Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сучасні дидактичні системи.

Друга половина XX століття ха­рактеризується розвитком дидак­тичної думки як у нашій країні, так і за її межами Поступово визнача­ються контури сучасної дидактич­ної системи, яка має такі особливості:

її методологічною основою є об'єктивні зако­номірності філософії пізнання (гносеології), матеріалізм, гуманізм, гуманістична психологія, завдяки яким сучасна дидактика змогла подолати односторонній підхід до аналізу й інтерпретації процесу навчання, характерний для філо­софських систем прагматизму, раціоналізму, емпіризму, технократизму.

«Хоча й повільно, але з кожним роком все впевненіше серед вітчизняних дослідників зміцнюється розуміння ком­плексного підходу до створення сучасної дидактичної сис­теми як головного методологічного принципу. Тільки та ди­дактична система буде придатною для вирішення цього за­вдання, глобального освітнього завдання всебічного й гармонійного розвитку особистості, яке спирається на всю су­купність сучасних знань про механізми навчання, цілі і мо­тиви пізнавальної діяльності. Таку систему можна було б назвати ідеальною»;

— в ній сутність навчання не зводиться ні до передання учням готових знань, ні до самостійного подолання труднощів, ні до власних винаходів учнів, тому що «життя вимагає створення такої дидактичної системи, яка б давала змогу учням не тільки засвоювати більшу суму знань, умінь і навичок (сама по собі вона буде недостатньою), але й фор­мувати в них уміння швидко орієнтуватися в тій чи іншій галузі знань, знаходити потрібну інформацію, тобто систе­му, яка готувала б учнів до самоосвітньої діяльності»;

— вона має ґрунтуватися на оновленій науково-педа­гогічній методологічній парадигмі, яка «спрямована на ре­алізацію проектних форм взаємодії педагогів і школярів, на вдосконалення культури спілкування вчителів, їхньої здат­ності коректно розв'язувати складні навчальні і позанавчальні ситуації». Технологічною формою реалізації цієї па­радигми мають бути суб'єкт-суб'єктні взаємини між педаго­гами й учнями.

Вищезазначені особливості сучасної дидактичної систе­ми передбачають зміну стратегії національної системи освіти, яка має стосуватися, на думку Г. О. Балла, стратегії «розвитку освіти» і стратегії «самої педагогічної діяльності».

Таким чином, основним завданням освіти в сучасних умовах є її переведення «...у внутрішній світ особистості. Для цього необхідно організувати психологічно обгрунтова­ну діяльність двох рівнозначних у відношеннях суб'єктів: учитель — учень, прагнучи актуалізувати формування в учнів внутрішньо-особистісної мотивації при задоволенні їхніх сутнісних (існуючих і формованих) потреб. Йдеться про освітню технологію — внутрішню організацію змісту, тобто про логіку і структуру змісту в контексті взаємовідно­шень учасників освітньої, зокрема і педагогічної дії».

Як такої єдиної сучасної дидактичної системи в педа­гогіці поки немає, а існує низка концепцій, які мають за­гальні риси та закономірності. Ці концепції навчання в більшості підходів передбачають не тільки формування знань, але й загальний всебічний і гармонійний розвиток особистості учня, його духовних, інтелектуальних, фізичних та інших навичок та вмінь, формування мотивації навчаль­но-пізнавальної та майбутньої повноцінної змістовної життєдіяльності. Вони спрямовані на «цілісне особистісне зростання» учня як суб'єкта учіння. Психологічною метою такої освіти є намагання дати «...загальний розвиток учням, в тому числі пізнавальний, емоційно -вольовий, моральний і естетичний» .

Зміст навчання ґрунтується в основному на навчальних предметах, хоча можуть бути також інтегративні курси. На­вчальний процес має адекватно відповідати цілям і змістові навчання, і в зв'язку з цим він розуміється як двосторонній і керований педагогом. Учитель керує навчально-пізнаваль­ною діяльністю учнів, організовує і веде їх, стимулює са­мостійну роботу, водночас уникаючи крайнощів тра­диційної та педоцентристської дидактики і використовуючи їхні достоїнства. Розглянемо деякі з цих концепцій.

 


Читайте також:

  1. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми
  2. Багатозначність слів у сучасній українській мові
  3. Біоценоз – це сукупність усіх живих організмів в рамках даної екосистеми.
  4. В основi ефективності iнформацiйних технологій лежить концепцiї системи.
  5. Великі інтегровані системи.
  6. Види заробітної плати, форми і системи.
  7. Визначення оптимальних параметрів системи.
  8. Визначення поняття системи. Економічна система як особливий клас систем
  9. Визначення поняття «Економіка підприємства» у сучасній економічній літературі
  10. Вікові особливості розвитку нервової системи.
  11. Влада – центральний компонент політичної системи.
  12. Глобалізаційні процеси в сучасній світовій культурі та теорія модернізації




Переглядів: 770

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Василь Сухомлинський (1918-1970). | Програмована концепція навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.