Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи вивчення кон’юнктури.

 

Правильна оцінка стану попиту, його перспектив розвитку, неможлива без аналізу торгової кон’юнктури. Основним методом вивчення кон’юнктури є статистичний аналіз:

- даних щодо продажу, постачання та запасів товарів

- даних опитів населення

- даних матеріалів виставок-продаж.

Вивчення кон’юнктури торгівлі завершується складанням кон’юнктурного огляду і надання його до вищого керівництва з метою інформування та прийняття мір з метою нормалізації ринку.

Кон’юнктурний огляд містить загальну характеристику кон’юнктури та результати діяльності підприємства, за звітний період, характеристику стану та динаміки споживчого попиту, прогноз кон’юнктури на близький (плановий) період. В ньому вказуються товари, які користуються підвищенням, а також недостатнім попитом, заходи, які проводяться для більш повного задоволення попиту населення, пропозиції щодо розширення виробництва одних та зняття з виробництва інших товарів, про шляхи реалізації надмірно нормативних товарних запасів.

Опитування – це метод збору інформації, заснований на безпосередній або опосередкованій взаємодії між дослідником і опитуваним. Щоб одержати в ході опитування надійну інформацію, необхідно врахувати названі особливості і конкретно вирішувати питання, що виникають при розробці опитувального листа.

Опитування – це не просто збір інформації, фактів. Це спеціальний метод систематизованого збору інформації від респондентів при ретельному дотриманні заходів для посилення надійності одержуваної інформації.

Подібні заходи передбачають:

- використання різноманітних типів і видів питань

- правильну побудову опитувального листа

- правильну постановку цих питань в опитувальному листі

- забезпечення (при необхідності) гарантів анонімності для респондентів

- добре організований інструктаж інтерв’юерів і ефективний контроль їхньої роботи тощо

- добір інтерв’юерів відповідно до встановлених вимог.

При вивченні кон’юнктури використовують статистичні методи:

- метод багатокрокового регресивного аналізу

- метод сегментної регресії та головних компонентів.

В наступний час використовується методика вивчення та прогнозування кон’юнктури, яка включає 4 основних етапи:

- визначення об’єкта вивчення

- збирання інформації

- аналіз кон’юнктури

- прогнозування розвитку кон’юнктури

 

На 1 етапі – визначення об’єкту вивчення – вибирається сфера аналізу кон’юнктури. Це може бути кон’юнктура товарного ринку, групи держав, окремої держави, району, певного товару.

На 2 етапі – збирання інформації – визначається коло показників кон’юнктури, джерела їх встановлення, створюється банк даних за основними показниками.

3 етап – аналіз кон’юнктури – містить в собі декілька кроків:

а) формування часових рядів з відібраних показників на попередньому етапі. Часовий ряд описує послідовність змін показника у минулому та на сучасному періоді.

Б) визначення ступеню та напрямку впливу кожного чинника в окремості. Тут можливо використання методів експертних оцінок, заснованих на використанні знань, досвіду та інтуїції фахівців, які займаються вивченням та прогнозування кон’юнктури.

В) розгляд у сукупності та взаємозв’язку усіх відібраних чинників та встановити місце та роль кожного з них в формуванні кон’юнктури за досліджений період. Необхідно враховувати, що при вивченні товарної кон’юнктури значну роль грають чинники короткочасного характеру, які при аналізі загальногосподарської кон’юнктури практично непомітні.

4 етап – прогнозування кон’юнктури. Це остання стадія в дослідженні кон’юнктури, найбільш відповідальна та складна з точки зору практики. Прогноз є основою для стратегії та тактики підприємства, а його якість визначається в першу чергу тим, наскільки комплексно та глибоко проведені аналіз та оцінка чинників формування та розвитку кон’юнктури.

Розробка прогнозу здійснюється у два етапи.

1) спочатку будується прогноз за основними чинниками.

2) Потім розробляється комплексний прогноз руху цін на ринку.

Побудова прогнозу пов’язана з одержанням кількісних оцінок за окремими показниками на основі використання різних методів та прийомів.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  7. V. Вивчення нового матеріалу.
  8. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  9. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  10. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  11. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 561

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цілі дослідження кон’юнктури. | Цілі вивчення попиту.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.