МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Методи вивчення кон’юнктури.
Правильна оцінка стану попиту, його перспектив розвитку, неможлива без аналізу торгової кон’юнктури. Основним методом вивчення кон’юнктури є статистичний аналіз: - даних щодо продажу, постачання та запасів товарів - даних опитів населення - даних матеріалів виставок-продаж. Вивчення кон’юнктури торгівлі завершується складанням кон’юнктурного огляду і надання його до вищого керівництва з метою інформування та прийняття мір з метою нормалізації ринку. Кон’юнктурний огляд містить загальну характеристику кон’юнктури та результати діяльності підприємства, за звітний період, характеристику стану та динаміки споживчого попиту, прогноз кон’юнктури на близький (плановий) період. В ньому вказуються товари, які користуються підвищенням, а також недостатнім попитом, заходи, які проводяться для більш повного задоволення попиту населення, пропозиції щодо розширення виробництва одних та зняття з виробництва інших товарів, про шляхи реалізації надмірно нормативних товарних запасів. Опитування – це метод збору інформації, заснований на безпосередній або опосередкованій взаємодії між дослідником і опитуваним. Щоб одержати в ході опитування надійну інформацію, необхідно врахувати названі особливості і конкретно вирішувати питання, що виникають при розробці опитувального листа. Опитування – це не просто збір інформації, фактів. Це спеціальний метод систематизованого збору інформації від респондентів при ретельному дотриманні заходів для посилення надійності одержуваної інформації. Подібні заходи передбачають: - використання різноманітних типів і видів питань - правильну побудову опитувального листа - правильну постановку цих питань в опитувальному листі - забезпечення (при необхідності) гарантів анонімності для респондентів - добре організований інструктаж інтерв’юерів і ефективний контроль їхньої роботи тощо - добір інтерв’юерів відповідно до встановлених вимог. При вивченні кон’юнктури використовують статистичні методи: - метод багатокрокового регресивного аналізу - метод сегментної регресії та головних компонентів. В наступний час використовується методика вивчення та прогнозування кон’юнктури, яка включає 4 основних етапи: - визначення об’єкта вивчення - збирання інформації - аналіз кон’юнктури - прогнозування розвитку кон’юнктури
На 1 етапі – визначення об’єкту вивчення – вибирається сфера аналізу кон’юнктури. Це може бути кон’юнктура товарного ринку, групи держав, окремої держави, району, певного товару. На 2 етапі – збирання інформації – визначається коло показників кон’юнктури, джерела їх встановлення, створюється банк даних за основними показниками. 3 етап – аналіз кон’юнктури – містить в собі декілька кроків: а) формування часових рядів з відібраних показників на попередньому етапі. Часовий ряд описує послідовність змін показника у минулому та на сучасному періоді. Б) визначення ступеню та напрямку впливу кожного чинника в окремості. Тут можливо використання методів експертних оцінок, заснованих на використанні знань, досвіду та інтуїції фахівців, які займаються вивченням та прогнозування кон’юнктури. В) розгляд у сукупності та взаємозв’язку усіх відібраних чинників та встановити місце та роль кожного з них в формуванні кон’юнктури за досліджений період. Необхідно враховувати, що при вивченні товарної кон’юнктури значну роль грають чинники короткочасного характеру, які при аналізі загальногосподарської кон’юнктури практично непомітні. 4 етап – прогнозування кон’юнктури. Це остання стадія в дослідженні кон’юнктури, найбільш відповідальна та складна з точки зору практики. Прогноз є основою для стратегії та тактики підприємства, а його якість визначається в першу чергу тим, наскільки комплексно та глибоко проведені аналіз та оцінка чинників формування та розвитку кон’юнктури. Розробка прогнозу здійснюється у два етапи. 1) спочатку будується прогноз за основними чинниками. 2) Потім розробляється комплексний прогноз руху цін на ринку. Побудова прогнозу пов’язана з одержанням кількісних оцінок за окремими показниками на основі використання різних методів та прийомів. Читайте також:
|
||||||||
|