Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 5. Податкова система та принципи її формування

Державний борг — це сума нагромаджених в країні за певний час бюджетних дефіцитів.

Розрізняють поточний і капітальний, внутрішній і зовнішній борги.

Поточний борг — це сума заборгованості, що підлягає пога­шенню в поточному році разом з належними до сплати в цей період процентами з усіх випущених на даний момент позик.

Капі­тальний борг — це загальна сума заборгованості і процентів, які мають бути виплачені за позиками.

Внутрішній борг — це заборгованість кредиторам всередині даної держави; зовнішній борг — кредиторам за межами країни.

 

1.Економічна сутність податків

2.Елементи податку, їх характеристика.

3.Класифікація податків та їх види.

4.Принципи формування податкової системи.

5.Податкова служба в Україні.

— 1 —

Податки— це законодавчо встановлені обов’язкові платежі юридичних та фізичних осіб до бюджету. За економічним змістом податки — це фінансові відносини між державою та платниками з метою створення загальнодержавного фонду грошових коштів. Акумуляція грошових коштів здійснюється також за допомогою обов”язкових платежів:

Плата, збір відображає певну еквівалентність платника з державою. Розмір плати залежить від розміру ресурсів, що використовується, а надходження плати держава визначається державною власністю на ці ресурси.

Відрахування і внески передбачають цільове призначення платежів. Відносяться на витрати .

Відмінності:

1.Податки сплачуються виключно до бюджету держави. Плата, відрахування можуть сплачуватись іншим юридичним та фізичним особам.

2.Податки не мають цільового призначення

3.Податки справляються на умовах безповоротності. Сплата податку не породжує зустрічного зобов”язання держави вчинити будь – які дії на користь конкретного платника.

Функції податків:

Фіскальна — податки виступають методом централізації ВВП в держбюджеті

Розподільчо - регулююча — за допомогою податків здійснюється преррозподіл вартості ВВП та регулювання соціально – економічного життя країни.

- 2 -

Елементи податку:

1. Суб’єкт оподаткування — юридична або фізична особа, яка сплачує податки.

2.Об’єкт оподаткування — явище, предмет чи процес, внаслідок наявності яких сплачується податок. Об’єкт оподаткування повинен бути стабільним, піддаватися чіткому обліку і мати безпосереднє відношення до платника.

3.Податкова ставка — законодавчо встановлений розмір податку виходячи із об”єкту оподаткування.

Розрізняють ставки:

- фіксована — встановлюється конкретна сума (єдиний податок з фізичних осіб — до двухсот гривень на місяць)

- процентна ставка

 

           
 
Пропорційна (не залежить від розміру об’єкта оподаткування) (податок на прибуток25%)
 
Прогресивна (зростає при збільшенні об’єкта оподаткування) (прибутковий податок)
 
Регресивна (зменшується при зменшенні об’єкта оподаткування)  

 

 


Методи встановлення ставок :

-інтуітивний – на основі бажання та волі законотворців;

- емпіричний – на основі аналізу відповідних процесів за попередній період;

- математичного моделювання.

4.Податкові пільги – законодавчо встановлені умови та можливості пониження податкового навантаження та послаблення податкового тиску. Існують пільги :

- повне або часткове звільнення від сплати податку конкретного платника;

- повне або часткове звільнення від податку певного виду діяльності;

- пониження ставок оподаткування і використання нульової ставки;

-зменшення належної до сплати суми нарахованого податку і використання податкового кредиту.

5.Податкові канікули - відстрочення на певний період належних до сплати сум податків або повне звільнення від сплати податку протягом певного періоду.

6. Податковий кредит – термінова відстрочка податку, який належить до сплати в бюджет в календарному році.

7. Податковий період – термін, протягом якого завершується процес формування податкової бази, остаточно визначається розмір податкового зобов”язання.

8. Податковий звіт – документ, що подається до податкової інспекції зі звітними даними про розрахунки з бюджетом.

--- 3 —

1. За формою оподаткування розрізняють:

а) непрямі податки;

б) прямі податки.

При прямому оподаткуванніфінансові відносини виникають безпосередньо між державою і платниками податків.

При непрямому оподаткуванні суб’єктами оподаткування стає продавець товарів чи послуг, виступаючи посередником між державою та споживачем. Непрямі податки включені в ціну товару (ПДВ, акцизний збір, мито)

2. За економічним змістом об’єкту оподаткування розрізняють:

а) податки на доходи – обов”язкові збори, які стягуються з чистого доходу фізичних і юридичних осіб в момент його отримання (податок на прибуток, податок на доходи фізичних осіб);

б) податки на споживання - обов”язкові збори, які стягуються в процесі споживання товарів, робіт та послуг, причому їх плата не залежить від результатів фінансово – господарської діяльності (ПДВ та інші непрямі податки);

в) податки на майно – обов”язкові збори, які стягуються внаслідок наявності конкретного виду майна, що перебуває у власності (податок з власників транспортних засобів).

3. За рівнем державних структур, що встановлюють податок:

а) загальнодержавні - встановлюються ВРУ, їх стягнення є обов’язковим незалежно від того, до якого бюджету зараховується.

Поділяються на 3 групи:

-ті, що зараховуються до держбюджету;

- ті, що зараховуються до місцевих бюджетів;

- ті, що розподіляються між держбюджетом і місцевими бюджетами.

б) місцеві - встановлюються місцевими органами влади. Зараховуються до місцевих бюджетів.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 1114

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 4. Доходи та видатки бюджету | В залежності від джерел сплати

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.