Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання ДЛЯ самоконтролю знань

План

ТЕМА «Організація планування господарсько-фінансової

Т е с т и

1) В економічній літературі розглядається два основних підходи щодо формування стратегічних цілей:

а) моністичний і одноцільовий;

б) моністичний і плюралістичний;

в) плюралістичний і багатоцільовий.

2) Основна мета функціонування підприємства:

а) максимізація прибутку підприємства і благополуччя його акціонерів;

б) збільшення обсягів реалізації товарів і задоволення попиту покупців;

в) збільшення обсягу доходу підприємства з метою підвищення заробітної

плати працівників.

3) У залежності від змісту і спрямованості цілей розрізняють:

а) економічні цілі;

б) маркетингові цілі;

в) інноваційні цілі.

4) Цілі поділяються на необхідні та бажані:

а) у залежності від характеру оцінки;

б) у залежності від тимчасового фактору;

в) у залежності від ступеня досягнення.

5) Сутність економічних цілей полягає у:

а) утворенні нових робочих місць, соціальна допомога робітникам;

б) зниженні витрат, підвищені рентабельності, прирості капіталу;

в) досягненні економічної влади, іміджу.

6) Утворення нових робоч. місць, матеріал. підтримка малозабезпеч. населення це:

а) економічні цілі ;

б) соціальні цілі ;

в) приватні цілі.

7) У залежності від функціональної сфери реалізації виділяють цілі:

а) маркетингові цілі;

б) необхідні цілі;

в) перспективні цілі.

8) Упровадження нових технологій, прогресивних методів продажу товарів, нових видів товарних послуг – це:

а) організаційні цілі ;

б) фінансово-економічні цілі;

в) інноваційні цілі.

9) До об’єктивних факторів обґрунтованості розробки стратегії відносяться:

а) наявність необхідної інформації стосовно зовнішнього оточення;

б) знання, уміння та навички виконавців;

в) рівень підготовки менеджерів вищого керівництва.

10) До суб’єктивних факторів обґрунтованості розробки стратегії відносяться:

а) кон’юнктура ринків з якими співпрацює підприємство;

б) конкурентний статус підприємства;

в) знання уміння та навички менеджерів підприємства.

ЛЕКЦІЯ №

 

діяльності підприємства»

1. Сутність, основні завдання тактичного планування.

2. Основні принципи здійснення тактичного планування.

3. Склад та взаємозв'язок розділів плану економічного та соціального розвитку підприємства.

 

Успішна реалізація обраної стратегії діяльності підприємства залежить від обґрунтованості розробки тактичних планів, що визначають хід, засоби і методи реалізації стратегії на більш короткий часовий період.

Під тактичним (оперативним) плануванням господарсько-фінансової діяльності підприємства розуміють процес, що дозволяє керівництву даного підприємства здійснювати зв'язок і конкретизацію заходів щодо реалізації обраної стратегії розвитку підприємства.

Найвища мета тактичного планування полягає в тому, щоб опанувати інструментом досягнення стратегічних цілей діяльності підприємства.

Основними завданнями тактичного планування є:

- узгодження системи цілей підприємства за окремими напрямками його діяльності з головною (стратегічною) метою. та їх кількісне визначення;

- своєчасне визначення засобів, альтернатив, шансів та ризику досягнення поставлених цілей;

- рання діагностика проблемних ситуацій та розробка системи заходів щодо їх профілактики і попередження;

- координація діяльності окремих організаційних структур підприємства;

- інформування і мотивація персоналу стосовно діяльності підприємства з кожного напрямку роботи;

- визначення параметрів контролю за діяльністю підприємства.

Результатом здійснення тактичного планування є розробка плану або системи планів, у яких відображаються завдання щодо економічного та соціального розвитку підприємства (вони визначені у виді конкретних показників, що відображають кількісні і якісні характеристики підприємства: його цілі, ресурси, що використовуються, та отримані результати).

Основними принципами здійснення тактичного планування є:

- орієнтація на обрану стратегію та створення умов для її реалізації;

- комплексний, системний підхід до управлінняня економічними процесами;

- творчий підхід до рішення проблем;

- розуміння зв'язку підприємства із зовнішнім середовищем його функціонування;

- динамічність, готовність до змін;

- необхідність прийняття рішень в умовах неповної інформації;

- розробка різних альтернатив та вибір найбільш ефективної.

Тактичні плани підприємства розрізняються за рядом ознак:

- за періодом часу (довгострокові, середньострокові, короткострокові, оперативні);

- за ієрархією управлінняня (у цілому по підприємству, по структурних підрозділах, робочим місцям);

- за функціональними напрямками діяльності (план закупівлі товарів, зберігання товарів, план товарообігу, план товарного забезпечення (чи план забезпечення ресурсами), план фінансування, інвестування і т.д.).

Усі види діяльності взаємозалежні між собою, доповнюють та конкретизують

один одного, забезпечуючи поетапне наближення до обраної мети.

