функція педагогіки полягає в обґрунтованому передбаченні розвитку педагогічної реальності (яким, наприклад, буде вищій навчальний заклад майбутнього, як змінюватиметься контингент студентів і т. п.). На базі науково обґрунтованого прогнозу стає можливим процес планування.

Практична (прикладна) функція педагогіки полягає в тому, що на основі фундаментального знання удосконалиться педагогічна практика, розробляються нові методи, засоби, форми, системи навчання, виховання, управління освітніми структурами.

Завдання педагогіки як науки:

– прогнозування розвитку суспільства;

– обґрунтування закономірностей педагогічного процесу;

– розробка і впровадження нового змісту, форм, методів і засобів в освітній процес.

Завдання педагогіки у площині практичної діяльності – передача новим поколінням суспільно-історичного досвіду; планомірний і цілеспрямований вплив на свідомість і поведінку людини з метою формування відповідних установок, понять, принципів, цілісних орієнтацій, що забезпечують необхідні умови для її розвитку, підготовки до суспільного життя, професійної та трудової діяльності.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. Iзобаричний процес
  6. Iзотермiчний процес
  7. Iзохоричний процес
  8. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  9. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  10. V. Завдання.
  11. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  12. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.




Переглядів: 1287

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Об’єкт, предмет і основні категорії педагогіки | Педагогіка як наука і мистецтво

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.