Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Робота в парах.

ЗАНЯТТЯ № 1.

ТЕМА : Стилістичні засобо лексикології та фразеології.

ЗМІСТ.

1. Слово і його лексичне значення.

2. Синоніми. Антоніми. Омоніми. Пароніми.

3. Основні групи фразеологізмів.

 

Актуалізація опорних знань студентів :

-Що ви пам’ятаєте про лексикологію з курсу попередніх років навчання ?

-Що таке слово? Яку роль воно виконує ?

- Що таке лексичне значення слова?

- Чим різниться пряме значення слова від переносного?

-Які види словників ви знаєте, використовуєте в процесі навчання ?

 

1.1. Теоретична довідка .

Лексико слів

 

ЛОГІЯ – лексичне значення і вживання

Фразеофразеологізмів

 

Лексика– словниковий склад мови.

Лексикологія– розділ мовознавства , в якому визначається словниковий склад мови.

Слово- оформлена за законами певної мови неподільна на менші єдності мовна одиниця, що складається зі звука чи комплексу звуків і називає предмети, явища , їх ознаки , або вказує на них, виражає відношення між ними чи емоційно-вольові прояви.

Стилістика – наука, що вивчає функціональні стилі мови.

Слова бувають повнозначні й неповнозначні. Повнозначні слова можуть бути однозначнимита багатозначними.

Пряме значення слова – первинне, що є природною назвою предмета , явища, ознаки тощо.

Переносне значення слова – вторинне значення , пов’язане з первинним відношенням подібності; зрозуміле в контексті, має стилістичне чи емоційно- експресивне навантаження.

 

Доповідь студента – „мовознавця.”

 

( додаток №1)

 

 

Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу.

Робота за варіантами.

Складіть по 3 речення зі словами , щоб простежувалося їх лексичне значення.

Варіант І : пакет.

ВаріантІІ: квартал.

ВаріантІІІ: староста.

 

 

Визначте в кожному рядку з-поміж багатозначних однозначне слово. При потребі скористайтеся словником. Поясніть свій вибір . Назвіть або визначте зі словника тлумачення багатозначних слів.

1. Крислатий, осоння (місце, освітлене сонцем), корінь.

2. Дивак, топтати, розрахунок.

3. Голова, гарячий, картатий (чотирикутний візерунок яскравого кольору, різнобарвний)

4. Прізвище, крило, карта.

5. Зірка , година, вирій.

6. Нудити, обжинки, серія.

 

 

Самостійна робота по варіантам.

Перепишіть речення . Виправте помилки в слововживанні.

1. Будь ласка, додержуйтесь регламенту. 2. Керівництво нашого підприємства рахує , що таке співробітництво не є взаємовигідним. 3. У засіданні приймали участь представники вищестоящих організацій. 4. Не дивлячись на дещо плутаний виклад матеріалу , було зрозуміло, що проведено велику попередню роботу й проект заслуговує на увагу інвесторів.

5. В обов’язки секретарші входить ведення документації. 6. На презентацію

було запрошено критиків, громадських діячів, представників ділових кругів.

7. На жаль, наші з вами думки не співпадають.

 

2.1. Теоретична довідка .

 

Виділяють такі види синонімів :

* семантичні – різняться відтінками в значенні;

* стилістичні -різняться емоційно- експресивним забарвленням;

* семантико – стилістичні – різняться за смислом і емоційним забарвленням;

* контекстуальні – є синоніми в контексті.

Перифраз – мовний зворот, який уживається замість звичайної назви певного об’єкта й полягає в різних формах опису його істотнихі характерних ознак.

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. Практична робота.
  3. VI. Домашня робота.
  4. VI. Практична робота .
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота.
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 634

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАНЯТТЯ № 12 | Завдання 3.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.