Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Хід уроку

 

1. Організаційна частина (3 хв.)

Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх наявності. Організація та перевірка готовності учнів до роботи, наявність спецодягу, створення позитивної емоційної атмосфери.

2. Оголошення теми, мети і завдань уроку (2 хв.)

Тема нашого уроку сьогодні: Виготовлення виробу з кількох деталей об’ємної форми: клейове і шкантове з’єднання деталей об’ємної форми, шліфування (відкриваємо зошити і записуємо). На сьогоднішніх двох уроках я перевірю ваші знання з минулих тем. Ми напишемо коротку самостійну роботу за 10-15 хвилин з таких тем, як розмічання заготовок і отворів на них, пиляння, стругання, обпилювання і свердління. Розглянемо новий матеріал. Я допоможу вам згадати, які види з’єднань дерев’яних деталей існують і відповідно поглибимо знання з деяких цих з’єднань. Друге заняття, як звичайно, буде практичною частиною, тобто перейдемо, безпосередньо до виготовлення виробу. Завдання ваше сьогодні полягає у намаганні доробити свою полицю. А саме, якщо хтось не встиг розмітити і просвердлити отвори, то вони саме з цього і розпочнуть свою роботу. Тільки тоді можна переходити до виготовлення шкантів і з’єднання всіх деталей.

3. Перевірка домашнього завдання (самостійна робота) (10-15 хв.)

А зараз я роздам вам листочки на яких ви будете писати відповіді і картки. У кожного свій варіант питань. На листочку ви пишете своє прізвище, ім’я та по батькові і номер варіанту. На цю самостійну роботу у вас є 10 хвилин, тому, як бачите часу небагато. Але його буде достатньо, щоб відповісти на всі 5 питань, які там є. Час вже пішов.

4. Подання нового матеріалу (12 хв.)

Добре перейдемо до розгляду нового матеріалу. Хто пам’ятає які ж з’єднання дерев’яних деталей існують, або за допомогою чого?

Якщо не пам’ятаєте, то я нагадаю. Дерев’яні деталі з’єднують за допомогою цвяхів, шурупів, клею, шкантами і шипами. (Запишіть) Зрозуміло, що кожне з’єднання виконується по своєму. Цвяхи ми забиваємо молотком. Шурупи вкручуємо відверткою або механічною дреллю. Але давайте зараз розглянемо більш конкретніше саме з’єднання за допомогою клею і шкантів. Пишемо: Для склеювання деталей виробу на деревообробних підприємствах в основному застосовують синтетичні клеї. Вони водостійкі забезпечують підвищену міцність клейових з’єднань, швидко тверднуть (30…50 секунд при нагріванні до температури 1000) У навчальних майстернях застосовують синтетичний клей ПВА. Поверхні, які склеюють, очищають відпилу і бруду. Клейовий розчин наносять щітками або валиками, щільно притискають деталі одна до одної і стискають струбциною. Давайте запишемо найпоширеніші види клеїв: столярні, синтетичні, міздрові. В нашому випадку ми будемо промазувати шканти клеєм ПВА (синтетичним) і киянкою забивати їх у отвори заготовок. Ось такі шканти нам потрібно виготовити (показати). Пишемо далі: Шканти – дерев’яні чопочки, які проходять наскрізь одної заготовки і входять в іншу. Щоб вирізати шкант треба використати такі інструменти, як рубанок (або ніж), рашпіль, напилок, ножівка.

5. Вступний інструктаж (12 хв.)

Зараз я покажу яким чином треба робити шканти, а ви уважно дивіться і слухайте. Беремо дерев’яну заготовку для шкантів, рубанок, рашпіль, напилок і ножівку, а також лінійку і олівець. Закріплюємо заготовку в лещатах між ребрами (гранями). Спочатку обережно легкими рухами знімаємо рубанком зайвий шар деревини з граней. Заготовку можна затискати так, щоб вам було зручно її обробляти але з дотриманням правил безпеки. Ви повинні пам’ятати, що не можна заважати іншим за сусідніми робочими місцями. Потім коли ви обробили її рубанком. Беремо рашпіль а потім тільки напилок а не навпаки. Коли ви округлили заготовку до потрібного діаметру (а у нас це 8 мм), розмічаєте лінійкою і олівцем потрібну довжину (40 мм) і відпилюєте шкант. Пиляти треба повільно, обережно, не сильно давлячи на ножівку, щоб не зламати заготовку і відпиляти її по лінії розмітки. Одразу нагадаю, що при пиляння лінія розмітки повинна залишатися на шканті, а не на іншій довгій частині деталі.

Потім приміряєте шкант до отвору. Найправильнішим буде, якщо шкант буде важко входити в отвір. Тоді коли ми поміряли наносимо шар клею в отвір і на шкант, забиваємо його киянкою. Зайву частину можна обрізати, якщо вона довга, а можна і обпиляти (тобто зняти напилком).

