МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Питання ДЛЯ самоконтролю знаньПлан ТЕМА «Система стратегічних цілей діяльності ідприємства ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ ЗНАНЬ 1.
ЛЕКЦІЯ №
та фактори що її обумовлюють»
1. Сутність та порядок формування стратегічних цілей. 2. Класифікація цілей підприємства. 3. Класифікація можливих стратегій підприємства.
Діяльність підприємства на ринку спрямована на досягнення стратегічних цілей і тактичних завдань, котрі дозволять забезпечити високоефективну господарсько-фінансову діяльність, його виживання і конкурентноздатність. Під цілями розуміють якісні характеристики функціонування підприємства, на досягнення яких воно орієнтує свою діяльність. Стратегічні цілі мають ряд функціональних особливостей: По-перше, цілі – це суб'єктивне відображення об'єктивної суті підприємства, його функцій у суспільній системі. Вони відображають його зв'язок із зовнішнім середовищем. По-друге, цілі – це мотиви і стимули для кожної групи елементів, які складають підприємство як систему. По-третє, цілі – це основа побудови критеріїв оцінки діяльності підприємства, виникнення проблеми і прийняття рішень, а також формування організаційних структур і процесів. В економічній літературі розглядається два основних підходи щодо формування стратегічних цілей: - по-перше, моністичний (одноцільовий) підхід, що характеризується визначенням однієї основної мети підприємства; - по-друге, плюралістичний (багатоцільовий) підхід, що передбачає визначення декількох цілей підприємства, наявність системи цілей діяльності підприємства на ринку. І той, і інший підхід щодо формування стратегічних цілей підприємства не знімає актуальності питання про основну мету функціонування підприємства – тобто максимізація прибутку підприємства і благополуччя його акціонерів. Безліч цілей підприємства викликає необхідність їх класифікації: 1) У залежності від змісту і спрямованості цілей розрізняють: - економічні цілі - (зниження витрат, підвищення рентабельності, приріст капіталу, вихід на нові ринки і розширення ринків збуту і т.д.); - соціальні цілі - (утворення нових робочих місць, матеріальна підтримка малозабезпечених шарів населення, соціальна допомога робітникам і т.д.); - приватні цілі - (досягнення економічної влади, іміджу, збереження сімейних традицій і т.д.). 2) У залежності від функціональної сфери реалізації виділяють цілі: - маркетингові - (пошук нових ринків, підвищення долі торгової діяльності підприємства на ринку і т.д.); - фінансово-економічні - (зниження рівня витрат, підвищення суми прибутку від торгової діяльності, підвищення рівня рентабельності власного капіталу, зниження долі позикових засобів у структурі капіталу і т.д.); - інвестиційні - (будівництво і придбання нових магазинів і складських приміщень, реконструкція чи модернізація діючих магазинів, відновлення обладнання чи технічне переоснащення підприємства); - інноваційні - (упровадження нових технологій руху товарів, прогресивних методів продажу товарів, нових видів товарних послуг покупцям і т.д.); - організаційні - (упровадження новоі організаційної структури управління нових форм організації праці торгово-оперативного персоналу та ін.). 3) У залежності від ступеня досягнення цілі розділяють: - необхідні (одночасно життєво необхідним є одержання мінімального прибутку); - бажані (загальною бажаною метою діяльності кожного підприємства є максимізація прибутку). 4) У залежності від тимчасового фактору визначають: - перспективні; - поточні. 5) Стосовно основної мети підприємства визначають: - кінцеві; - проміжні.(Наприклад, якщо основною метою підприємства є збереження і зміцнення його позицій на ринку, то її досягненню сприяють проміжні цілі: - розширення асортименту товарів; - реконструктуризация підприємства і раціоналізація торгових площей; - залучення додаткових матеріальних ресурсів і вкладення капіталу та ін.,), а якщо основною кінцевою метою вважати стабілізацію обсягів товаробігу, то проміжними цілями буде: - відновлення асортименту товарів; - підвищення їх конкурентноздатності; - залучення додаткових покупців та ін. 6) У залежності від характеру оцінки розрізняють: - кількісні; - якісні цілі діяльності підприємства (характеризуються абсолютними і відносними показниками). 7) У залежності від ступеня впливу зовнішніх факторів на функціонування діяльності підприємства виділяють цілі: - обумовлені змінами зовнішнього середовища (інфляція, зміна податкової політики держави, зміна попиту споживачів); - цілі, не пов' язані із змінами зовнішнього середовища. 8) У залежності від складу і характеру інтересів, що відбиваються, розрізняють цілі підприємства - як суб'єкта ринкових відносин (обсяг отриманого прибутку); - як суб'єкта суспільства – тобто задоволення потреб (відповідність обсягу і структури пропозиції обсягу і структурі споживчого попиту).