Комплексний план економічного і соціального розвитку торгового

підприємства складається з наступних взаємозалежних розділів:

План товарообігу підприємства. Центральний розділ плану, складає основу для розробки багатьох інших планових показників. У ньому, відповідно до розробленої стратегії діяльності, установлюються планові завдання щодо обсягу товарообігу, визначається йогосклад та асортиментна структура.

План формування товарних запасів. Розроблений на основі плану товарообігу підприємства, визначає розмір і рівень (у днях обігу) товарних запасів, необхідних підприємству для здійснення безперебійної реалізації товарів.

План товарного забезпечення обігу (закупівлі товарів). Визначається загальний обсяг і асортиментна структура закупівлі товарних ресурсів, необхідних для забезпечення виконання позапланового обсягу товарообігу та формування необхідних товарних запасів. Плановий обсяг закупівель диференціюється щодо окремих постачальників, термінів, формам проведення закупівель

План по праці. Поєднує планові розрахунки пов'язані з: визначенням потреби підприємства у персоналі в цілому та щодо окремих категорій; плануванням підготовки, підвищенням кваліфікації та підбору кадрів; обґрунтуванням форм і систем оплати праці, формуванням штатного розкладу, розрахунком окладів, ставок, розцінок; розробкою загального фонду заробітної плати і фонду споживання підприємства. У цей же розділ плану включають заходи щодо підвищення продуктивності праці робітників підприємства.

План формування і розвитку матеріально-технічної бази підприємства. Узагальнюються розрахунки, пов'язані з визначенням необхідного обсягу і складу основних фондів підприємства: розробки заходів щодо розширення і реконструкції підприємства, запровадження в дію нових основних фондів (проекти реальних інвестицій), а також визначаються напрямки і характер використання тимчасово вільних приміщень підприємства, інших основних фондів, узагальнюються заходи щодо підвищення ефективності використання матеріально-технічної бази підприємства.

План поточних витрат підприємства. Розробляється щодо окремих видів діяльності і поєднує планові розрахунки по обґрунтуванню норм окремих видів витрат, їх загального обсягу в цілому по підприємству і по окремим структурним підрозділам. Особлива увага приділяється обґрунтуванню планової величини і складу витрат пов'язаних з реалізацією товарів.

План доходів підприємства. Дозволяє визначити загальний обсяг, структуру і терміни одержання доходів щодо окремих видів діяльності підприємства, джерела одержання доходів; обґрунтувати стратегію формування рівня торгових надбавок щодо окремих видів товарів чи товарним комплексам.

План одержання і використання прибутку. Розробляється на підставі двох попередніх розділів. Містить у собі план отримання прибутку в цілому по підприємству і по видах його діяльності, а також план розподілу прибутку щодо окремих напрямків його використання. Інформація даного розділу плану дозволяє оцінити рівень рентабельності діяльності підприємства, а також розмір прибутку, що залишається в його розпорядженні для рішення задач, які стоять перед підприємством, щодо виробничого та соціального розвитку.

Фінансовий план підприємства. Він поєднує:

- план утворення і використання фінансових ресурсів (узагальнює обсяги і терміни одержання власних та позикових фінансових ресурсів, визначає обсяги фінансування окремих видів діяльності і заходи щодо подальшого розвитку підприємства).

- план руху коштів (розробляється з метою контролю за станом поточної платоспроможності підприємства, узагальнює планові показники і терміни надходження та витрати коштів; визначає достатність резерву коштів (їх залишок на розрахунковому рахунку) для фінансування діяльності підприємства у випадку коливання обсягів надходження коштів, здійснення непередбачених витрат).

- план залучення позикових джерел фінансування (визначає обсяги, терміни і форми одержання позикових ресурсів).

- балансовий план (узагальнює проведені вище розрахунки та оцінює розміри, склад, структуру активів (майна) і пасивів (джерел коштів) на кінець планового періоду, дозволяє оцінити фінансову стійкість підприємства, рентабельність власного капіталу, ділову активність (оборотність коштів) підприємства на плановий період).

План соціального розвитку колективу. Узагальнюються намічені заходи щодо удосконалення соціально-демографічної структури колективу, поліпшення умов і охорони праці, удосконалення медичного обслуговування та житлових умов, фінансування соціальних програм.

Обґрунтування і розрахунок показників плану господарсько-фінансової діяльності підприємства здійснюються шляхом використання різних методів планування.

 

 

Література: Мазаракі А.А. Економіка торговельного підприємства, с. 82-93.

 

 

1. Розкрийте сутність тактичного планування.

2. Охарактеризуйте основні завдання тактичного планування.

3. Сформулюйте найвищу мету тактичного планування.

4. Дайте характеристику основним принципам здійснення тактичного планування.

5. Охарактеризуйте кожен розділ комплексного плану економічного і соціального розвитку підприємства.

 


Читайте також:

  1. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  2. III. Актуалізація набутих знань
  3. III. Контроль знань
  4. IV. Закріплення й узагальнення знань
  5. IV. Питання самоконтролю.
  6. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  7. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  8. V. Закріплення знань
  9. V. Засвоєння знань
  10. V. Питання для самоконтолю
  11. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  12. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок




Переглядів: 416

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання ДЛЯ самоконтролю знань | Т е с т и

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.