Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Система оптової торгівлі

Реалізувати свій товар підприємство може двома шляхами: працюючи на заказ або вільний ринок. У першому випадку все зводиться до дотримання договірних відносин, в другому-без наперед встановлених певних обмежень відносно кількісних і якісних характеристик товару. Завдання реалізації товарів включають в себе визначення можливостей ринків збуту, вибір конкретних форм їх реалізації, що здійснюють через торгівлю.

Торгівля-галузь господарства, яка виконує функції обігу товарів, забезпечує їх рух з сфери виробництва у сферу споживання, тобто торгівля-некомерційна діяльність з обігу, купівлі і продажу товарів. Оптова торгівля здійснюється великими партіями, вона не пов’язана з продажем товару кінцевим споживачам. Тому в оптовій торгівлі товар може продаватися 2 і більше разів, а в роздрібній-лише один раз. Оптові торговці відрізняються від роздрібних за рядом характеристик. Оптовик приділяє менше уваги стимулюванню і розташуванню свого торговельного підприємства, оскільки має справу переважно з професійними клієнтами, а не з кінцевим споживачем; за обсягом оптові угоди звичайно більші, ніж роздрібні; щодо податків, уряд підходить до оптових і роздрібних торговців з різних позицій.

Оптовиків можна класифікувати так:

Ø оптовики-купці;

Ø агенти і брокери;

Ø оптові відділення та контри виробників;

Ø спеціалізовані оптовики;

Оптовики-купці мають право власності на товар. За обсягом товарообороту та чисельністю підприємств-це наймогутніша група торговців, яка в свою чергу поділяється на підгрупи:

а)оптовики повним циклом обслуговування(торговці оптом, дистриб’ютори товарів промислового призначення);

б)оптовики з обмеженим циклом обслуговування(оптовики-консигнанти, оптовики-комівояджери, оптовики, які торгують за готівку без доставки товару, сільськогосподарські виробничі кооперативи);

Комерційні оптові організації з повним циклом обслуговування збирають асортимент продукції у визначеному місці; забезпечують торговий кредит; зберігають товарні запаси; поставляють товари; надають допомогу в реалізації і просуванні товарів. Оптовики з повним циклом обслуговування за своїм характером є або торговцями оптом або дистриб’юторами. Торговці оптом працюють з підприємствами вроздріб і різняться між собою широтою асортиментного набору товарів. Оптовики змішаного асортименту займаються кількома асортиментними групами. Оптовики неширокого насиченого асортименту зорієнтовані на одну-дві групи при значно більшій глибині цього асортименту.

Вузькоспеціалізовані оптові торговці працюють з певною частиною асортиментної групи товарів.

Дистриб’юторами на ринку виступає відносно невелика посередницька фірма, здійснюючи збут на основі оптових закупівель готової продукції у великих промислових підприємств-виробників. Вони можуть займатись широкою товарною номенклатурою, або спеціалізованим асортиментом.

Коло послуг оптовиків з обмеженим циклом обслуговування вужче, ніж оптовиків попередньої групи. Торгуючи без готівки і без доставки товару, такий оптовик обмежується асортиментом найбільш ходових товарів, продає їх роздрібним торговцям за негайну ж оплату.

Оптовик-комівояджер є збутовим посередником. Переміщаючись по ринку, за дорученням клієнта він шукає покупців на його товар. Винагороду комівояжер отримує пропорційно до обсягів та ефективності здійсненого з його допомогою продажів.

Оптовик-організатор працює в галузях, які поставляють сировину або інші вантажі без тари. Такий оптовик не створює товарних запасів. Отримавши замовлення він шукає виробника, який відсилає товар безпосередньо покупцеві на певних умовах доставки. При цьому від моменту прийняття замовлення до моменту завершення поставки оптовик бере на себе право власності на товар, а також ризик, пов'язаний з його реалізацією.

Оптовик-комісіонер за дорученням іншої сторони за визначену комісійну винагороду здійснює для клієнта за його ж рахунок угоду, але від свого імені. В цьому випадку договірні відносини не мають довгострокового характеру.

Оптовик-консигнат зберігає за собою право власності на товар, а рахунки роздрібним торговцям виставляє лише за те, що вже розкуплено споживачами.

Брокер зводять покупців з продавцями і беруть участь у переговорах щодо умови поставки товару. Найчастіше вони займаються торгівлею продовольчими товарами, нерухомим майном, операціями з цінними паперами, страхуванням.

Агенти представляють покупця або продавця на більш тривалій основі . Існує кілька типів агентів:

Ø агенти-виробників;

Ø агенти з продажу;

Ø агенти з закупівель;

Ø агенти-комісіонери;

Оптові відділення і контри виробників здійснюють торгові операції самостійно, без залучення незалежних оптових торговців. Їх організовують виробники, щоб забезпечити більш жорсткий контроль за управлінням товарними запасами, продажем товарів і стимулюванням реалізації. При цьому відділення продажу зберігають товарні запаси, а контори з продажу їх не мають. Закупівельні контрори утримують роздрібні торговці. ЗА своїми функціями вони виконують приблизно таку ж роль, що й брокери та агенти, але є структурними підрозділами роздрібного підприємства.

Спеціалізовані оптовики: оптовики-скупники сільськогосподарських виробів, які забезпечують великими партіями цих продуктів підприємства харчової промисловості; оптові нафтобази; оптовики-аукціоністи; які перед купівлею ретельно оглядають товар, а потім укладають угоду.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автомати для комбінованої торгівлі
  11. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  12. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру




Переглядів: 657

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система товарного розподілу. | Система роздрібної торгівлі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.