Перевірка й оцінювання рівня навчальних досягнень проводяться в декілька етапів з урахуванням критеріїв оцінювання знань учнів.
У першій частині уроку проводиться усне фронтальне опитування учнів з одночасною організацією роботи за індивідуальними завданнями на дошці (на картках) з подальшим залученням класу до перевірки та корекції виконаного завдання.
Після спільної з учнями перевірки завдань, що виконувалися на дошці, і корекції схеми учитель переходжу до другої частини уроку. Проводжу цей етап у вигляді письмової роботи: колективної (II рівень) та індивідуальної (III і IV рівні).
Завдання другого рівня згруповані у «Правовий диктант» із десяти запитань, кожне з яких оцінюється в один бал. При цьому окремі завдання можуть оцінюються за шкалою 0—1 (проміжного балу немає), а деякі — 0—0,5—1 (за наявності неповної або не зовсім точної відповіді можливе отримання проміжної оцінки). У разі, коли учень правильно відповість на всі десять запитань, йому надається два «преміальних» бали, у разі правильної відповіді на дев’ять — додатковий бал. Якщо учень набере з урахуванням дрібних оцінок 9,5 бала, він отримує оцінку за диктант 11 балів. Уведення цієї системи має забезпечити можливість отримання учнем за будь-який вид роботи найвищої оцінки, як і передбачено нормативними актами Міністерства освіти і науки України.
Після колективної роботи учням пропонуються на вибір завдання третього і четвертого рівнів. Завдання третього рівня вимагають від учня переважно відповідей на рівні знань окремої теми курсу, тому максимальна оцінка за відповідь на них — 9 балів (достатній рівень). При цьому подається два варіанти завдань третього рівня, з яких вчитель має змогу на свій розсуд обрати той, що на його думку більше відповідає рівню класу.
Завдання четвертого рівня вимагають від учнів використання отриманих знань для аналізу певних юридичних ситуацій, аналізу пропонованих документів або витягів з них. Отже, необхідна робота творчого характеру, тому вони можуть бути оцінені до 12 балів включно.
Перед початком виконання роботи докладно пояснюю порядок виконання роботи і різницю в завданнях. Учням, які обрали роботу за четвертим рівнем, але після отримання завдань відчули свою недостатню готовність до їх виконання, надаю можливість виконувати завдання третього рівня.
II. ПЕРЕВІРКА Й ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