У процесі обґрунтування перспектив, на які спрямоване функціонування підприємства можуть формуватися різноманітні типи стратегічного розвитку, які можна класифікувати за наступними ознаками: 1). У залежності від масштабу розробки: - загальна (генеральна), що являє собою процес розробки більш узагальнюючих концептуальних основ подальшого розвитку підприємства; - допоміжна, в ході, якої позначаються методи і програми, необхідні для досягнення основної стратегічної мети підприємства. 2). У залежності від напрямку діяльності: - маркетингова; - виробнича (операційна); - фінансова; - інвестиційна; - стратегія здійснення других напрямів і видів діяльності. 3). У залежності від видів ресурсів: - стратегія формування і використання трудових ресурсів; - стратегія формування і використання матеріально-технічної бази; - стратегія формування власного капіталу; - стратегія залучення позикового капіталу; - стратегія формування других ресурсів. 4). У залежності від функціонального принципу: - стратегія товарної діяльності; - стратегія взаємодії з ринками ресурсів; - стратегія управління доходами, витратами і прибутком; - стратегія стимулювання персоналу. - стратегія інвестиційної діяльності; - стратегія запобігання банкрутству; - стратегія управління активами; - інші функціональні стратегії. 5). У залежності від термінів реалізації стратегії: - короткострокові (до року); - середньострокові (на 3-5 років); - довгострокові. 6). У залежності від темпів розвитку: - стратегія скорочення масштабів діяльності; - стратегія збереження положення; - стратегія обмеженого росту; - стратегія прискореного росту. 7). У залежності від способів забезпечення розвитку: - стратегія комбінування (щодо різних напрямів діяльності, видів ресурсів можуть використовуватися різні стратегічні моделі розвитку); - стратегія диверсификаційного розвитку (за рахунок диверсифікованості дія-льності й освоєння нових ринків збуту); - стратегія інтегрованого розвитку (за рахунок утворення нових структурних підрозділів, розвитку нових видів діяльності, застосування різноманітних форм інтеграції зі своїми контрагентами); - стратегія концентрованого розвитку (забезпечується за рахунок вдосконалення діяльності у межах освоєного ринку функціонування). 8). У залежності від стадії життєвого циклу підприємства: - стратегія на стадії "народження"; - стратегія на стадії "дитинство"; - стратегія на стадії "юність"; - стратегія на стадії "рання зрілість"; - стратегія на стадії "повна зрілість"; - стратегія на стадії "старіння". Формування стратегії розвитку торговельного підприємства є складним творчим процесом, який потребує високої кваліфікації та обізнанності виконавців. Обгрунтованність розробки стратегії залежить від об’єктивних факторів (наявність необхідної інформації стосовно зовнішнього оточення, кон’юнктури ринків, з якими співпрацює підприємство, конкурентного статусу підприємства, ефективності його господарювання та ін.) та суб’єктивних факторів (знань, умінь та навичок виконавців – команди менеджерів вищого рівня керивництва, їх “чуття” ринку та змін, що очікуються). Розробка стратегії опирається на такі принципи: - орієнтація на довгострокові глобальні цілі підприємства як господарчої системи та та економічні інтереси його власників. - багатоваріантність можливих напрямків розвитку, яка обумовлена динамічнистю зовнішнього середовища діяльності підприємства. - безперервність розробки стратегії, постійна адаптація змін у внутрішньому та зовнішньому середовищі. - комплексність розробки стратегії, узгодженість стратегічних рішень за окремими напрямками діяльності підприємства, видами ресурсів, функціями тощо.
Література: 1. Розкрити сутність стратегічних цілей. 2. Перелічить функціональні особливості стратегічних цілей. 3. Дати характеристику підходів, що використовуються при формуванні стратегічних цілей. 4. Охарактеризувати класифікацію цілей підприємства. 5. Охарактеризувати класифікацію можливих стратегій підприємства. 6. Дати характеристику способам забезпечення розвитку.
Основні етапи (структурно-логічна схема) процесу формування стратегії розвитку торговельного підприємства
Читайте також:
|
||||||||
|