Пояснюю схему за допомогою коментованих повідомлень, навідних запитань учням.
— Як приймались управлінські рішення в первісному суспільстві, Стародавній Греції, Запорізькій Січі тощо?
Доповнюю відповіді учнів і зазначаю, що в усіх названих державних утвореннях представники народу безпосередньо (прямо) брали участь в управлінні державою. Пояснюю поняття «референдум», надаю та коментую його визначення, характеризую інші форми прямої демократії, позначені на схемі.
— Як ви вважаєте, чи є недоліки в прямої демократії?
У разі виникнення ускладнень при відповідях допомагаю учням навідними запитаннями або самостійно розкриває існуючі складності прямої демократії — величезні витрати на проведення референдуму та організаційні моменти, недостатня обізнаність значної частини населення зі складними юридичними, політичними проблемами, що можуть бути винесені на референдум, тощо. З метою вирішення цих проблем запроваджено систему представницької демократії. Про її форми повідомляю оглядово, зазначивши, що на подальших уроках діяльність представницьких органів вивчатиметься більш докладно.