Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1.Бабич Н.Д. Ділова українська мова. – Чернівці, 1996.

2.Глущик С.В., Дияк О.В., Шевчук С.В. Сучасні ділові папери. – Київ, 2001.

3.Паламар Л.М., Кацавець Г.М. Мова ділових паперів. – Київ, 1997.

4.Шевчук С.В. Українське ділове мовлення. – Київ, 1997.

5.Ющук І.П. Практикум з правопису української мови. – Київ, 1997.

 

 

Лекція №

Тема: Ділове листування. Етикет ділового листування

Знати нормативи оформлення довідково-інформаційної документації, класифікацію службових листів, правила ділового листування, склад реквізитів;

 

Залежно від призначення листа й від того, на чому його автор хоче сконцентрувати увагу адресата, порядок розташування логічних частин тексту може бути різним.

Службові листи з нескладних питань можуть містити лише основну частину. Наприклад:

Просимо надати актову залу для проведення загальних зборів власників садово-городніх ділянок товариства “Троянда”.

Службові листи надсилають, щоб спонукати адресата до дії, роз’яснити щось, переконати в чомусь. Це досягається завдяки чіткості викладу й змістовності.

Для більшості листів характерна повторюваність одних і тих самих зворотів. Наприклад, починати листи можна такими зверненнями:

“Шановний Іване Васильовичу!”

“Пане Сметанін!”

“Шановний пане Андрійчук!”

“Шановні панове!” (коли імена та прізвища адресатів невідомі або звертаються до колективу).

Продовжують більшість листів такими словами: “У зв’язку з..”, “Як відомо..”, “Прошу..”, “Ймовірно..” та ін.

Перевагу віддають кутовому розташуванню реквізитів.

 

Інформаційні листи – це службові листи, в яких адресант інформує адресата про якісь факти чи заходи. Як правило, адресант рекламує свої вироби чи послуги. Адресата можна зазначити узагальнено.

Рекламні листи – це різновид інформаційних листів. Вони мають детальний опис товарів чи послуг і надсилаються конкретним адресатам.

Листи-запрошення – це такі службові листи, в яких адресатові пропонують взяти участь в якихось заходах. Адресують конкретним особам. Починати листи можна з таких зворотів: “Просимо взяти участь..”, “Запрошуємо Вас..”, “Щиро запрошуємо Вас..”, “Ми раді запросити Вас”. Далі розкривають характер заходів, умови участі в них, терміни їх проведення. Наприклад:
Просимо Вас взяти участь у нараді директорів підприємств агропромислового комплексу Вінницької області з питання переведення підприємств Іллінецького району на госпрозрахунок.

Нарада відбудеться 27 вересня 2000 року в конференц залі обласної ради профспілок за адресою: вул. М.Трублаїні, 123, м.Вінниця, 09570.

Реєстрація учасників – з 9.30.

Початок роботи о 10.00.

Супровідні листи – це такі службові листи, в яких адресата інформують про направлення йому документів, що додаються до листа. Обсяг таких листів невеликий. Супровідні листи надсилають, коли необхідно доповнити чи роз’яснити основні документи. Супровідні листи слід починати словами: “Надсилаємо..”, “Відправляємо..”. У текстах повинні зазначатися заголовки, індекси й лати документів, що направляються. Наприклад:

Додаємо акт обстеження житлово-побутових умов громадянки Артеменко Світлани Василівни.

Додаток: на 3 арк. В 1 прим.

Листи-повідомлення - це листи, в яких стверджується якийсь факт.

Повідомляємо, що для будівництва нового корпусу історичного факультету Вам виділено 1 250 900 (один мільйон двісті п’ятдесят тисяч дев’ятсот) гривень , у тому числі на придбання необхідного обладнання – 200 000 (двісті тисяч) гривень.

Листи-підтвердження – це службові листи, в яких підтверджується той чи інший факт, наприклад одержання грошових переказів.

Підтверджуємо свою згоду на пайову участь у будівництві готельного комплексу “Свята Софія”, що здійснюватиметься в період з 01.07.2000 по 01.12.2001 в м.Києві на вул.Андріївській.

Листи-нагадування – це листи, в яких нагадується про наближення чи закінчення терміну виконання якихось завдань і необхідність вжити відповідних заходів. Тексти можуть складатися з одного-двох речень.

Нагадуємо, що строк здачі першої черги будівництва закінчується 27.12.2000.

Просимо терміново повідомити про хід виконання робіт.

Гарантійні листи – це такі листи, в яких гарантується виконання чогось, наприклад оплати за послуги, надання робочого місця. Гарантійні листи підписують керівник і головний бухгалтер підприємства.

Просимо відпустити за безготівковим розрахунком 26 (двадцять шість) телевізорів “Електрон 51 ТК-610”, 31 (тридцять один) відеомагнітофон “Panasonic NV-HS950EE”.

Оплату гарантуємо. Наш розрахунковий рахунок №000126789 у Печерському відділенні банку “Берізка” м.Києва, МФО 322900.

Ініціативні листи спонукають адресата дати відповідь адресантові.

Під час проведення виробничої практики з автослюсарної справи виявилося, що працювати в майстернях інституту неможливо, оскільки температура у приміщенні становить +4. Опалювання припинено з розпорядження представника районної комунальної служби через несплату інститутом комунальних послуг.

Станом на 15.12.99 на розрахунковому рахунку інституту грошей немає.

Просимо сприяти подачі теплоенергії до майстерень, щоб можна було продовжити проведення виробничої практики.

Листи-відповіді можуть включати декілька питань.

Повідомляємо, що документи Дашківської МТС Іллінецького району Вінницької області за 1948-1950 рр. До архіву на зберігання не надходили, у зв’язку з чим підтвердити Ваш трудовий стаж за вказані роки не можемо.

