МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Хід уроку
1. Організаційна частина (3 хв.) Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх наявності. Організація та перевірка готовності учнів до роботи, наявність спецодягу, створення позитивної емоційної атмосфери. 2. Оголошення теми, мети і завдань уроку (2 хв.) Тема нашого уроку сьогодні: Виготовлення виробу з кількох деталей об’ємної форми: клейове і шкантове з’єднання деталей об’ємної форми, шліфування (відкриваємо зошити і записуємо). На сьогоднішніх двох уроках я перевірю ваші знання з минулих тем. Ми напишемо коротку самостійну роботу за 10-15 хвилин з таких тем, як розмічання заготовок і отворів на них, пиляння, стругання, обпилювання і свердління. Розглянемо новий матеріал. Я допоможу вам згадати, які види з’єднань дерев’яних деталей існують і відповідно поглибимо знання з деяких цих з’єднань. Друге заняття, як звичайно, буде практичною частиною, тобто перейдемо, безпосередньо до виготовлення виробу. Завдання ваше сьогодні полягає у намаганні доробити свою полицю. А саме, якщо хтось не встиг розмітити і просвердлити отвори, то вони саме з цього і розпочнуть свою роботу. Тільки тоді можна переходити до виготовлення шкантів і з’єднання всіх деталей. 3. Перевірка домашнього завдання (самостійна робота) (10-15 хв.) А зараз я роздам вам листочки на яких ви будете писати відповіді і картки. У кожного свій варіант питань. На листочку ви пишете своє прізвище, ім’я та по батькові і номер варіанту. На цю самостійну роботу у вас є 10 хвилин, тому, як бачите часу небагато. Але його буде достатньо, щоб відповісти на всі 5 питань, які там є. Час вже пішов. 4. Подання нового матеріалу (12 хв.) Добре перейдемо до розгляду нового матеріалу. Хто пам’ятає які ж з’єднання дерев’яних деталей існують, або за допомогою чого? Якщо не пам’ятаєте, то я нагадаю. Дерев’яні деталі з’єднують за допомогою цвяхів, шурупів, клею, шкантами і шипами. (Запишіть) Зрозуміло, що кожне з’єднання виконується по своєму. Цвяхи ми забиваємо молотком. Шурупи вкручуємо відверткою або механічною дреллю. Але давайте зараз розглянемо більш конкретніше саме з’єднання за допомогою клею і шкантів. Пишемо: Для склеювання деталей виробу на деревообробних підприємствах в основному застосовують синтетичні клеї. Вони водостійкі забезпечують підвищену міцність клейових з’єднань, швидко тверднуть (30…50 секунд при нагріванні до температури 1000) У навчальних майстернях застосовують синтетичний клей ПВА. Поверхні, які склеюють, очищають відпилу і бруду. Клейовий розчин наносять щітками або валиками, щільно притискають деталі одна до одної і стискають струбциною. Давайте запишемо найпоширеніші види клеїв: столярні, синтетичні, міздрові. В нашому випадку ми будемо промазувати шканти клеєм ПВА (синтетичним) і киянкою забивати їх у отвори заготовок. Ось такі шканти нам потрібно виготовити (показати). Пишемо далі: Шканти – дерев’яні чопочки, які проходять наскрізь одної заготовки і входять в іншу. Щоб вирізати шкант треба використати такі інструменти, як рубанок (або ніж), рашпіль, напилок, ножівка. 