Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система управління якості проекту.

Сучасна система управління якістю проекту включає такі складові, як:

- планування якості, що передбачає розробку плану управління якістю;

- забезпечення якості проекту;

- контроль якості.

Планування якості це визначення того, які стандарти якості потрібно застосувати до даного проекту і як домогтися відповідності їм.

Забеспечення якості це оцінка загального виконання проекту на регулярній основі для підтвердження того, що проект задовольняє стандарти якості.

Контроль якості— це відслідковування певних результатів проекту для встановлення того, чи відповідають вони стандартам якості, і для визначення шляхів усунення причин незадовільного виконання.

План управління якістю повинен включати плани, пов'язані з основ­ним процесом:

> забезпечення якості;

> управління ризиками;

> управління конфігурацією;

> плани інтеграції;

>плани установки;

> плани навчання співробітників та ін.

Планування якості включає визначення того, які стандарти якості потрібно застосовувати до даного проекту і як забезпечити дотримання цих стандартів. Команда проекту повинна чітко усві­домлювати один із фундаментальних принципів сучасного управління якістю — якість планується, а не перевіряється. Тому пла­нування якості передбачає формування вимог до якості проекту і його продукту та визначення шляхів їх забезпечення.

Для планування якості проекту потрібно мати:

*політику у сфері якості;

*описання змісту проекту;

*описання продукту у вигляді конкретних специфікацій, отриманих від споживачів;

*стандарти, норми і вимоги до якості;

*результати інших процесів планування.

Політика у сфері якості— це загальні цілі й напрями діяль­ності організації з наголосом на якість, формально виражені ме­неджментом вищого рівня.

Політика у сфері якості повинна відбивати рівень якості, який Має бути досягнутий у здійсненні проекту, та шляхи його досяг­нення. Вона має розкривати такі основні питання:

* рівень якості продукту/послуг проекту;

* відповідальність за продукт;

* відносини з клієнтами/споживачами;

* відносини з постачальниками;

* відносини з персоналом (командою проекту).

Політику якості треба сформулювати стисло і чітко, вона має бути зрозумілою кожному і доведеною до відома всіх учасників проекту. Команда менеджерів проекту відповідає за те, щоб усі Учасники і зацікавлені сторони були ознайомлені з нею.

Політика у сфері якості виконавчої організації часто може пристосовуватися для використання у проекті. Але якщо в орга­нізації, яка виконує проект, відсутня офіційна політика у сфері

 

Повинні бути визначені і задокументовані принципи організаційно-технічної взаємодії між різними групами, які беруть участь у розробці ці­єї системи.

Масштаб та ступінь деталізації методик системи управління якістю залежать від складності роботи, методів, що застосовуються, необхідних навичок та роботи персоналу.

 

У системах управління якості проекту використовують серію стандартів ISО 9000 і еквівалентні їй. Неурядову організацію ISО (Міжнародна організація зі стандартизації) зі штаб-кварти­рою в Женеві (Швейцарія) було створено в 1947 р. з метою розробки світових стандартів, які сприяли б поліпшенню міжнародних зв'язків і кооперації, а також прискореному розвитку збалансованої та рівноправної міжна­родної торгівлі. До складу ISО входить 91 країна світу, на які припадає 95% світового промислового виробництва.

 

Призначення стандартів ISО — забезпечити якість при проектуванні, розробці, монтажах, обслуговуванні. Вони складаються з таких елементів:

>* відповідальність керівництва;

>* система якості;

>*аналіз контрактів;

>* управління проектуванням;

>* управління потоком інформації;

>* матеріально-технічне забезпечення проектів;

>* вироби, що поставляються замовником;

>* ідентифікація виробу;

>*управління процесом створення продукції;

>* контроль і випробування;

>* обладнання для контролю, виміру і досліджень;

>* статус контролю й випробувань;

>* оформлення продукції, що не відповідає вимогам;

>* внесення змін;

>* зберігання, упаковка і постачання;

>- документація по якості;

>* навчання;

>* обслуговування;

>* статистичні методи.

ISО -9000 — стандарт на якість проектування, розробку, виготовлен­ня та після продажне обслуговування. ISО -9000 визначає базовий набір заходів із контролю якості та містить схему функціонування бізнес-процесів підприємства, яке забезпечує якість його роботи.

ISО -9000 регламентує два ключові моменти:

а) наявність і документування відповідного бізнес-процесу;

б) вимірювання його якості.

Міжнародний стандарт ISО -9001 — системи якості — модель забезпечення якості в процесі проектування, розроблення, виробництва, монтажу та обслуговування. Цей стандарт є найбільш повним. Він специфікує модель забезпечення якості на всіх етапах життєвого циклу товару/послуги.

ISО -9002 — системи якості — модель забезпечення якості в процесі виробництва, монтажу та обслуговування.

ISО -9003 — системи якості — модель забезпечення якості в процесі контролю готової продукції та її випробування.

 

Сертифікація підприємства за стандартом ISО -9000 включає такі три етапи:

1. Застосування стандартів на підприємстві, яке полягає в розробці і 1 введенні в дію низки засобів, пропонованих стандартами.

2. Проведення власної сертифікації акредитованими ISО -органами. і

3. Періодичні (два рази на рік) перевірки підприємства на наслідування (відповідність) стандартів.

Сертифікація за ISО є добровільною справою кожного підприємства.| Основною причиною сертифікації є те, що закордонні компанії вимага­ють наявності сертифіката від своїх постачальників. Більше того, наяв­ність сертифіката може бути обов'язковою умовою участі підприємств в міжнародних тендерах, держзамовленнях, а також отриманні пільгових кредитів та страховок.

Система якості є організаційним стрижнем створення оптимальних умов для продуктивної праці фахівців. Вона дозволяє перейти від ку­старного рівня створення програм до наукового, організованого масово­го виробництва програмного продукту завдяки застосуванню особливих методів управління якістю. Ці методи варіюються від компанії до компа­нії, але основні їх положення єдині для всіх і визначаються стандартом ISО -9003.

Постачальник повинен розробити і підтримувати в робочому стані документовані процедури контролю і випробувань для перевірки вико­нання встановлених вимог до продукції.

Програма контролю якості повинна передбачати такі заходи:

>► контроль розробки проектної документації;

>► контроль постачання обладнання, конструкцій і матеріалів;

>► першочергова інспекція;

>► перевірка готовності до випробувань;

>► метрологічний контроль, перевірка контрольно-вимірювальної апаратури;

>► перевірка складування і зберігання;

>► контроль процедур проведення інспекцій, випробувань;

>► виявлення непридатного обладнання, конструкцій і матеріалів;

>► коригування впливів;

>► реєстрація заходів по забезпеченню якості;

 

>► проведення ревізій — бажано силами сторонніх спеціалістів.

 


Керівник проекту повинен постійно перевіряти стан справ із вико­нання програми і точність її дотримання. Схема організації контролю якості проекту наведена на рис.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  5. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  8. Oracle Управління преміальними
  9. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  10. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  11. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  12. VI. Узагальнення та систематизація знань




Переглядів: 1417

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Системи менеджменту якості. | Витрати на забезпечення якості проекту.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.