Декілька порад, які допоможуть вам досягти мети:

- Будьте лаконічні. Намагайтеся викладати інформацію чітко й по суті, не зловживаючи чужим часом і увагою;

- Пишіть коротко і просто. Але лаконічність не повинна бути самоціллю і стати на заваді вишуканості та емоційності мови.

- Слідкуйте за логічністю та послідовністю викладу. Основну увагу – найсуттєвішому, а розбивши текст на смислові абзаци, ви полегшите його сприймання адресатом.

- Уникайте багатозначності та не переобтяжуйте лист іншомовними словами. Суть справи слід викладати чітко, зрозуміло, без двозначностей, які можуть викликати сумніви чи запитання.

- Будьте ввічливі. Стежте за стилем вашої кореспонденції. Уникайте категоричності. Не забувайте про вступний і завершальний компліменти. Завершальні речення можуть виражати: повторну подяку, висловлення сподівання чи надії, запевнення у співробітництві чи надійності, прохання дати відповідь, зателефонувати тощо, вибачення за турботу чи затримку з відповіддю Питання для самоконтролю:

 

- Продовжіть речення.

- Лист – це документ, за допомогою якого … .

- Усі листи за функціональним призначенням поділяються на такі, що … , й такі, що … .

- Потребують відповіді: листи -… .

- Не потребують відповіді: листи -… .

Завдання:

№1. Перепишіть. Підкресліть вставні компоненти. Поясніть розділові знаки при них. Поясніть, як ви розумієте ці вислови. Чи всі вони можуть стосуватися службового листа ? Обгрунтуйте.

- Добре писати – це насамперед добре мислити, добре відчувати і добре передавати думки; це мати розум, душу і смак (Ж.Бюффон).

- Не важливо, як ми пишемо, проте важливо, що ми пишемо (Г.Лессінг).

- Треба радити, щоб вчилися писати просто вже тому, що жодна чесна людина у своїх висловах не мудрує і не чваниться (Г.Ліхтенберг).

- Писати добре – значить писати правдиво (Е.Хемінгуей).

- За допомогою листа краще за все проникаєш в людину. Слово осліплює і ошукує, бо супроводжується мімікою обличчя, тому що бачиш, як воно сходить з вуст, бо вуста подобаються, а очі – зваблюють. Однак чорні слова на білому папері – це відверта душа (Гі де Мопассан).

 

№2. Перекладіть текст українською мовою. Допишіть відсутні відомості. Поставте потрібні розділові знаки при вставних компонентах.

 

- Теперь о некоторых правилах деловой переписки.

- Во-первых запомните, что нигде в мире не принято писать длинных деловых писем. Экономьте свое и конечно чужое время, пишите по существу, старайтесь в одном и том же деловом послании по возможности не затрагивать различных аспектов ваших предложений, возражений и соображений.

- Служебные письма как правило пишутся по установленной форме. Ширина поля с левой стороны листа должна быть … (для удобства хранения).

- Каждая страница, кроме … , нумеруется … цифрами без … .

- Избегайте переносов слов, исправлений, помарок, не идущих к делу пометок.

- Письмо делится на следующие части: … .

 

№3.Складіть речення із поданими словами. Запам'ятайте їх зна­чення.

- Адреса, адрес, адресант, адресат.

- Довідка: адреса — місце проживання особи; адрес — письмове привітання з нагоди ювілею або іншої важливої події в житті людини; адресант — той, хто надсилає поштове відправлення; адресат — той, кому поштове відправлення надсилається.

 

№4.Напишіть лист, в якому ви висловлюєте невдоволення дизайном упакування різдвяних подарунків для дітей.

№5.Напишіть лист, в якому повідомляєте про свій намір розірвати контракт у зв'язку з тим, що ваш партнер недбало ставиться до своїх (пе­редбачених угодою) обов'язків і часто завдає клопоту вашій бухгалтерії. Тон і стиль листа повинні остаточно переконати адресата в тому, що для вас це вкрай неприємний, однак єдино можливий вихід із ситуації.

№6.Напишіть лист-відповідь на претензію, в якому ви наводите переконливі аргументи й доводите, що комп'ютери зіпсувалися через порушення техніки експлуатації.

 

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1.Бабич Н.Д. Ділова українська мова. – Чернівці, 1996.

2.Глущик С.В., Дияк О.В., Шевчук С.В. Сучасні ділові папери. – Київ, 2001.

3.Паламар Л.М., Кацавець Г.М. Мова ділових паперів. – Київ, 1997.

4.Шевчук С.В. Українське ділове мовлення. – Київ, 1997.

 


Читайте також:

  1. VІ. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ
  2. В 30-х роках було зроблено спробу систематизувати курс методики викладання літератури. Виходять такі праці.
  3. В.М.Шоботов. Цивільна оборона: Навчальний посібник. – Київ: «Центр навчальної літератури», 2004. – 438
  4. Вимоги до бібліографічного опису наукової літератури
  5. Виникнення куртуазної літератури.
  6. Виникнення права інтелектуальної власності на твори науки, літератури, мистецтва та об’єкти суміжних прав
  7. Відмінності в розвитку літератури у демократичних і тоталітарних державах
  8. Деякі проблеми сучасної української літератури для дітей.
  9. Джерела дитячої літератури.
  10. Для підсилення ефекту доцільно заздалегідь підготуватися і надіслати тези доповіді і список виступаючих у дебатах.
  11. Додати блоки в список
  12. Жанрово-тематична специфіка літератури латинською мовою




Переглядів: 912

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіанти норм | Тема: Розпорядчі документи: наказ, розпорядження, постанова

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.