Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основне визначення мотивації. Модель мотивації поведінки через потреби. Спонукання та винагороди.

ТЕМА 6. МОТИВАЦІЯ

Тарнавська Н.П., Пушкар Р.І. Менеджмент: теорія та практика – Тернопіль: Карт-бланш, 1997. – 456с.с.186-214

Питання для роздуму, самоперевірки, повторення

1.В чому полягає зміст організування як загальної функції менеджменту?

2. Визначіть сутність організаційної структури управління.

3. Визначіть складові процесу делегування повноважень.

4. В яких організаційних документах організації знаходять своє відображення такі категорії як «права», «обов’язки», «повноваження», «відповідальність»?

5. Дайте загальну характеристику класифікації організаційних структур управління.

6. Які переваги та недоліки лінійної і функціональної структури управління?

7. Назвіть етапи організаційного проектування.

8. Яким вимогам мають відповідати організаційні структури?

9. Вкажіть принципи побудови організації.

10. Які чинники впливають на процес організаційної побудови?

11. Що собою являє органіграма?

 

Література:

§ Гріфін Р., Яцура В. Основи менеджменту. – Львів: БаК, 2001.-624с. с.206-227

§ Гірняк О.М., Лазановський П.П. Менеджмент: теоретичні основи і практикум.- Київ, Магнолія плюс. Львів Новий світ.-2000.2003 – 336с. с.61-81

§ Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Теоретичні та прикладні засади менеджменту. – Львів: Інтелект –Захід, 2002. – 228с с.59-73

§ Хміль Ф.І.Менеджмент. – К.:Вища школа, 1995. – 351с. с.44-47

§ Жигалов В.Т., Шимановська Л.М. Основи менеджменту і управлінської діяльності: - К.:Вища школа, 1994 – 223с с.72-78

§ О.Є.Кузьмін, Л.С.Ноджак, О.Г.Мельник Менеджмент - Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009 – 152с. с.50-65

§ Охріменко А.Г. Основи менеджменту: Навч.посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 130 с. с.72-79

§ Хміль Ф.І. Основи менеджменту – К.: Академвидав, 2007. – 576с. с.241-260


 

1. Основне визначення мотивації. Модель мотивації поведінки через потреби. Спонукання та винагороди.

2. Змістовні теорії мотивації. Сутність змістовного підходу до мотивації.

3. Процесійні теорії мотивації. Сутність процесійного підходу до мотивації.

4. Формування та використання системи матеріальних стимулів праці. Форми оплати праці. Прямі та непрямі економічні фактори, що визначають систему матеріальних стимулів.

5. Поняття нематеріального стимулювання. Неекономічні фактори мотивації.

 

Бажання людини виконувати свою роботу – це один із ключових факторів успіху функціонування організації, а найголовнішіше для створення відповідних умов – розуміння її мотивації та задоволення потреб.

Система мотивації характеризує сукупність взаємопов’язаних заходів, які стимулюють окремого працівника або трудовий колектив у цілому щодо досягнення індивідуальних і спільних цілей діяльності підприємства.

Мотивація, мотивування — це вид управлінської діяльності, спрямований на спонукання певної особи (осіб) до діяльності для досягнення цілей організації.

Мотивування передбачає:

- стимулювання за допомогою зовнішніх факторів (моральне та матеріальне);

- мотивування внутрішніх (психологічних) спонукань до праці.

Мотивування базується на таких категоріях:

- потреба – усвідомлена відсутність чого-небудь. Первинні (фізіологічні) потреби закладені генетично, а вторинні виробляються в процесі пізнання й отримання життєвого досвіду (психологічні);

- мотив– внутрішня спонукальна сила, яка примушує людину щось робити або поводитися певним чином (орієнтація, установка, бажання, інстинкти, імпульси);

- стимул– зовнішня причина, що спонукає діяти людину для досягнення певної мети;

- винагорода– те, що людина вважає для себе цінним. При цьому винагороди можуть бути внутрішніми (дає сама робота, зміст трудового процесу, самоповага тощо) і зовнішніми (заробітна плата, премії, кабінет, додаткова відпустка тощо). Результатом такого процесу є досягнення (недосягнення) особистих цілей, що зумовлює задоволення потреб працівника, часткове задоволення чи незадоволення.

 
 

 

 



Читайте також:

  1. G2G-модель електронного уряду
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. Ocнoвнi визначення здоров'я
  6. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  7. Абстрактна модель
  8. Абстрактна модель
  9. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  10. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  11. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  12. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості




Переглядів: 825

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організаційне проектування та ситуаційні чинники. Принципи побудови організаційних структур. | Процесійні теорії мотивації. Сутність процесійного підходу до мотивації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.