Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Економічні ідеї революційної, радикальної демократії та ліберально-народницькі

 

Напрями розвитку марксизму наприкінці 19 століття:
1) розповсюдження ідей марксизму, пропаганда та подальший розвиток його теоретичних концепцій з урахуванням нових історичних умов;
2) розробка ідеї революційного перевороту та побудови нового суспільства;
3) аналіз закономірностей, еволюційного розвитку суспільства.

М.Зібер (1844-1888 рр.). Професор Київського університету. Головний твір: "Давид Рікардо та Карл Маркс в їх суспільно-економічних поглядах" (1885р.). Основні ідеї: 1) відстоював зв'язок між англійською класичною політекономією та марксизмом, критикував теорію граничної корисності; 2) здійснив спробу застосування ідей "Капіталу" до аналізу умов російської дійсності і довів наявність капіталістичних відносин в сільському господарстві Росії; 3) виклав основи теоретичної системи марксизму, не визнаючи її революційної сторони.

І.Плеханов (1856-1918 рр.). Революційний діяч, засновник групи "Визволення праці", яка була першою російською соціал-демократичною організацією. Головний твір: "Наші розбіжності" (1885р.). Основні ідеї: 1) обґрунтування наявності капіталістичного розвитку в Росії з погляду взаємодії продуктивних сил і виробничих відносин, товарного виробництва, відтворення; 2) критикує концепцій представників пізньої класичної політекономії; 3) пропагує марксистську теорію наукового соціалізму, аналізує економічні передумови соціалістичної революції.

В. Ленін (1870-1924 рр.). Політичний і революційний діяч, засновник комуністичної партії. Головні твори: "Розвиток капіталізму в Росії"(1899р.), "Імперіалізм як вища стадія капіталізму" (1908р.). Основні ідеї: 1) досліджував на основі марксистської методології розвиток капіталізму в Росії, проблеми капіталу, відтворення суспільного продукту. Формулює закон про переважне зростання виробництва, засобів виробництва щодо виробництва предметів споживання; 2) аналізував імперіалізм як особливу стадію економічного розвитку і виділяє його основні риси; 3) розробив теорію соціалістичного устрою суспільства.

Е.Бернштейн (1850-1932 рр.). Головний твір: "Проблеми соціалізму". Основні ідеї: 1) вважав, що в умовах становлення і розвитку монополістичних тенденцій, акціонерних товариств відбувається зростання рівня добробуту робітничого класу; 2) економічна теорія Маркса повинна підлягти ревізії аби відповідати новим умовам економічного розвитку. Започатковує ревізіонізм; 3) теорія вартості Маркса не завершена. Потрібне її поєднання з теорією граничної корисності. На цій основі виводить категорії: "економічної вартості", яка відображає корисність, і "вартості витрат", яка відображає витрати праці; 4) зростання акціонерних товариств характеризує як тенденцію до децентралізації і демократизації капіталу; 5) трести і картелі за широкого використання кредитної системи здатні забезпечити регулювання стихійного економічного розвитку.

К. Каутськнй (1854-1938 рр.). Головний твір: "Соціальна революція". Основні ідеї: 1) імперіалізм – колоніальна політика, що виникає внаслідок нерівномірності розвитку промисловості і сільського господарства і викликає необхідність захоплення нових джерел сировини та продуктів; 2) ультраімперіалізм – об'єднана політика картелів, що розповсюджується на світове господарство і знищує національні суперечності.

Р. Гільфердінг (1877-1941 рр.). Головний твір: "Фінансовий капітал". Головні ідеї: 1) аналіз процесу формування фіктивного капіталу, фондових бірж та ролі останніх на ринку фінансового капіталу; 2) категорія "фінансовий капітал" відображає процес мобілізації і концентрації банківського капіталу та його зрощення з промисловим; 3) основні риси імперіалізму – фінансовий капітал, колоніалізм.

 


Читайте також:

  1. V. Економічні цикли.
  2. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  3. Акціонерна власність в економічній системі
  4. Античний Рим: економічні причини розвитку і занепаду
  5. Безробіття: сутність, види, соціально – економічні наслідки.
  6. Безробіття: суть, причини, форми та соціально-економічні наслідки
  7. Блага поділяють на економічні та неекономічні.
  8. Валютно-фінансова інтеграція в Європі: історичні, економічні та інституційні засади
  9. Визначення поняття «Економіка підприємства» у сучасній економічній літературі
  10. Визначте соціально-економічні та політичні фактори утворення Київської Русі.
  11. Відносини власності в економічній системі.
  12. Відносини власності у змішаній економічній системі




Переглядів: 638

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нова історична школа Німеччини | Розвиток політичної економії в Україні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.