Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Хід уроку

План-конспект уроку з предмету

«Образотворче мистецтво»

 

7 клас

 

 

Тема уроку: Мистецтво дизайну. Дизайн посуду.

 

 

Мета уроку: Розширити знання про поняття «дизайн»; ознайомити з історією розвитку дизайну, посуду, творами та технікою виконання петриківського розпису.

 

Удосконалювати навички та вміння виконання петриківського розпису: окремих елементів та творення нескладних композицій; розвивати окомір, уявлення, образне мислення, враховуючи основні композиційні прийомі: формат, пропорції, ритм, колір.

 

Виховувати інтерес до сучасного дизайну, виявити зв’язок між формами рослинного походження, їх вплив на сучасний дизайн та використання у мистецтві розпису посуду, також виховати любов до народного мистецтва, бережливе ставлення до природи, активізувати творчий процес.

 

Обладнання: альбом, гуаш, пензлі, зразки витворів традиційних художніх ремесел різних народів і регіонів України, таблиця виконання окремих мазків петриківського розпису, роздатковий матеріал із зразками нескладних композицій у техніці петриківського розпису.

 

Витвори, що інтегрують навчальний процес: українські народні пісні.

 

 

Методи: бесіда, розповідь, спостереження, метод емоційного впливу, порівняння.

 

 

Тип уроку: комбінований.

 

 

Мистецтво - це те,

що зберігає націю,

воно передає її звичаї,

характер нащадкам

1. Організація класу.

Привітання, перевірка готовності до уроку.

 

2. Актуалізація опорних знань.

Бесіда:

- Хто може мені сказати що таке «дизайн?»

- Які предмети з посуду є у вас вдома?

- Які види розписів вам знайомі або ви чули про якісь?

- Назвіть характерні особливості розписів посуду?

-

3. Мотивація навчальної діяльності.

 

Вчитель:

-Людині притаманне прагнення до краси, тому ми намагаємося оточити себе не лише корисними, але й красивими речами. Предмети, яких торкнулась рука художника, стають витвором мистецтва – галузі художнього освоєння предметного світу. Такий предмет уже цінується не лише за те, що він корисний, але й за майстерність прикрашати.

 

4. Повідомлення теми уроку.

 

Вчитель:

-На уроці ми поширимо знання про мистецтво дизайну, дізнаємося про деякі секрети створення посуду та національного петриківського розпису.

 

5. Вивчення нового матеріалу.

 

Мистецтво дизайну – одна з найважливіших сфер сучасної художньої культури. Це специфічна форма художнього відображення й пізнання світу. Методи дизайну поєднують споживацькі та естетичні якості предметів і об'єктів, призначених для безпосереднього використання людиною, з їх оптимального структурою, технологією виготовлення, активно впливають на вирішення таких проблем як функціонування виробництва й споживання, комфортне існування людей у предметному світі, відображає матеріальну й духовну діяльність людини, політичні, економічні, соціальні та науково-технічні умови цієї діяльності. Інформація про предмет впливає на зір, емоції, дає можливість конкретно сприйняти якості предмету.

У наш динамічний час виникла об’єктивна можливість використання елементів живої природи в штучно створених технічних формах. Тепер відоме найістотніше – закони формоутворення, таємниці самоконструювання живого світу. Причинами особливої уваги дизайнерів до законів формоутворення в живій природі є художнє конструювання як особливий вид мистецтва, що має безпосередній зв’язок із матеріальним виробництвом, перед яким, по-перше, завжди була проблема економії матеріалів, сили та часу в виробництві, а по-друге – завдання досягнення оптимальних зручностей та естетичної цінності речі.

Якщо предмети дизайну випускають мільйонними тиражами, то декоративні вироби – десятками, а то й одиницями. У них художник виявляє, перш за все, свій смак. Але крім цього, у них відображаються матеріальні та духовні інтереси людей певної історичної епохи.

В основі розпису посуду завжди існує певна система чи орнамент.

У кожного народу є свої промисли, обумовлені кліматичними умовами, оточуючою природою, традиціями. Особливе місце у декоративно-ужитковому мистецтві України належить розпису. Початок свого розвитку петриківський розпис (село Петриківка, Дніпропетровська область) бере з настінного малювання, яке було поширене в Україні з давніх часів.

Здебільшого декоративна композиція виконувалась з уяви без попередніх начерків, тому це вимагало достатньої вправності, чіткості ліній, їх плавності, гармонії й симетрії. Окремі майстри, які володіли досконалою технікою та наділені художнім смаком, були у великій пошані, отримували замовлення й запрошувалися до інших сіл. Звичайно, технічна досконалість досягалася практикою.

Традиції петриківського розпису передаються із покоління в покоління. Такі відомі майстри, як Ф.Панко,Н. Білокон, К.Білокур, Г.Пата, родина Вакуленко, створили безліч яскравих зразків декоративного розпису.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Підсумок уроку
  3. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. VII. Підсумки уроку
  6. VIІ. Підсумок уроку
  7. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  8. Аналіз та оцінка проведеного уроку
  9. Вимоги до проведення сучасного уроку
  10. Вимоги до уроку
  11. Додатковий матеріал до уроку
  12. Додаток №1 до уроку 19




Переглядів: 858

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
З фізичної культури для учнів 9-Г класу | Перегляд репродукцій.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.092 сек.