Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Утримання і ремонт дорожнього покриття

Утримання і ремонт земляного полотна

 

Природні фактори найбільш сильно впливають на земляне полотно весною, коли від відтавання і зволоження ґрунтів суттєво знижується його міцність і стійкість. Одне із основних завдань весною – боротьба з спучуванням. Воно виникає внаслідок накопичення вологи в земляному полотні, що, в основному, восени та взимку і нерівномірного відтавання полотна навесні. Особливо це проявляється на ділянках з утрудненим водовідведенням, в районах, де зимою характерні часті зміни температур із сильними змінами від позитивних до від’ємних величин. Внаслідок високої теплопровідності покриттів відтавання ґрунту під ним іде швидше, ніж під узбіччям.

Першими ознаками пучення є поява в окремих місцях покриття поздовжніх і поперечних тріщин, вологих плям.

Заходи боротьби з пученням є прокопка повітряних рівчаків (канавок) з обох сторін ушкодженої ділянки дорожнього покриття у шаховій послідовності на відстані 3 – 4 м одна від іншої. Їх глибина рівна товщині дорожнього одягу з підстильним піщаним шаром. Дну надається поздовжній ухил 40-50 ‰. Після повного відтавання і просихання земляного полотна канавки на узбіччях засипають.

Місця на покритті, що зруйнувалися, повинні бути відремонтовані. В кінці весни ремонтують пошкоджені ділянки земляного полотна: засипають промиті водою ділянки, підсипають і закріплюють зруйновані відкоси. Літом проводять систематичні роботи по ремонту і утриманню земляного полотна: підсипка, зрізка і планування узбіччя, прочистка бокових, нагірних і водовідвідних канав, закріплення укосів насипів і виїмок. Можливе додаткове закріплення узбіччя цементом чи органічними в'яжучими.

 

 

Дорожні покриття (особливо місцевого значення) необхідно систематично очищати від грязюки і пилу, особливо навесні та восени, коли автомобілі заносять грязюку з незакріпленого узбіччя або з ґрунтових доріг. Наявність грязюки підвищує небезпеку руху. Її зчищають механічно щітками або поливно-миючими машинами.

Літом на покриттях перехідного типу (гравій, щебінь, шлак і інші відходи промисловості) утворюється велика кількість пилюки, яка є шкідливою і небезпечною для руху. Шляхи боротьби з пилом: поливка водою 0,75-1,5 л/м3, але цього вистачає на одну годину; обробка дороги гігроскопічними (здатними притягувати вологу з повітря) матеріалами: хлористим кальцієм, повареною сіллю, хлористим магнієм і ін. Їх використовують у вигляді кристалічних, сипких матеріалів або розчинів. Ефективними є також органічні в'яжучі – рідкі бітуми, бітумні емульсії, нафта, мазут.

Перед обезпиленням поверхню вирівнюють автогрейдерами за 2-3 проходки. Кристалічні сипучі матеріали розсипають із розподільчих машин, розподілювачів цементу чи мінеральних добрив.

Для забезпечення робочого стану покриттів перехідного типу виконують комплекс ремонтних робіт, що включають: ямковий ремонт, періодичне профілювання, поновлення зносу з додаванням нового матеріалу.

При утворенні значної кількості деформацій, особливо поперечної хвилястості („гребінка“), покриття профілюють автогрейдерами, поновлюючи рівність і правильність поперечного профілю. Як правило, профілювання суміщюють з добавленням нового матеріалу, тому що покриття перехідного типу швидко зношуються. Найбільш ефективним способом ремонту покриттів перехідного типу є обробка органічними в’яжучими шляхом змішування або поверхневої обробки.

Ремонт покращених покриттів (цементно-, асфальтобетонні та ін.) включає в себе: ямковий ремонт, відновлення рівності покриття, роботи по відновленню зносу. Крім ямкового ремонту, на покращених покриттях часто доводиться заробляти тріщини. Їх необхідно прочистити металічним крюком і різаком, продути стиснутим повітрям, а потім промазують рідким бітумом. Зношений шар покриття може бути поновлений за одну чи за дві проходки асфальтоукладача.

 


Читайте також:

  1. Аналіз комплексних статей витрат: витрат на утримання та експлуатацію устаткуван­ня, цехові, загальногосподарські, поза виробничі витрати.
  2. Аналіз частки прибутку на покриття постійних витрат
  3. Антикорозійні, захисні покриття металу
  4. Асфальтобетонні покриття
  5. Безпека під час обслуговування і ремонту автомобілей.
  6. Благоустрій та утримання території населених пунктів.
  7. Бюджетний дефіцит: причини виникнення та можливі джерела покриття
  8. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  9. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  10. Видатки на утримання органів державного управління, органів місцевої влади та місцевого самоврядування.
  11. Види і методи проведення ремонтів автомобілів
  12. Види ремонту




Переглядів: 696

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання дорожньої служби | Дорожні умови

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.