Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 4. ФІЛОСОФІЯ НОВОГО ЧАСУ І ДОБИ ПРОСВІТНИЦТВА

Контрольні запитання і завдання

1. В яку науку була перетворена церковниками філософія в Середні віки?

2. Хто з найбільш видатних представників матеріалістичної філософії середньовіччя обгрунтував і узагальнив з позицій матеріалізму природо- наукові відкриття доби Відроджен­ня і був спалений за це на вогні інквізиторами?

3. Хто висунув гіпотезу про обертання Землі навколо Сонця і своєї осі?

4. Який вчений заклав основи метафізичного методу в природознавстві?

 

Кінець ХVI – XVII ст. в Європі був періодом кризи феодалізму і добою ранніх буржуазних революцій (ХVIст. – Нідерланди, ХVIІст. – Англія).

Процес становлення капіталізму та його боротьба з феодалізмом знаходили своє вираження і в області філософії.

В ході розвитку капіталістичних відносин посилюється боротьба матеріалізму (що був тоді світоглядом буржуазії) проти ідеалізму – світогляду класу феодалів.

 

Особливо важливою межею в цьому відношенні був початок ХVIІст. – період виникнення метафізичного матеріалізму, другої основної форми матеріалізму в історії філософії.

Матеріалізм доби капіталізму, що зароджувався, тобто метафізичний матеріалізм, – це вже не стихійний матеріалізм давнього світу, так як, з однієї сторони, він спирався на данні природознавчих наук і узагальнював їх досягнення, а з іншої – озброював ці науки філософськи обґрунтованим методом дослідження.

Про тісний зв'язок метафізичного матеріалізму ХVIІст. з природознавством свідчить його механістичний характер.

З природознавчих наук в кінці ХVIст.– на початку ХVIІст. особливо успішно розвивались механіка і астрономія, що розкривали механічні закономірності руху матерії та її кількісні властивості.

Швидкий прогрес механіко-математичних наук мав настільки сильний вплив на природодослідників, що багато з них стали вважати відкриті цими науками закони загальними, прикладними в усіх галузях наукових знань.

Матеріалізм ХVIІ - ХVIІІст., спираючись на досягнення механіко-математичних наук і філософськи їх узагальнюючи, також придбав механістичний характер.

В надрах розвиваючогося природознавства зародилися і елементи метафізичного методу пізнання світу.

В початковий період розвитку природознавства основні зусилля вчених були зосереджені на збиранні, роздільному описанні та класифікації предметів і фактів з життя природи.

Серед природознавців широко застосовувалися прийоми ізольованого розгляду об'єктів, які вивчалися, і розкладу їх на прості елементи.

Ставало звичайним дивитись на ціле, як на просту механічну суму частин, а частини, в свою чергу, наділяти властивостями цілого.

Подібний підхід до вивчення природи, перенесений в філософію, призвів до створення метафізичного методу.

Так склалась друга форма матеріалізму в історії філософії – механістичний матеріалізм ХVIІ - ХVIІІст. з органічно властивим йому метафізичним методом пізнання світу.

Механістична філософія зводила всю матерію до фізичної речовини, а складні види руху – до простого механічного переміщення у просторі.

З висоти наших днів метафізичний матеріалізм ХVIІ - ХVIІІст. бачиться спрощеним і обмеженим, проте для свого часу він був прогресивним.

 


Читайте також:

  1. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  2. IV. Вивчення нового матеріалу.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу.
  4. IV. Подання нового матеріалу
  5. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  6. V. Вивчення нового матеріалу.
  7. V. Виклад нового матеріалу
  8. V. Закріплення нового матеріалу – 5хв.
  9. V. Пояснення нового матеріалу
  10. V.Пояснення нового матеріалу
  11. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  12. Академічна філософія кінця – XIX – поч. XX ст.




Переглядів: 512

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНІХ ВІКІВ І ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ | Німецька класична філософія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.