Хто ще не встиг просвердлити всі отвори. Саме з цієї роботи і разпочне. Ось наш коловорот, ось наш свердлильний верстат, свердло. Все є. Хочу нагадати про процес свердління і техніку безпеки.

Перед свердлінням розмічають центри отворів і накалують їх цвяхом. В процесі свердління коловоротом:

1. СВЕРДЛО ПРИ СВЕРДЛІННІ ТРЕБА МІЦНО І БЕЗ ПЕРЕКОСІВ

ЗАТИСНУТИ В ПАТРОНІ.

2. НЕ МОЖНА ТРИМАТИ КОЛОВОРОТ СВЕРДЛОМ ДО СЕБЕ.

3. НАПОЧАТКУ СВЕРДЛІННЯ І В КІНЦІ РОБЛЯТЬ МАЛІ ОБЕРТИ.

4. У КІНЦІ СВЕРДЛІННЯ ТРЕБА ЗМЕНШУВАТИ НАТИСК НА ІНСТРУМЕНТ І ЗМЕНШУВАТИ ОБЕРТИ.

5. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ЧИСТИТИ ОТВІР ВІД СТРУЖКИ ПАЛЬЦЯМИ.

ЩОДО ВЕРТИКАЛЬНО-СВЕРДЛИЛЬНОГО ОДРАЗУ ПОПЕРЕДЖУЮ ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ:

1. ЗАТИСКАТИ ТРЕБА ЯК НАЙМЕНШЕ З ДВОХ БОКІВ.

2. ПЕРЕД ВМИКАННЯМ ВЕРСТАТА ОБОВ’ЯЗКОВО ОПУСТИТИ ЗАХИСНИЙ ЕКРАН.

3. НАДІЙНО ТРИМАЄМО ЗАГОТОВКУ РУКАМИ.

4. НЕ КЛАСТИ НА СТІЛ ВЕРСТАТА ІНСТРУМЕНТИ І ЗАЙВІ ПРЕДМЕТИ.

5. ПІД ЧАС ОБЕРТАННЯ ШПИНДЕЛЯ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ: ЧИСТИТИ ВЕРСТАТ, ДОТОРКУВАТИСЬ РУКОЮ ДО СВЕРДЛА АБО ПАТРОНА, ГАЛЬМУВАТИ ПАТРОН, ВІДХОДИТИ ВІД ВЕРСТАТА НЕ ВИМКНУВШИ ЙОГО.

ОБОВ’ЯЗКОВО ТРЕБА ЗНАТИ:

1. НАТИСКУВАТИ НА РУКОЯТКУ ШТУРВАЛА ТРЕБА ПЛАВНО, БЕЗ РИВКІВ;

2. ЗАВЕРШУЮЧИ СВЕРДЛІННЯ НАСКРІЗНОГО ОТВОРУ, НЕ СЛІД СИЛЬНО НАТИСКУВАТИ НА ШТУРВАЛ.

3. ПРИ СВЕРДЛІННІ НАСКРІЗНИХ ОТВОРІВ В ЗАГОТОВЦІ ПІД НЕЇ РОБЛЯТЬ ПІДКЛАДКУ.

6. Самостійна практична робота і поточний інструктаж (35 хв.)

А) Самостійна робота учнів

1) Зміст роботи учнів (вправи чи виготовлення виробів за документацією і т.п.)

2) Форма організації праці учнів (індивідуальна, групова, фронтальна)

Б) Інструктаж вчителя

1) Форма проведення (індивідуальна, групова).

2) Зміст цільових обходів робочих місць учнів:

1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості виробів;

3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю;

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов і т.д.

3) Прийняття і оцінка робіт учнів.

В процесі роботи учнів у деяких виникають питання. Інструктаж проводиться в залежності від ситуації та роду запитань.

7. Заключний інструктаж і підведення підсумків (3 хв.)

1. Підведення підсумків практичної роботи;

2. Повідомлення оцінок за якість виробів кожного учня;

3. Визначення найкращої роботи з всіх учнів і демонстрування її;

4. Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків;

5. Загальна характеристика заняття.

8. Завдання для виконання вдома (2 хв.)

Вдома ви повторюєте матеріал, який я дав вам на запис в зошит на минулих уроках. Прочитати цю тему треба в підручнику.

9. Прибирання робочих місць і закінчення уроку (5 хв.)

А зараз всі прибирають робочі місця. Чергові … прибирають у класі. Всі останні можуть бути вільні.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Підсумок уроку
  3. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. VII. Підсумки уроку
  6. VIІ. Підсумок уроку
  7. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  8. Аналіз та оцінка проведеного уроку
  9. Вимоги до проведення сучасного уроку
  10. Вимоги до уроку
  11. Додатковий матеріал до уроку
  12. Додаток №1 до уроку 19




Переглядів: 587

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Повнота і несуперечність теорії L | Освоєння людьми теренів України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.