Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СПОСІБ ЗАКРІПЛЕННЯ ПРИВИБІЙНОЇ ЗОНИ СВЕРДЛОВИНИ

 

Експлуатація свердловин Свідницького родовища супроводжується запливанням вибою і НКТ в'язкою піщано-глинистою сумішшю, що є наслідком руйнування привибійної зони газоносних горизонтів і приводить до постійного зниження про­дуктивності і періодичних ремонтів свердловин.

Як вказувалось раніше, причиною руйнування привибійних зон газоносних пластів є набухання глинистої речовини цементу колекторів, головним компонентом якого є високонабуха­ючий монтморилоніт. Набухання глинистої речовини, яке викликане поступленням води у привибійну зону газоносного пласта, приводить до зниження його фільтраційних властивостей — (проникності) внаслідок зменшення розмірів пор і з’єднуючих їх каналів, зро­стання ролі капілярних сил, водна “блокада” мілких пор та ін., а також до зниження міцності самого цементу.

На основі проведених лабораторних досліджень, було рекомендовано проводити обробку привибійних зон газоносних гори­зонтів у свердловинах Свідницького родовища 5% розчинами ПЕПА у комбінації з 10% розчином КОН або 5% розчином СаСІ2, які максимально зменшують гідратацію глинистої речовини колек­торів. Як показали дослідження глиниста речовина при взаємодії з цими хімреагентами стає менш гідрофільною і більш міцною.

При виборі рецептури і об’ємів нагнітання робочого розчину для обробки рекомендується дотримуватись наступних вимог:

— об’єм робочого розчину (суміш 5% розчину ПЕПА і 10% розчину КОН/0,53 на 1 погонний метр перфорованого інтервалу при співвідношенні компонентів у суміші 1:1;

— загальна кількість робочого розчину для обробки розраховується у залежності від ефективної (або перфорованої) товщини відкритої пористості і необхідної глибини (радіуса) обробки зони пласта;

— об’єм буферного метанолу вибирається із співвідношення 0,5:1 від об’єму робочого розчину;

— при обробці у проміжку між метанольним буфером і робочим розчином необхідно створювати буфер із газоподібного азоту з розрахунку 0,5м3 рідкого азоту на 10м3 робочого розчину, а також проводиться аерація робочого розчину газоподібним азотом при ступені аерації 1:40.

Слід пам'ятати, що пластові тиски у газоносних горизонтах Свідницького родовища внаслідок тривалої розробки значно пони­зились, тому для успішного освоєння свердловин і найбільш повного очищення привибійної зони від відреагованого робочого розчину необхідно у процесі обробки вводити у пласт додаткову енергію (буферний об’єм стисненого азоту, аерацію буферного метанолу і робочого розчину газоподібним азотом (або сумішшю азоту і повітря). Для аерації метанолу і робочого розчину можна також використовувати твердий СО2 (“сухий лід”). При аерації азотом використовується азотна установка АГУ-8к, а при аерації сумішшю повітря і азоту до нагнітальної лінії проводиться паралельне підключення азотної установки і компресора.

Технологічні прийоми обробки привибійної зони газоносного пласта розчинами ПЕПА і КОН проводяться у наступній послідов­ності:

1) до початку обробки провести газодинамічні дослідження, а також завезти на свердловину необхідне обладнання, засувки, вимірювальні прилади і матеріали;

2) провести огляд фонтанної арматури і агрегатів.

Після обв’язки гирла свердловини необхідним обладнанням опресувати нагнітальну лінію тиском, який не перевищує тиск опресовки експлуатаційної колони.

При закритому затрубному просторі через нагнітальну лінію і НКТ закачати у свердловину необхідний об’єм буферного метанолу.

Після закінчення подачі агрегатом аерованого азотом і повітрям буферного метанолу через нагнітальну лінію проводиться одночасна подача азоту у трубний і затрубний простір з метою продавки у пласт метанолу і створення стисненого газо­подібного буфера, з розрахунку 0,5м3 рідкого азоту на
8-10м3 робочого розчину.

Закачавши у свердловину необхідний об’єм газоподібного азот­ного буфера закінчують подачу азоту у затрубний простір і починають подачу у нагнітальну лінію газованого азотом і повітрям робочого розчину (суміш розчинів ПЕПА і КОН) для нагнітання його у пласт через НКТ.

Після закінчення закачування у нагнітальну лінію розрахованого об’єму робочого розчину подальше його протискування у пласт про­водиться сумішшю азоту і повітря спочатку по НКТ, а потім по затрубному просторі. Кінцем протискування робочого розчину слід вважати момент вирівнювання тисків на трубному і затрубному просторі.

Закрити свердловину для проходження реакції на 2 години.

Обв’язати затрубний простір із сепараційною установкою і освоїти свердловину на приплив газу за допомогою компресора і азотної установки.

Продукти реакції зібрати у цистерну і спалити.

Демонтувати нагнітальну і продувну лінії.

Після одержання припливу газу необхідно провести періодичні продувки свердловини до одержання “сухого” газу.

Запустити свердловину в експлуатацію і через 10 днів провести газодинамічні дослідження на продуктивність та визначення ефекту від обробки.

 



 


Читайте також:

  1. I спосіб.
  2. IV. Закріплення й узагальнення знань
  3. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  4. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  5. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  6. Iv. закріплення нових знань і вмінь учнів
  7. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  8. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  9. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  10. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  12. V. Закріплення знань




Переглядів: 540

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи дії на привибійну зону пласта із використанням поверхнево-активних речовин | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.