МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Як умова ефективності в комунікації – 2 год.Лекція 2. Структурування й експресивізація інформації ЯК УМОВА ЕФЕКТИВНОСТІ В КОМУНІКАЦІЇ. ТЕМА 2. СТРУКТУРУВАННЯ Й ЕКСПРЕСИВІЗАЦІЯ ІНФОРМАЦІЇ Завдання на комунікативну вправність Лекція 1. Лінгвістичні засади комунікативної ефективності – 2 год. ТЕМА 1. ЛІНГВІСТИЧНІ ЗАСАДИ КОМУНІКАТИВНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2
Мова як система засобів комунікації. Мовні засоби впливу й мовленнєві фігури. Інформаційний резонанс і позиції комунікаторів. Мова прайм. Мовні засоби інформаційного комфорту. Гумор та засоби його створення. Прагмеми та інформеми. Механізми сенсибілізації прагмем. Універсальні квантифікатори. Модальні оператори можливості та необхідності. Типологія ескпресивів української мови з погляду впливу. Синтаксичні одиниці мови і вплив. Прийоми структурування мовних засобів упливу.
Питання, які повинні бути засвоєні: 1. Мова і мовлення в системі засобів підвищення ефективності сприймання твору. 2. Мовні засоби інформаційного комфорту. 3. Прагматичний потенціал твору. Способи сенсибілізації прагмем. 4. Синтаксичні одиниці в жанровій структурі журналістських матеріалів. Завдання для самостійної роботи (2 год.) 1. Побудувати модель мовних засобів упливу, що є типовими для журналістських матеріалів. (Письмово) 2. Дослідити можливості використання гумору для підвищення комунікативної ефективності твору. У письмовій формі довести або спростувати теореми 13-16 із переліку в кінці програми. Контрольні запитання: 1. Вкажіть на різницю між мовою і мовленням в системі продукування комунікативних моделей. 2. Що таке інформаційний резонанс? 3. Чим різняться мовні і мовленнєві прагмеми? Опишіть ситуації публічного мовлення, в який доцільно використовувати кожен тип прагмем. 4. Які групи лексичних одиниць української мови є найбільш впливогенними? Для яких ситуацій мовлення? Контрольне завдання: Підготуватися до тесту за змістом лекції. Рекомендована література [1-3, 5, 11, 18, 20].
Поняття „структура повідомлення”. Впливогенний потенціал структури. Принципи структурування інформації, помилки структурної організації твору. Комунікативна структура та її характеристика. Прийоми структурного оперування сприймачем інформації. Смислові ножиці. Прийоми формування підтексту. Додатковий смисл і способи його продукування у творі. Перетасування (card stacking). „Загальний вагон”. Метод негативних груп віднесення. Повторення шаблонних фраз. Структурування комунікативних акцій: метод ініціювання інформаційних хвиль, метод „уявний вибір”. Логічність викладу і вплив. Роль експресії у використанні структурних прийомів впливу. Питання, які повинні бути засвоєні: 1. Структура твору. Типи структур. 2. Комунікативна структура аналіз комунікативної структури. 3. Специфіка використання структурних прийомів упливу. 4. Аналіз логічної структури повідомлення. Завдання для самостійної роботи (2 год.) 1. Описати приклади використання прийомів структурного оперування сприймачем у масовій комунікації (Письмово, 2 приклади) Читайте також:
|
||||||||
|