Вивчення даного питання проводжу шляхом поєднання розповіді вчителя з бесідою. Від учнів не вимагається знання визначення системи права, тому формулювання його подаю для загального відома, більше уваги приділяю складному для розуміння питанню про правові галузі, інститути та норми права. Ознайомивши учнів з визначеннями цих понять, рекомендую для пояснення їх суті використати метод порівняння. Пропоную учням усю систему права уявити великим містом.
— З яких частин складається велике місто?
Підтверджую відповіді учнів, які серед частин міста називають райони, вулиці, будинки, і зазначаю, що галузі права нагадують райони міста. Уся територія міста поділена на райони, не може бути частини міста поза районами, як не може бути території, що одночасно б входила до складу двох районів. Вулиці, прокладені містом, можуть бути цілком розташовані на території одного району, а можуть розміщатися на території декількох районів, перетинати їх. Так само і правові інститути можуть бути галузевими або міжгалузевими. Як кожен з будинків розташовано на певній вулиці, так і норма права входить до складу певного правового інституту.
Матеріал про існуючі галузі права не є складним і за умови нестачі часу на уроці пропоную учням для самостійного вивчення вдома.
З метою кращого засвоєння матеріалу учнями пропоную їм опрацювати схему «Система права».
Проміжне закріплення.
Проводжу у формі колективної роботи за завданням.
— Дайте визначення галузі, інституту та норми права.