МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Хід урокуПлан-конспект уроку з предмету «Образотворче мистецтво»
7 клас
Тема уроку: Мистецтво дизайну. Дизайн посуду.
Мета уроку: Розширити знання про поняття «дизайн»; ознайомити з історією розвитку дизайну, посуду, творами та технікою виконання петриківського розпису.
Удосконалювати навички та вміння виконання петриківського розпису: окремих елементів та творення нескладних композицій; розвивати окомір, уявлення, образне мислення, враховуючи основні композиційні прийомі: формат, пропорції, ритм, колір.
Виховувати інтерес до сучасного дизайну, виявити зв’язок між формами рослинного походження, їх вплив на сучасний дизайн та використання у мистецтві розпису посуду, також виховати любов до народного мистецтва, бережливе ставлення до природи, активізувати творчий процес.
Обладнання: альбом, гуаш, пензлі, зразки витворів традиційних художніх ремесел різних народів і регіонів України, таблиця виконання окремих мазків петриківського розпису, роздатковий матеріал із зразками нескладних композицій у техніці петриківського розпису.
Витвори, що інтегрують навчальний процес: українські народні пісні.
Методи: бесіда, розповідь, спостереження, метод емоційного впливу, порівняння.
Тип уроку: комбінований.
Мистецтво - це те, що зберігає націю, воно передає її звичаї, характер нащадкам 1. Організація класу. Привітання, перевірка готовності до уроку.
2. Актуалізація опорних знань. Бесіда: - Хто може мені сказати що таке «дизайн?» - Які предмети з посуду є у вас вдома? - Які види розписів вам знайомі або ви чули про якісь? - Назвіть характерні особливості розписів посуду? - 3. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: -Людині притаманне прагнення до краси, тому ми намагаємося оточити себе не лише корисними, але й красивими речами. Предмети, яких торкнулась рука художника, стають витвором мистецтва – галузі художнього освоєння предметного світу. Такий предмет уже цінується не лише за те, що він корисний, але й за майстерність прикрашати.
4. Повідомлення теми уроку.
Вчитель: -На уроці ми поширимо знання про мистецтво дизайну, дізнаємося про деякі секрети створення посуду та національного петриківського розпису.
5. Вивчення нового матеріалу.
Мистецтво дизайну – одна з найважливіших сфер сучасної художньої культури. Це специфічна форма художнього відображення й пізнання світу. Методи дизайну поєднують споживацькі та естетичні якості предметів і об'єктів, призначених для безпосереднього використання людиною, з їх оптимального структурою, технологією виготовлення, активно впливають на вирішення таких проблем як функціонування виробництва й споживання, комфортне існування людей у предметному світі, відображає матеріальну й духовну діяльність людини, політичні, економічні, соціальні та науково-технічні умови цієї діяльності. Інформація про предмет впливає на зір, емоції, дає можливість конкретно сприйняти якості предмету. У наш динамічний час виникла об’єктивна можливість використання елементів живої природи в штучно створених технічних формах. Тепер відоме найістотніше – закони формоутворення, таємниці самоконструювання живого світу. Причинами особливої уваги дизайнерів до законів формоутворення в живій природі є художнє конструювання як особливий вид мистецтва, що має безпосередній зв’язок із матеріальним виробництвом, перед яким, по-перше, завжди була проблема економії матеріалів, сили та часу в виробництві, а по-друге – завдання досягнення оптимальних зручностей та естетичної цінності речі. Якщо предмети дизайну випускають мільйонними тиражами, то декоративні вироби – десятками, а то й одиницями. У них художник виявляє, перш за все, свій смак. Але крім цього, у них відображаються матеріальні та духовні інтереси людей певної історичної епохи. В основі розпису посуду завжди існує певна система чи орнамент. У кожного народу є свої промисли, обумовлені кліматичними умовами, оточуючою природою, традиціями. Особливе місце у декоративно-ужитковому мистецтві України належить розпису. Початок свого розвитку петриківський розпис (село Петриківка, Дніпропетровська область) бере з настінного малювання, яке було поширене в Україні з давніх часів. Здебільшого декоративна композиція виконувалась з уяви без попередніх начерків, тому це вимагало достатньої вправності, чіткості ліній, їх плавності, гармонії й симетрії. Окремі майстри, які володіли досконалою технікою та наділені художнім смаком, були у великій пошані, отримували замовлення й запрошувалися до інших сіл. Звичайно, технічна досконалість досягалася практикою. Традиції петриківського розпису передаються із покоління в покоління. Такі відомі майстри, як Ф.Панко,Н. Білокон, К.Білокур, Г.Пата, родина Вакуленко, створили безліч яскравих зразків декоративного розпису.
Читайте також:
|
||||||||
|