5. Вступний інструктаж (12 хв.) Зараз я покажу яким чином треба робити шканти, а ви уважно дивіться і слухайте. Беремо дерев’яну заготовку для шкантів, рубанок, рашпіль, напилок і ножівку, а також лінійку і олівець. Закріплюємо заготовку в лещатах між ребрами (гранями). Спочатку обережно легкими рухами знімаємо рубанком зайвий шар деревини з граней. Заготовку можна затискати так, щоб вам було зручно її обробляти але з дотриманням правил безпеки. Ви повинні пам’ятати, що не можна заважати іншим за сусідніми робочими місцями. Потім коли ви обробили її рубанком. Беремо рашпіль а потім тільки напилок а не навпаки. Коли ви округлили заготовку до потрібного діаметру (а у нас це 8 мм), розмічаєте лінійкою і олівцем потрібну довжину (40 мм) і відпилюєте шкант. Пиляти треба повільно, обережно, не сильно давлячи на ножівку, щоб не зламати заготовку і відпиляти її по лінії розмітки. Одразу нагадаю, що при пиляння лінія розмітки повинна залишатися на шканті, а не на іншій довгій частині деталі. Потім приміряєте шкант до отвору. Найправильнішим буде, якщо шкант буде важко входити в отвір. Тоді коли ми поміряли наносимо шар клею в отвір і на шкант, забиваємо його киянкою. Зайву частину можна обрізати, якщо вона довга, а можна і обпиляти (тобто зняти напилком). Хто ще не встиг просвердлити всі отвори. Саме з цієї роботи і разпочне. Ось наш коловорот, ось наш свердлильний верстат, свердло. Все є. Хочу нагадати про процес свердління і техніку безпеки. Перед свердлінням розмічають центри отворів і накалують їх цвяхом. В процесі свердління коловоротом: 1. СВЕРДЛО ПРИ СВЕРДЛІННІ ТРЕБА МІЦНО І БЕЗ ПЕРЕКОСІВ ЗАТИСНУТИ В ПАТРОНІ. 2. НЕ МОЖНА ТРИМАТИ КОЛОВОРОТ СВЕРДЛОМ ДО СЕБЕ. 3. НАПОЧАТКУ СВЕРДЛІННЯ І В КІНЦІ РОБЛЯТЬ МАЛІ ОБЕРТИ. 4. У КІНЦІ СВЕРДЛІННЯ ТРЕБА ЗМЕНШУВАТИ НАТИСК НА ІНСТРУМЕНТ І ЗМЕНШУВАТИ ОБЕРТИ. 5. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ЧИСТИТИ ОТВІР ВІД СТРУЖКИ ПАЛЬЦЯМИ. ЩОДО ВЕРТИКАЛЬНО-СВЕРДЛИЛЬНОГО ОДРАЗУ ПОПЕРЕДЖУЮ ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ: 1. ЗАТИСКАТИ ТРЕБА ЯК НАЙМЕНШЕ З ДВОХ БОКІВ. 2. ПЕРЕД ВМИКАННЯМ ВЕРСТАТА ОБОВ’ЯЗКОВО ОПУСТИТИ ЗАХИСНИЙ ЕКРАН. 3. НАДІЙНО ТРИМАЄМО ЗАГОТОВКУ РУКАМИ. 4. НЕ КЛАСТИ НА СТІЛ ВЕРСТАТА ІНСТРУМЕНТИ І ЗАЙВІ ПРЕДМЕТИ. 5. ПІД ЧАС ОБЕРТАННЯ ШПИНДЕЛЯ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ: ЧИСТИТИ ВЕРСТАТ, ДОТОРКУВАТИСЬ РУКОЮ ДО СВЕРДЛА АБО ПАТРОНА, ГАЛЬМУВАТИ ПАТРОН, ВІДХОДИТИ ВІД ВЕРСТАТА НЕ ВИМКНУВШИ ЙОГО. ОБОВ’ЯЗКОВО ТРЕБА ЗНАТИ: 1. НАТИСКУВАТИ НА РУКОЯТКУ ШТУРВАЛА ТРЕБА ПЛАВНО, БЕЗ РИВКІВ; 2. ЗАВЕРШУЮЧИ СВЕРДЛІННЯ НАСКРІЗНОГО ОТВОРУ, НЕ СЛІД СИЛЬНО НАТИСКУВАТИ НА ШТУРВАЛ. 3. ПРИ СВЕРДЛІННІ НАСКРІЗНИХ ОТВОРІВ В ЗАГОТОВЦІ ПІД НЕЇ РОБЛЯТЬ ПІДКЛАДКУ. 6. Самостійна практична робота і поточний інструктаж (35 хв.) А) Самостійна робота учнів 1) Зміст роботи учнів (вправи чи виготовлення виробів за документацією і т.п.) 2) Форма організації праці учнів (індивідуальна, групова, фронтальна) Б) Інструктаж вчителя 1) Форма проведення (індивідуальна, групова). 2) Зміст цільових обходів робочих місць учнів: 1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи; 2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості виробів; 3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю; 4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов і т.д. 3) Прийняття і оцінка робіт учнів. В процесі роботи учнів у деяких виникають питання. Інструктаж проводиться в залежності від ситуації та роду запитань. 7. Заключний інструктаж і підведення підсумків (3 хв.) 1. Підведення підсумків практичної роботи; 2. Повідомлення оцінок за якість виробів кожного учня; 3. Визначення найкращої роботи з всіх учнів і демонстрування її; 4. Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків; 5. Загальна характеристика заняття. 8. Завдання для виконання вдома (2 хв.) Вдома ви повторюєте матеріал, який я дав вам на запис в зошит на минулих уроках. Прочитати цю тему треба в підручнику. 9. Прибирання робочих місць і закінчення уроку (5 хв.) А зараз всі прибирають робочі місця. Чергові … прибирають у класі. Всі останні можуть бути вільні.
Читайте також:
|
||||||||
|