МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Педагогічний процес та педагогічна система. Функції та завдання педагогікиПедагогічна система поняття більш широке, ніж педагогічний процес. Педагогічна система – це сукупність взаємопов’язаних засобів, методів і процесів, необхідних для створення організованого, цілеспрямованого та спроектованого педагогічного впливу на формування особистості з наперед заданими якостями. Тобто це єдність певних компонентів, які визначають порядок здійснення процесу виховання. Педагогічна система створюється для здійснення педагогічного процесу. Під педагогічним процесом розуміють спеціально організовану, таку, що розвивається в часі і в межах певної виховної системи взаємодію педагога та учнів, спрямовану на досягнення поставленої мети і покликану привести до перетворення особистісних властивостей і якостей останніх. Таким чином, це процес, в якому знання та досвід педагогів перетворюються в якості особистості. Педагогічна наука досліджує суть, закономірності, принципи, тенденції і перспективи розвитку педагогічного процесу, розробляє теорію і технологію його організації, удосконалює зміст і створює нові організаційні форми, методи і прийоми педагогічної діяльності. Розрізняють такі функції педагогічної науки: загальнотеоретичну, прогностичну і практичну. Загальнотеоретична функція педагогічної науки полягає в теоретичному аналізі закономірностей педагогічного процесу. Наука описує педагогічні факти, явищі, процеси, пояснює, за якими законами, за яких умов, чому вони протікають, формує висновки. Прогностична функція педагогіки полягає в обґрунтованому передбаченні розвитку педагогічної реальності (яким, наприклад, буде вищій навчальний заклад майбутнього, як змінюватиметься контингент студентів і т. п.). На базі науково обґрунтованого прогнозу стає можливим процес планування. Практична (прикладна) функція педагогіки полягає в тому, що на основі фундаментального знання удосконалиться педагогічна практика, розробляються нові методи, засоби, форми, системи навчання, виховання, управління освітніми структурами. Завдання педагогіки як науки: – прогнозування розвитку суспільства; – обґрунтування закономірностей педагогічного процесу; – розробка і впровадження нового змісту, форм, методів і засобів в освітній процес. Завдання педагогіки у площині практичної діяльності – передача новим поколінням суспільно-історичного досвіду; планомірний і цілеспрямований вплив на свідомість і поведінку людини з метою формування відповідних установок, понять, принципів, цілісних орієнтацій, що забезпечують необхідні умови для її розвитку, підготовки до суспільного життя, професійної та трудової діяльності.
Читайте також:
|
||||||||
|