Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Робота з текстом.

Історичний диктант.

1. Співвіднесіть дати та події.

1)1019-1054р.р. А)розгром печенігів.

2)1036р. Б)заснування Киево -Печерського монастиря

3)1051р. В) правління Ярослава

4) 1026 р. Г) Будівництво Софійського собору

5) 1036 р Д) остання війна з Візантією

6) 1043 р. Е) розподіл русі по Дніпру між Ярославом та Мстиславом

 

2. Виключіть зайве із наведеного переліку.

1) Будівництво Софійського собору, відкриття першої бібліотеки, будівництво золотих воріт, будівництво Десятинної церкви, створення «російської Правди».

2) Ярослав, Мстислав, Святослав, Борис, Гліб, Володимир.

3. Ярослав Мудрий, на відміну від свого батька, не став героєм билин та сказань. Як ви вважаєте, чому його не поважали сучасники.

 

4. Ярослав до затвердження у Києві був князем у:а) Пскові;б) Новгороді;в) Тмуторокані.

5. Київська русь була об’єднана під керівництвом Ярослава у:а) 1016 р.;б) 1019 р.;в) 1036 р.

6. У 1036 р. Київ зазнав нападу з боку:а) печенігів; б) варягів;в) половців.

7. Ярослав заснував місто:а) Юр’єв;б) Львів;в) Володимир.

8. Ярослава називали:а) «європейським сватом»;б) «тестем Європи»;в) «зятем Європи».

9. за часів правління Ярослава було упорядковано зведення законів:а) «Конституція»;б) «Київський кодекс»;в) «Руська Правда».

10.Дайте відповідь «так» або «ні» на запитання про Київ часів Ярослава Мудрого.

1. Частину Києва обнесли високими валами (Ярославовими) для захисту від нападників.

2. Головний парадний в’їзд до Києва називався Золоті ворота, як у Константинополі.

3. Золоті ворота були повністю вкриті золотом.

4. Збудовано головний храм Київської Русі — Софіївський собор.

5. Храм Святої Софії було названо на честь дочки Ярослава Муд-рого.

6. Збудовано Десятинну церкву.

 

6. Чи згодні ви з істориками. Аргументуйте відповідь. Територія Києва збільшилася в декілька разів"Його часи, його порядки зісталися на цілі століття потім взірцем, правилом, основою для всяких розпоряджень, а все його князювання – світлою і щасливою добою супроти пізніших бід, які випали на долю України потім”. (М.Грушевський).

"Київський князь Ярослав Мудрий, як і його батько Володимир, користувались значним авторитетом в міжнародній політиці…”(Б.Греков).

"І в дорослому, і в похилому віці, вже як верховний володар Русі, він вкрай неохоче сідав на коня і лише в разі особливої потреби брав участь у походах. Книга і перо були для нього милішими меча та військового обладунку”. (М.Брайчевський).

"Тривале князювання Ярослава прийнято вважати апогеєм могутності Київської Русі”. (О.Субтельний).

Яке з перерахованих оцінок вам найбільше сподобалось. З яким би ви погодились?

 

ТЕМА. Політичний та соціально-економічний устрій Київської Русі

1.Використовуючи пам’ятку «Характеристика держави» визначте, якою державою була Київська русь. .

Пам’ятка «Характеристика держави»

1. Форма правління (монархія або республіка).

2. Яка соціальна група, стан перебуває при владі?

3. Політичний устрій держави;

а) голова держави, його повноваження;

б) законодавчі органи (структура, спосіб формування, повноваження);

в) виконавчі органи (способи формування, функція, підпорядкованість);

г) судові та правоохоронні органи;

д) права підданих.

 

4. Форма державного устрою (розподіл на територіальні одиниці, їхній заємозв’язок).

 

 

5. Якими методами і прийомами здійснюється влада в даній державі?

 

текст 1. «Руська правда»

«Якщо уб’ють княжого мужа в бійці і вбивцю не знайдуть, то платить 80 гривень та община, в окрузі якої знайшли вбитого. Якщо вбито просту людину, то 40 гривень. (Ст. 3)Якщо холоп ударить вільну людину і сховається в домі, а власник не схоче його видати, то платити власникові за нього 12 гривень. Опісля побитий ним чоловік, якщо зустрінейого десь, має право бити його. (Ст. 17)за самовільне катування смерда, без княжого повеління, платити 3 гривні штрафу. За катування огнищанина, тіуна або мечоносця платити 12 гривень. Якщо смерд б’є смерда без княжого слова, то платить 3 гривні пені... Якщо хто поб’є огнищанина, то 12 гривень пені і гривна битому. (Ст. 33) за вбивство княжого служителя, конюха та кухаря платити 40 гривень. (Ст. 9)за тіуна, огнищанина і тіуна конюшего — 80 гривень. (Ст. 10)за вбивство ремісника і ремісниці — 12 гривень. (Ст. 12)за смерда і холопа — 5 гривень, за рабу — 6 гривень. (Ст. 13)

Запитання

1) Назвіть категорії населення Київської русі, згадані в документі.

 

2) Які категорії населення були більше захищені законом?

 

 

3.Заповнити схему.( за допомогою підручника) Система державної влади в київській русі

Соціальна верства — велика група людей, становище якої в суспільстві визначається певним спільним обсягом прав і обов’язків.

Соціальна піраміда (основні верстви населення та система залежності) Київської Русі

 
 

 


Вищі верстви населення

             
   
 
 
 
   
 
 

 


«чорні люди»

       
   
 
 

 

 


Нижчі прошарки населення

 
 



Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. Практична робота.
  3. VI. Домашня робота.
  4. VI. Практична робота .
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота.
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 855

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історичний диктант | Історичний диктант

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.